January 9, 2005
tja på er!
jag har kollat och läst lite :bok: , men tänkte ändå ni kunde hjälpa mig lite och säga om det är bra eller kan bli bättre 😀 ogi?
Raidmax Scorpio-868, Svart, Miditower, exkl nätdel
MSI K8N NEO2 Platinum-54G Moderkort S939 nForce3 250Ultra,SATA,GbLAN,ATX,Dual-DDR
Sapphire Radeon 9800Pro 128Mb DDR TV-out DVI Lite RETAIL AGP
AMD Athlon64 3500+ 2200MHz/2.2GHz 512kb bulk/tray Socket939
sen tänkte jag ha 2*512 minnen, men vet inte vilka.
help 😀
zpork wrote: tja på er!
jag har kollat och läst lite :bok: , men tänkte ändå ni kunde hjälpa mig lite och säga om det är bra eller kan bli bättre 😀 ogi?
Raidmax Scorpio-868, Svart, Miditower, exkl nätdel
MSI K8N NEO2 Platinum-54G Moderkort S939 nForce3 250Ultra,SATA,GbLAN,ATX,Dual-DDR
Sapphire Radeon 9800Pro 128Mb DDR TV-out DVI Lite RETAIL AGP
AMD Athlon64 3500+ 2200MHz/2.2GHz 512kb bulk/tray Socket939
sen tänkte jag ha 2*512 minnen, men vet inte vilka.
help 😀
Byt ut grafikkortet till något kraftigare.
Ska du inte klocka så duger Corsairs VS bra.
Och posta i rätt forumdel, förslagsvis Köpguiden eller Processorer/minnen/moderkort/hårddiskar..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
April 26, 2003
Verkligen felplacerad tråd den borde ligga i köpguiden. Men välkommen till nh iaf =).
Edit: Oj ilg@dd han före.
May 28, 2003
Jag kan ha fel, men jag skulle säga att Nvida 6600GT/LE (Om det nu ska vara ett budet kort(Hur mycket tänker du lägga ut på datorn?)) korten är bättre än 9800Pro, och inte mycket dyrare. Sen om du tar ett mobo med PCIe så kan du lätt uppgradera till SLI funktion.
På delarna du har valt ser det väl ut som en speldator. - Och eftersom att det är en AMD64 CPU. Till det behövs minnen med långa timnings. Tex: Corsair CMX512-3200XL XMS3200.
Du ska undvika att ta TwinMos minnen iaf.
January 9, 2005
hehe 😀 blev nyss medlem får väl kolla mig lite för vad jag postar nån stanns 😛
vad är det för skillnad på en newcastle och winchester cpu??
jag vill ha ett grafik kort som passar till ny spel som hl2 mm fast inte för mkt pengar 😛
vad ska man ha för nätagg? 😛
tack för hjälpen 😀
December 15, 2003
zpork wrote: hehe 😀 blev nyss medlem får väl kolla mig lite för vad jag postar nån stanns 😛
vad är det för skillnad på en newcastle och winchester cpu??
jag vill ha ett grafik kort som passar till ny spel som hl2 mm fast inte för mkt pengar 😛
vad ska man ha för nätagg? 😛
tack för hjälpen 😀
Winchester är lite "nyare" teknik, smalare strömkanaler som i sin tur drar mindre ström = blir svalare (i teorin, i praktiken så kan det bli annorlunda, men du kan inte misslyckas om du tar winchester)
6800 LE kostar drygt någon hundring mer än 9800pro och presterar lite bättre MEN om du blir lite varm i kläderna så hittar du guider och poster i detta forum om hur man enkelt utan något fysiskt ingrepp kan få en LE till att kanske prestera som en GT som kostar drygt det dubbla. Och en oklockad LE funkar ändå fint till HL2 (egen erfarenhet).
Antecs nätagg är fina men om du skall "snåla" så kan jag rekommendera ett aspire 500w, tokbilligt för de stabila spänningarna som man får (har en sån själv).
Dock så har jag en synpunkt på just raidmax-chassit. Personligen har jag skruvat i två sådana och hade inget problem, lite bökigt men det är allt, men vissa har stora problem med de vassa kanterna som finns i ett sånt chassi.
Och välkommen hit 😉
Kan inflika att zalman har bra aggregat också, tokstabilt med ett 400watts på en AMD64 (Win) 2x512 DDR RAM, 2x160Gb S-ATA WD. LeadTek 6800GT-LE..3 extrafläktar..Volten pendlar inte ett dugg på den.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 9, 2005
ii see... har bestämmt mig för att köra på ett kraftigt gkort direkt, blir ju dyrare om man ska hålla på att uppgradera..
iaf spelar det nån roll vilka minnen man har?? asså är detså stro skillnad?? :S om jag ska beställa från databutiken så finns ju allt utan dom crosair VS som ni föreslog kan man ta några andra då och det går lika bra?? :S
tack på förhand 😀
October 25, 2003
Ta ett annat chassi, Raidmax är snygga i ungefär 10 minuter, tills man stör sig på hur otroligt plastiga de är och den jobbiga designen på... allt.
Köp ett Antec/Chieftec/LianLi/Beantech/Thermaltake ist, även om många av dessa ligger utanför din prisklass så kan det vara värt att lägga nån krona till på.
Det värsta med Raidmax är att om du nu åker på div. Lanpartyn är att _ALLA_ har sådana. Kolla på överblicksbilderana från DH och räkna raidmaxchassin, eller fråga någon i NH-crew som fick arbeta i hur många sådana som helst.
1 Guest(s)