September 6, 2002
Ska köpa en ny dator nu, köper delarna ifrån pyrotech eftersom jag kommer kunna få det billigare via dom.
Detta har jag tänkt mig, jag har inte så bra koll på delar längre så kunniga personer kan få reflektera! Fungerar alla delar ihop?
[Image Can Not Be Found]
Tänkte köpa en zalman VF900-Cu grafikkortskylare samt kylpasta på komplett eller liknande då pyrotech inte tycks ha detta.
Datorn kommer att användas för surfning, programmering, webbdesign, lite spel (inte mycket alls), film, musik (nöjer mig med det integrerade ljudkortet!). Jag vill att datorn ska vara tyst, och utifrån det jag kan förstå blir den rätt tyst nu?
Tacksam för hjälp!
August 9, 2005
muchcup wrote: Rackarns, ser inte ut som kylaren passar nej.
Fick tips om att skippa am2 då det inte ger speciellt mycket mer, men då blir jag tvungen att köra 400MHz minnen istället för 800, låter inte bra i mina öron i alla fall, är ju knappt någon prisskillnad där.
Dessutom har AM2 framtiden framför sig. Medan 939 har framtiden bakom sig. Sen snackas det det ju om att det kommer att gå att använda senare processorer i AM2-moderkort.
September 6, 2002
Okej några små förändringar nu, fick tips om att köra sonata II istället för det chassi + nätagg jag hade valt tidigare. Så länge sonata II är tyst så är jag nöjd, men det ska det tydligen vara.
[Image Can Not Be Found]
Detta plus:
http://komplett.se/k/ki.asp?sku=322250 cpu-kylning (fanns inte på pyrotech)
Hur ser det ut?
September 6, 2002
Lord.Bonde wrote: ser fint ut, men du är medveten om att zalman kylarna låter då dom går på fulla varv va?
men drar an ner varvtalet på fläktarna så kommer du ha en väldigt tyst dator.
Jag tycker båda kylarna (cpu och graffe) har fått rätt bra kritik när det gäller kylning och ljudnivå, men jag antar att man får ta lite ljud när dom kör på fullt men jag kommer inte köra speciellt krävande applikationer mestadels av tiden.
1 Guest(s)