Ny datorfirma.|Page 3|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Ny datorfirma.
Akatosh
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1970
sp_UserOfflineSmall Offline
703181
August 24, 2004 - 8:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Sammanfattning av vad jag hittat på nätet (utklippt):

"Här kommer min optimistiska sammanfattning.

Acern tillverkas i Kina.
Parallellt tillverkas snarlika datorer som säljs utan märke i ett annat prissegment. Hårdvarumässigt finns en skillnad i att datorn utan märke saknar stöd för Kensington-lås vilket också framgår när man jämför bild och spec mellan C610 på Blews hemsida och Acern på Datorbutikens hemsida. Blew-killarna har kopierat specen på Datorbutiken och modifierat den genom att ta bort Kensington-lås vilket skiljer produkterna åt.

Blew-bolaget var tidigare ett sömnadsföretag som sålts till personer som använder det för datorhandel via webben. Bolagsregister är ännu inte uppdaterade med nya uppgifter. Kanske är ändringarna i bolaget inte ännu handlagda hos myndigheterna. Gissningsvis har affären och uppstarten av den nya verksamheten skett snabbt under augusti.

Man använder Kalix Tele 24:s svarstjänst för inkommande kundsamtal (öppet 24 timmar/dygn)."

Saxat från "anonymous" på tbg.nu.

Edvuld
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1898
704107
August 26, 2004 - 8:08 am
sp_Permalink sp_Print

MoparPower wrote: [quote=dbn]Jo man får hoppas att man inte får tegelstenar bara ;>

Kolla paketet och säg till posten att stoppa betalningen. Men det måste göras vid utlämningen!

Frågade nyss henne i postkassan om det. Hon sa att de fullständigt ignorerar om man skulle få tegelstenar på posten och ändå betalar ut pengarna.

Hellspawn79
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 528
704918
August 27, 2004 - 10:59 am
sp_Permalink sp_Print

Är det någon som vet något mer om företaget än eller?
Deras sida var ju nere ett tag, men sedan har den kommit upp igen?...skulle verkligen vilja veta om det är fisk eller fågel detta...
hmmm...

Akatosh
Kommer du hit ofta?
Medlem
704985
August 27, 2004 - 12:22 pm
sp_Permalink sp_Print

http://tclhk.en.alibaba.com/pr.....aptop.html

Är förmodligen den laptopen det handlar om, alibaba är en förmedlingsservice mellan asiatiska lågbudgetfabriker och grossisten, om det inte är fejk så kan det vara att personen bakom blew behöver kanske 1000st köpare för att få ner det i pris ordentligt.

Kan annars inte hitta en enda som fått sina beställda varor än...

EDIT: Heh, vid en sista koll så hittade jag detta !

"Latest news om blews...

Man kan inte göra nya beställningar via telefon på Telix24 och lämnar inte ut någon information om gamla. Blews.se svarar inte på mail. De hade ett mobilnummer som ingen svarar på, enligt Telix24. Jag har ringt och skickat flera mail, utan svar. Så glöm allt vad datorer heter från Blew.se. 🙂

Telix 24 hade av olika anledningar beslutat att inte fortsätta den verksamheten... vilka anledningarna var sade de inte."

scoc
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 158
705076
August 27, 2004 - 2:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Läste förut att en person hadde fått ett paket från dem, och personen hadde hämtat paketet,

Denna beställde en laptop (den för 5k) och fick en gratis dvd-spelare för att han/hon var en av dem första 1000 kunderna.

ialla fall, i paketet låg endast dvd-spelaren.

Marron
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
705089
August 27, 2004 - 2:48 pm
sp_Permalink sp_Print

scoc wrote: Läste förut att en person hadde fått ett paket från dem, och personen hadde hämtat paketet,

Denna beställde en laptop (den för 5k) och fick en gratis dvd-spelare för att han/hon var en av dem första 1000 kunderna.

Det var ingen billig DVD-spelare 🙄

0tso
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 15
705093
August 27, 2004 - 2:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag mailade dem för över en vecka sedan, med några ganska simpla frågor, och jag har i skrivande stund inte fått något svar.

Chris64
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1051
705650
August 28, 2004 - 9:49 am
sp_Permalink sp_Print

scoc wrote: Läste förut att en person hadde fått ett paket från dem, och personen hadde hämtat paketet,

Usch alltså snacka om att man inte kommer köpa av dem 🙂

Akatosh
Kommer du hit ofta?
Medlem
705658
August 28, 2004 - 10:03 am
sp_Permalink sp_Print

Nu är det rapporter från flera olika sidor om att många fått en eller två dvdspelare i sina paket (och då är det nån billig variant som kostar ca 300:-) Verkar som lurendrejarna vill köpa lite tid.

Ari
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 105
706033
August 28, 2004 - 7:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Det här är inte ett seriös sätt att bedriva handel på. Vem har förtoende för en sån här firma. För min del är det här inget alternativ och jag hoppas att ingen beställer något. Ruttna äpplen slänger man. 🙂

Civ
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 22
706185
August 29, 2004 - 12:28 am
sp_Permalink sp_Print

När jag såg namnet så förstår jag direkt att de har valt detta namn för att kunna få ett gott skratt efter allt detta.

Sedan står de att de inte säljer storamärkesvaror men länkar till flera stycken. En som jag fastnade för var "www.intel.se" det lite roliga är att ett seriöst företag hade de länkat med "http://www.intel.com" då de inte har en helt svensk sida utan en "=se" sida. (lite långsökt ja men ändå)

Men en sak till felstavningar och så dålig upplösning på bilderna förutom 1 så man inte kan se vad det är för märke, sedan står det "PDP" som varunamn men på bilden ser man AKAI

Tycker det är lite roligt iofs. Synd om alla de som har beställt och fått en dålig dvdspelare. dock

harman
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 25
707737
August 31, 2004 - 8:22 am
sp_Permalink sp_Print

Läs här:
http://www2.cint.se/webbbs/nya.....read=18141

Sen så kan jag lova att du aldrig beställer från blew.se.....De vill säga om du inte råkar vilja ha en 5000kr DVD som Värd 50:-

/harman

Chris64
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1051
707745
August 31, 2004 - 8:32 am
sp_Permalink sp_Print

harman wrote: Läs här:
http://www2.cint.se/webbbs/nya.....read=18141

Sen så kan jag lova att du aldrig beställer från blew.se.....De vill säga om du inte råkar vilja ha en 5000kr DVD som Värd 50:-

/harman

Mycket intressant Harman definitivt att man inte ska handla där väldigt många som blivit lurade tydligen men nu verkar det i alla fall som om många polisanmält så ja tror nog dem blir avtängda igen hoppas de blir åtalade.

Edit såg nu att dem redasn gjort det för andra gången 😉

XM
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 56
707971
August 31, 2004 - 2:01 pm
sp_Permalink sp_Print

vilka jävlar..men man hör ju på namnet =D "Blew" ~~ "Blåst" hah

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
708111
August 31, 2004 - 3:59 pm
sp_Permalink sp_Print

heh skulle också skriva det precis... blew på engelska är ju blåst...

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 66
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL