October 21, 2004
http://www.komplett.se/k/shopl.....BD00A392AB
Är inte så high på dator-komponenter för tillfället då jag varit inaktiv ett tag nu över sommarn. Någon som vågar kommentera något om riggen? Såklart vill jag ha så mycket "BANG FOR THE BUCK", som möjligt.
Tack på förhand!
April 3, 2007
Ser mkt bra ut! ... men du vill nog kolla in kommentarerna, längre ner på sidan för moderkortet du valde! Det är ett bra moderkort, men det såg ut att vara lite strul med det, men det kan du ju bara läsa igenom så att du är förberedd, så kommer det inte bli några probs.
+Ska du inte ha chassi, hårddisk, cd läsare/brännare, någon annan processorkylare än intels egna?
April 3, 2007
ja om du vill veta vad som kommer runt hörnet så kanjag tillägga att i januari som kommer en helt ny processor serie från intel, nämligen penryn. det är något att invänta! annnars så kan su ju köpa den här datorn när de penryn propparna kommit för då sänks ju priserna på de som finns nu!
July 18, 2003
Espirit wrote: Men jag är ju sugen på att införskaffa datorn redan nu då alla roliga spel kommer nu närmaste tiden. Crysis, Starcraft 2, Assasin's Creed etc.. 🙂
Men det är inget fel/ något som kan bytas ut till det bättre eller något som känns onödigt i mitt inköp då?
😛
Helt rätt, det är alltid nått nytt på G och väntar du till januari kommer du kunna vänta 3mån till och få samma saker mkt billigare när nästa sak kommer.. , datorn du valt ser riktigt bra ut, finns ju hd2900pro men oklockat är det ungefär samma sak som 8800gts prestandamässigt:
http://www.tweaktown.com/revie.....index.html
http://pclab.pl/art28806-3.html
Och om du ska ha moderkortet du valt så kör du absolut på 8800gts! för det är ett sli kort, på tal om moderkortet så om du inte ska köra sli så kan du ju alltid köra på ett Asus P5K, och få nyare kretsen P35 för samma stålar.
Jag gillar ditt val av nätagg, läst mycket positivt om dem corsair aggen.
Men hur som helst är det en grym dator, bara och köpa, sen tuta o köra
October 21, 2004
Om man går på Tweaktowns recension, så är ju HIS2900 PRO bättre än 8800GTS kortet. Dock var det ett 512 mb och Nvidia-kortet är endast 312 mb, (som kanske endå är tillräckligt ifall man vill köpa ett till likadant vid ett senare tillfälle?). Jag är lite fundersam över moderkortet då som tidigare nämnts i tråden var att den hade fått lite kräsliga betyg av köpare. Det kanske inte är något som borde resa nackhår, men det tåls att ta i beakt.
Förövrigt så är jag rätt säkert på nätaggregat, minnen samt processor.
Det är just grafikkorter och moderkortet som jag tvekar lite över.
More thoughts on the subject?
EDIT: Antar förrästen att processorn också är det rätta valet i dagens läge? Dem har väl sänkts i pris rejält och Quad is the way to be right?
February 1, 2003
Hade verkligen inte köpt ett 8800GTS 320 nu när det är allmänt kännt att det skall skrotas inom kort och ersättas med billigare (och bättre?) kort.
Antingen 8800GT eller HD2900 Pro alt. inväntat nya 8800GTS som ryktas baseras på nya midrangekretsen G92.
8800GTS 320 kommer med all sannolikhet kännas slött när 8800GT 512/1024 kommer vara kraftfullare och klara DX10 betydligt bättre än 8800GTS 320 pga minnesmängden inte minst.
Givetvis valt att köpa G0:a framför B3:a, speciellt när det är billigare och klockar bättre, klocka kommer alltid att hända förr eller senare så lika bra att förbereda. Annars en simpel E2xxx nu och en Penryn i Januari.
Skulle ej heller valt 650i kretsen eller 680/780i för den delen, Minst P35 hade jag kört på speciellt till en Quad för förr eller senare kommer suget efter att klocka och då är det tvärstopp på 650/680i ganska omgående om det inte är ett DFI vilket är det bäste för quad, men det också kostar en slant.
Även passat på atr norpa en TR Ultra 120 Extreme samt en vettig Scyte 1200-1600rpm-fläkt som SFF21F som både är tystare och blåser mer på 1200prm än sin 1200rpm broder, detta för trevlig och tyst kyla.
February 1, 2003
Espirit wrote: Du verkar ju ha lite koll på saker och ting iaf. Kommer det dröja länge innan nya gts-kortet kommer? Sen så kan man väl slänga ut en slant extra för ett bättre moderkort om nu så är fallet.
8800GT skall komma 12 november enligt flera källor, namet är väl inte ens 100 spikat. 8900GT verkar kite mer rimligt, liksom 8900GTS för 8800GTS 512 V2
8800GTS 512 (V2) är bara rykten än så länge och beroende på vad det baseras på, 8800GT/G92-kretsen eller om det är ej fullt funktionsdugliga GTX/Ultrachip som rensas ut a la 7900GTO/GTX stil så skulle det kunna komma samtidigt eller tidigare, hoppas det är baserat på det senare för då måste ett nytt highend även komma för att hålla avståndet till GTS-kortena.
1 Guest(s)