August 28, 2004
Mean Machine wrote: Äh, kom igen, bankrån lyckas ju så sällan. 🙂
Jag knackade en kärring utanför Konsum och kom över hennes mans Rolex. 🙄
Nej, men jag vill ha en redig dator som jag inte måste byta ut på minst 2 år. Denna datorn snålade jag lite med, vilket jag ångrar. Så nu tänker jag inte göra samma misstag.
January 8, 2005
får jag fråga vad du ska med 6 st 750 diskar ? din dator kommer låta som ett mindre tröskverk... hade jag varit du hade jag nöjt med med 1 hårddisk respektive 2 (en för operativsystemet och en för allt annat).
sen tatt de 6 diskarna stoppat in i en server som jag sen gömt i garderoben.
jag är iofs ganska nojjig på ljud och vill ha det tyst när jag ser på film alt. spelar spel...
best regards, pole
August 18, 2006
Polekatt wrote: får jag fråga vad du ska med 6 st 750 diskar ? din dator kommer låta som ett mindre tröskverk... hade jag varit du hade jag nöjt med med 1 hårddisk respektive 2 (en för operativsystemet och en för allt annat).
sen tatt de 6 diskarna stoppat in i en server som jag sen gömt i garderoben.
jag är iofs ganska nojjig på ljud och vill ha det tyst när jag ser på film alt. spelar spel...
best regards, pole
Beror helt och hållet på vad för chassi han köper..Slängar han ut en 1.5-3.000kr så får han ju ett Ljuddämpat Lian Li 🙂
August 18, 2006
Lodisen wrote: Jag knackade en kärring utanför Konsum och kom över hennes mans Rolex. 🙄
Nej, men jag vill ha en redig dator som jag inte måste byta ut på minst 2 år. Denna datorn snålade jag lite med, vilket jag ångrar. Så nu tänker jag inte göra samma misstag.
Förstår det men det man behöver byta inom 2 år om man ska vara så petig lär ju vara Grafikkortet. men den chansen är ju ändå ganska liten. Du borde klara dig minst 2 år på ett HD3870/8800GTS
å sen satsa på ett ljuddämpat Lian Li chassi.
August 28, 2004
DrPepper wrote: Förstår det men det man behöver byta inom 2 år om man ska vara så petig lär ju vara Grafikkortet. men den chansen är ju ändå ganska liten. Du borde klara dig minst 2 år på ett HD3870/8800GTS
å sen satsa på ett ljuddämpat Lian Li chassi.
Ett ljuddämpat chassi? Blir inte dessa mycket varmare än vanliga?
January 8, 2005
visst ljuddämpning i all ära, men jag föredrar att ha speldatorn, just en speldator, varför slänga in 2-3 TB i den när du kan få väck den värmen alla de hårddiskarna genererar och speciellt ljudnivån helt och hållet ?
blir alltid lite varmare i ljuddämpade chassin, och ska det vara lika svalt behövs det fläktar, och vad genererar fläktar ? ljud.
2 Guest(s)