December 15, 2003
Sammanfattning av vad jag hittat på nätet (utklippt):
"Här kommer min optimistiska sammanfattning.
Acern tillverkas i Kina.
Parallellt tillverkas snarlika datorer som säljs utan märke i ett annat prissegment. Hårdvarumässigt finns en skillnad i att datorn utan märke saknar stöd för Kensington-lås vilket också framgår när man jämför bild och spec mellan C610 på Blews hemsida och Acern på Datorbutikens hemsida. Blew-killarna har kopierat specen på Datorbutiken och modifierat den genom att ta bort Kensington-lås vilket skiljer produkterna åt.
Blew-bolaget var tidigare ett sömnadsföretag som sålts till personer som använder det för datorhandel via webben. Bolagsregister är ännu inte uppdaterade med nya uppgifter. Kanske är ändringarna i bolaget inte ännu handlagda hos myndigheterna. Gissningsvis har affären och uppstarten av den nya verksamheten skett snabbt under augusti.
Man använder Kalix Tele 24:s svarstjänst för inkommande kundsamtal (öppet 24 timmar/dygn)."
Saxat från "anonymous" på tbg.nu.
September 20, 2001
MoparPower wrote: [quote=dbn]Jo man får hoppas att man inte får tegelstenar bara ;>
Kolla paketet och säg till posten att stoppa betalningen. Men det måste göras vid utlämningen!
Frågade nyss henne i postkassan om det. Hon sa att de fullständigt ignorerar om man skulle få tegelstenar på posten och ändå betalar ut pengarna.
December 15, 2003
http://tclhk.en.alibaba.com/pr.....aptop.html
Är förmodligen den laptopen det handlar om, alibaba är en förmedlingsservice mellan asiatiska lågbudgetfabriker och grossisten, om det inte är fejk så kan det vara att personen bakom blew behöver kanske 1000st köpare för att få ner det i pris ordentligt.
Kan annars inte hitta en enda som fått sina beställda varor än...
EDIT: Heh, vid en sista koll så hittade jag detta !
"Latest news om blews...
Man kan inte göra nya beställningar via telefon på Telix24 och lämnar inte ut någon information om gamla. Blews.se svarar inte på mail. De hade ett mobilnummer som ingen svarar på, enligt Telix24. Jag har ringt och skickat flera mail, utan svar. Så glöm allt vad datorer heter från Blew.se. 🙂
Telix 24 hade av olika anledningar beslutat att inte fortsätta den verksamheten... vilka anledningarna var sade de inte."
May 1, 2003
scoc wrote: Läste förut att en person hadde fått ett paket från dem, och personen hadde hämtat paketet,
Denna beställde en laptop (den för 5k) och fick en gratis dvd-spelare för att han/hon var en av dem första 1000 kunderna.
ialla fall, i paketet låg endast dvd-spelaren.
Det var ingen billig DVD-spelare 🙄
May 10, 2003
scoc wrote: Läste förut att en person hadde fått ett paket från dem, och personen hadde hämtat paketet,
Denna beställde en laptop (den för 5k) och fick en gratis dvd-spelare för att han/hon var en av dem första 1000 kunderna.
ialla fall, i paketet låg endast dvd-spelaren.
Usch alltså snacka om att man inte kommer köpa av dem 🙂
October 24, 2002
När jag såg namnet så förstår jag direkt att de har valt detta namn för att kunna få ett gott skratt efter allt detta.
Sedan står de att de inte säljer storamärkesvaror men länkar till flera stycken. En som jag fastnade för var "www.intel.se" det lite roliga är att ett seriöst företag hade de länkat med "http://www.intel.com" då de inte har en helt svensk sida utan en "=se" sida. (lite långsökt ja men ändå)
Men en sak till felstavningar och så dålig upplösning på bilderna förutom 1 så man inte kan se vad det är för märke, sedan står det "PDP" som varunamn men på bilden ser man AKAI
Tycker det är lite roligt iofs. Synd om alla de som har beställt och fått en dålig dvdspelare. dock
July 20, 2004
Läs här:
http://www2.cint.se/webbbs/nya.....read=18141
Sen så kan jag lova att du aldrig beställer från blew.se.....De vill säga om du inte råkar vilja ha en 5000kr DVD som Värd 50:-
/harman
May 10, 2003
harman wrote: Läs här:
http://www2.cint.se/webbbs/nya.....read=18141Sen så kan jag lova att du aldrig beställer från blew.se.....De vill säga om du inte råkar vilja ha en 5000kr DVD som Värd 50:-
/harman
Mycket intressant Harman definitivt att man inte ska handla där väldigt många som blivit lurade tydligen men nu verkar det i alla fall som om många polisanmält så ja tror nog dem blir avtängda igen hoppas de blir åtalade.
Edit såg nu att dem redasn gjort det för andra gången 😉
1 Guest(s)