December 18, 2002
skinner wrote: Ja 2500+ barton är den mäst klockvänliga barton processorn! Men ska du klocka serriöst så gäller mobil men det är lite sämmre prestanda i dom orginal.
Öh? Nee, XP-M processorerna är dom mest klockvänliga med 512kb cache.
Är ju på sätt och vis det med en Barton.. men de håller bara en högre kvalité.
February 12, 2003
NEJ! Köp inte en XP-M till NF7-S2, det stödjer inte det, och moderkortet suger även det, iom att du blir tvungen på att köra på lägsta multiplier, då moderkortet som sagt inte stödjer det, och du kan inte ändra multiplier.
Så en vanlig barton, kortet är inte till för att klocka med direkt.
February 15, 2003
Snackade med datoraffären där jag köpte min trasiga barton idag, och jag kunde få en ny även fast jag inte hade kvitto. 😀
Problemet var bara att dom inte hade någon barton. Så det fick bli en 3000+ sempron.
Han i butiken sa att det var ungefär samma prestanda som en 2800+ Barton.
February 12, 2003
cHeNg_Ho wrote: Snackade med datoraffären där jag köpte min trasiga barton idag, och jag kunde få en ny även fast jag inte hade kvitto. 😀
Problemet var bara att dom inte hade någon barton. Så det fick bli en 3000+ sempron.
Han i butiken sa att det var ungefär samma prestanda som en 2800+ Barton.
Då ljög han. Sempron har bara halva cachen, nog får de hosta fram nåt annat (sempron 3200+, minst, om det finns) eller en billig A64 åt dig.
För du ska inte nöja dig med nåt som är sämre.
October 25, 2003
cHeNg_Ho wrote: Han sa att 3000+ Sempron var bättre än dom andra, att den hade samma cache som min barton?
Handlar du på dataprince eller?
Den där killen blåser dig rätt av, men får du cpun gratis ska du väl inte klaga.
Men den är INTE lika bra som en 2800+ Barton. Inte ens nästan.
February 15, 2003
Vad är det för skillnad då?.
3 Guest(s)