March 2, 2005
Har just nu ingen dator 😮 så nu sitter jag och funderar på vilken dator man ska köpa. Datorn kommer att användas till Spel som Age of conan, crysis och anant gott, och såklart surfande.
skriv inte "BYGG IHOP EN EGEN DATOR" var mer specifika tack.. den ska helst ligga mellan 6-8 tusen, inte mer och operativsystem ska ingå
denna har ja kollat på, tycker den ser bra ut för det priset? vad tycker ni? har ni andra förslag
January 22, 2006
Saken är den att vid köp av datorer på t.ex elgiganten / onoff siba m.fl så tittar man på priset och innehållet och allt ser bra ut tills man kommer ner till grafkkortet som är fullkommligt värdelöst för att knappt orka med snabbare 2D spel, och så är det även med den datorn du länkar, nice processor, mycket minne, stor hårddisk, premium OS och sedan tittar man på graffet 8600GS det håller inte till mycket tyvär 🙁
Jag skulle ist be dig kolla på t.ex komplett.se eller datorbutiken.com
Nu har jag bara tittat lite snabbt men kan redan nu säga dig att detta paketet kommer ge dig MYCKET mer spel glädje för pengarna:
http://www.komplett.se/k/confi.....emId=10323
Byt bara ut processorn till en:
Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/fläkt
och minnet till:
Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's
Det slutar på 7505:- och + frakten så lär det väll bli knappt 8000:-
PS Iofs var det bara en 250GBs HDD men beroende på vad frakten kostar så kanske du kan klämma in en 320/400GB ist om du tycker 250GB är för lite DS
March 2, 2005
hittade denna som ser riktigt bra ut för ett bra pris, men får man windows till eller? 😕 verkars inte gå att välja till heller??? vet ni?
July 18, 2003
N1ko wrote: hittade denna som ser riktigt bra ut för ett bra pris, men får man windows till eller? 😕 verkars inte gå att välja till heller??? vet ni?
Windows ingår itne, och inte heller montering utan du får monteringa ihop delarna själv, men klarar du av att bygga ihop en dator själv eller har någon som kan hjälpa dig, så är det en helt klart bra dator du länkat till, finns en datorbyggarskola här på nh men du bör ändå inte ha datortummen mitt i handen så att säga..
kan annars rekommendera denna:
http://oc.nu/ItemInfo?itemId=1.....C+Game+700
färdigbyggt, windows istallerat.. plus att jag halvkänner grabbarna som jobbar där, dom har riktigt bra service
March 13, 2008
N1ko wrote: kanske dum fråga men är nVidia GeForce 8600 GS 512 MB bättre än ett 7800 GTX ??? 🙄
Beror på till vad. Det som skiljer dem åt är funktioner, men i spel är ett 7800 GTX mycket snabbare. Fast då saknar visserligen 7800 GTX DirectX 10-stöd och säkert några HD-funktioner som ingår i i 8000-seriens kretsar. Fast å andra sidan, det är ingen höjdrare att spela DirectX 10-spel på ett 8600 GS... Det där är bara marknadsföringsknep för att lura dig. Men det låter som att du ska uppgradera. Har du redan ett 7800 GTX och velar mellan att behålla det elelr att köpa ett 8600 GS, råder jag dig till att behålla ditt GTX.
1 Guest(s)