January 26, 2001
ska köpa en
processor: AMD TBird 1.4 ghz
fläkt: zalman cnps5001-cu
chassi: Aopen HQ45 miditower
Moderkort: Microstart K7T266 - RAID
Minne: Kingston 512 mb DDR
Grafikkort: leadtek gf2 pro 64 mb tv ut
Hårddisk: western digital 80 gb 7200
DVD: LG-Electronics 12x/40x
CD-Brännare: Memorex 16x/10x/40x
och sen ljudkort, 17 tums skärm, diskettstation......
något som e onödigt eller något som ni tycker man ska förbrättre innan man köper datorn?? den kostar typ 16 500 på en affär i umeå! e det dyrt eller billigt?
May 22, 2001
mm chassi kanske till något bättre.. 😀
ex: Chieftec DA-01B-D Dragon FullTower Black 340W ATX (AMD&P4 OK)Pris: 1395:-
January 26, 2001
On 2001-09-08 18:01, nadom wrote:
Om du hade tänkt sitta mycket framför datorn så köp större skärm, minst 19" jag skulle oxå rekomendera ett bättre chassi, Addtronics 7896A Super FullTower verkar skeet bra, ska strax köpa det
men om man ska ha med sig datorn till lan och sånt så vill man inte ha det största chassiet som finns.... och inte så stor blidskärm heller..... men jag tror att det var ett ddr moderkort fast jag ska nog skaffa en fulltower för då blir det lättare att överklocka
August 19, 2001
September 7, 2001
Vafför kan man inte ha stort chassi på vad ni kallar lan (gillar inte ordet lan, man är ju knappast på sånt för nätverkets skull man e ju där för att tävla!! Fast om man är en "gamer" så är det ju en annan femma)? det är bra att ha stort chassi därför att då kan du ju köpa i princip hur många hårddiskar och cdromer som helst. Du kan ju oxå klocka, det blir lite svår om man inte får in fläktar. Om man är en "gamer" så är det ju ännu viktigare med stor skärm, så ser man ju saker lättare.
June 21, 2001
Minst 19 tumare skaru ha ( var någon som skrev) eeeeh vadå MINST, vad e HÖGST 21 tumare eller ? En 17 tumare räcker med
Sedan ska du ha Chieftech Dragon Black Fulltower de e shiiiit sköna
Sedan till det sista: Kom ihåg fåru hem datorn, skicka dne direkt till mig så fixar jag ihop den tssssss 😛
January 26, 2001
On 2001-09-09 19:12, nadom wrote:
Vafför kan man inte ha stort chassi på vad ni kallar lan (gillar inte ordet lan, man är ju knappast på sånt för nätverkets skull man e ju där för att tävla!! Fast om man är en "gamer" så är det ju en annan femma)? det är bra att ha stort chassi därför att då kan du ju köpa i princip hur många hårddiskar och cdromer som helst. Du kan ju oxå klocka, det blir lite svår om man inte får in fläktar. Om man är en "gamer" så är det ju ännu viktigare med stor skärm, så ser man ju saker lättare.
jaja men de blir så jobbiga bära om man ska fara till olika ställen
E SÅ HIMLA LAT!
January 26, 2001
On 2001-09-09 19:12, nadom wrote:
jaja men de blir så jobbiga bära om man ska fara till olika ställen
E SÅ HIMLA LAT!
1 Guest(s)