April 2, 2003
Tänkte att ni skulle ge tips och råd om denna konfig.. det är uppbyggt för att spelas.. BF2 b l a... har redan det som behövs skärm å sånt... endast burk som ska införskaffas..
Kommentera och ge tips! 🙂
http://www.datorbutiken.com/se.....tId=142516
February 12, 2003
Gilgamesh wrote: [quote=Tindy]Ta ett annat chassi/nätagg, det där kommer att bli ostabilt.
Sedan, köp A64.
Det smärtar mig att säga det, intel-b*g som man är, men det ger mkt mer för pengarna.
vad menar du att det ger mer för $? Mer mhz?
Nej, men det ger mycket mer prestanda för pengarna, fler mhz får du inte (eftersom AMD's arkitektur "begår" fler beräkningar per klockcykel än Intel), och det blir lite vassare när XP64 slår ut i full blom.
February 16, 2005
jag hade ett SweeX chassi innan jag köpte mitt cm stacker, rekomenderar inte Sweex om du vill ha en tyst dator, det agget jag hade förde massa väsen, nu vet jag inte om det sitter några medföljande fläktar i det du valde men det gjorde det i mitt och den var inte heller direkt tyst. Nu har jag ett NorthQ agg som är tyst och funkar bra till min dator, allt monterat i ett Cm stacker..
April 2, 2003
Okej, nu råkar det ju vara så att jag kan typ ingenting om Amd i dagens läge.. jag kan fram till barton sen är det noll koll 😀 så om jag nu tvunget ska måsta välja AMD åt den här killen som jag ska bygga åt.. kom med tips på moderkort samt processor som håller inom pengaramen...
Å vi ska inte dra upp den eviga kampen om AMD vs Intel 😉 men jag är då ruskigt nöjd med min 2 år gammla Intel som ses i signaturen. funkar hur bra som helst än tack vare hyperthreading samt dualddr (och mängden minne)...
Och angående chassi. det där är det billigaste inkl. nätagg.. chassi har han inga krav på.. bara datorn presterar..
för 7000 exkl. moms
/Robin
September 1, 2002
Dessa anser jag du bör ta om du väljer AMD.
1 Guest(s)