September 20, 2002
Hej, ska köpa ny dator nu.
funderar på de här
Uppgraderingspaket AMD Athlon64 3500+ Socket939, MSI K8N NEO2, 1024MB - vet inte om minnet är så himla bra, men det får la duga. ska man ha 939 eller kan man nöja sig m 754 om man ska gå ner till 3200
antec sonata + papst 120mm
seagate 200gb - ide antar jag eller är det egentligen några större fördelar m SATA
Gainward 6800le - eller ska jag satsa på ett Powercolor9800pro, är ju trost allt hyfsat mycke billigare, kanske ett ett AIW tillochmed som inte är så mycke skillnad i pris på
NEC 3500 dvdrw - är inte helt säker på om man ska satsa på dvd än, ni kan väl säga vad ni har för argument, för och emot.
LG dvd också + en floppy
Ligger kring 12k nu, är kanske lite i överkant. Ni kan la ge mig argument för lite andra förslag.
Köper ny dator för att kunna spela dom nya spelen och kunna göra de ett tag framöver. Annars så skulle jag klara mig med de jag har nu.
Har valt att lägga nårra kronor på en tyst dator, det priroriterar jag ganska högt eftersom det inte är fallet just nu.
February 12, 2003
Mja, du kan väl köra på det du skrivit, men jag skulle byta ut processorn mot en 3200+ (billigare, kan klocka ikapp en 3500+, oftast), grafikkortet ska du ha kvar, är vassare i standardutförande, kan möjligtvis även låsa ipp låsta pipelines.
Senda till hårddisken: jag skulle köra på S-ATA för smidigare kablage, framförallt, och sedan är det lite mer framtid också...:P
Och helt klart Socket 939, 754 är på utfasning.
1 Guest(s)