Ny fet dator|Page 2|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Ny fet dator
nightportier
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 82
sp_UserOfflineSmall Offline
690954
August 9, 2004 - 9:13 am
sp_Permalink sp_Print

Marron wrote: [quote=CasO]

Håller med om att den är dyr och själv väntar jag nog till 55:an har kommit och hoppas 53 droppar i pris

onödigt att köpa 55an när 53an är billigare och går att klocka till 55 lätt..
det är som att klocka en 2500+ till 3200+ 😉

Jo, det var la det han skrev?! Han skulle vänta till 55:an kom och hoppades då att 53:an skulle sjunka i pris så att han skulle få den billigare. Eller?

haha 😀 .....ja, förlåt. Skulle kanske varit lite tydligare. Det är alltså 53:an jag är sugen på så småning om, när den sjunkit i pris.
MVH

BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
690974
August 9, 2004 - 9:31 am
sp_Permalink sp_Print

Du har fått mycket tipps nu,

Det är endå diskarna som är flaskhals i dagens system.

Två raptor diskar i raid för OS/Program hade varit fint

Sen så är det också trevligt att ha snabba diskar i systemet i övrigt så kanske 2x200gb S-ata i raid så det blir en synlig 400gb disk som blir lite snabbare.

Caso
Member
Medlem
Forum Posts: 3507
690997
August 9, 2004 - 10:00 am
sp_Permalink sp_Print

Processor: AMD64 FX-53 2.4 GHz Socket 939, 1 MB cache
Moderkort: MSI K8N NEO2 Platinum Moderkort S939 nForce3
Minnen: 2st Corsair XMS4000 DDR-DIMM 512MB (räcker med 1gb)
Grafikkort: Sapphire Radeon X800xt 256MB
Hårddiskar 1: 2st Western Digital Raptor 36.7GB SATA (system)
Hårddiskar 2: 2st western Digital Caviar 200GB IDE (save)

ajja detta ska jag nog ha själv, vill faktiskt ha ett ABIT kort dock, får se om abit realisar någon nforce3 till socket 939...

Redfaction
Member
Medlem
Forum Posts: 4312
691268
August 9, 2004 - 3:24 pm
sp_Permalink sp_Print

CasO wrote:

extra cd bränanre är ju onödigt som fan. Antec lådan e bättre och tystare än både Lian li och Chiftec, Q-tec nätagg suger hårt, WD diskar låter fan, FX cpu är ju skitdyr + att du måste ha reggade minnen till den så de minnen du sagt går ju inte så bra.

PS jag håller mig till ämnet och låter ingen lura i grabben att Nvidias skit e bättre.

nej extra cd-brännare är inte onödigt, ifall han ska bränna skiva till skiva :), gällande låda så är det en smaksak, gällande nättag så är det en smaksak, wd diskar är snabba och de ska låta, FX är ju top of the line idag.. finns inget bättre, och jag tror inte man behöver reggade minnen...

nvidia är inte skit, du får mer fps med nvidia bara så du vet 🙂

FPS är inte allt här i världen bara så du vet..:) Man kanske vill ha bra bildkvalité på tv ut och på vga ut också..:)

Samt så använder Antec lådan 120mm fläktar alltså tystare samt så är de tbara raptor serien som är snabba inte resten då är Hitachi snabbare och tystare sen varför bränna skiva till skiva när det är osäkrare än när man bränner från skiva till hd från hd till skiva som går väldigt snabbt det med samt att man kan se om kopian blev bra innan man bränner..:)

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
691284
August 9, 2004 - 3:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Redfaction wrote:
Sluta nu med att snacka skit det syns i alla tester när de testar bildkvalité att det är en j**la skillnad och att Nvidia suger som vanligt när det gäller bildkvalité det har de alltid gjort då de har en massa fula optimeringar för att få upp fps i spel, de klarar inte av att spöa ATI fps mässigt om de skulle ligga på samma kvalitéts nivå i bildkvalité.

det är iofs lite tvärtom... ATI använder brilinear filtrering i sina x800 kort, medans nvidia använder äkta trilinear... brilinear är en blandning av bi och trilinear... det är alltså ATI som har "en massa fula optimeringar"

Crimme
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 78
691367
August 9, 2004 - 5:49 pm
sp_Permalink sp_Print

tack för alla tips 🙂
blir nog AMD64 FX53 ,när 55:an släppts
Mobo vet jag inte riktigt ännu ,funderar på att vänta och se tills DDR2 stöd kommer till amd64 om det nu gör det.
Blir något av Corsairs minnen.
GPU:HIS exalibur X800 pro IceQII eller XT ,men funderar dock på pro eftersom att man kan överklocka och försöka låsa upp dom 4 låsta pipelinesen på , funkar väl inte alltid enligt många ,men det är ju värt ett försök 😀
HDD1:2 st WD36 SATA RAptor
HDD2:2 st WD 200 SATA tror jag .
Chassi kan nog bli ett Coolermaster wave master black
sen får jag se , ska nog vänta en månad eller 2 🙂

Redfaction
Member
Medlem
691403
August 9, 2004 - 6:36 pm
sp_Permalink sp_Print

keffing wrote: [quote=Redfaction] Sluta nu med att snacka skit det syns i alla tester när de testar bildkvalité att det är en j**la skillnad och att Nvidia suger som vanligt när det gäller bildkvalité det har de alltid gjort då de har en massa fula optimeringar för att få upp fps i spel, de klarar inte av att spöa ATI fps mässigt om de skulle ligga på samma kvalitéts nivå i bildkvalité.

det är iofs lite tvärtom... ATI använder brilinear filtrering i sina x800 kort, medans nvidia använder äkta trilinear... brilinear är en blandning av bi och trilinear... det är alltså ATI som har "en massa fula optimeringar"

Nu snackar du väl ändå skit för Nvidia har ju alltid kört med en massa fula optimeringar. Sen är bildkvalitén sämre på alla Nvidia kort än på ATI och så har det varit sen ATI kom.

Caso
Member
Medlem
691453
August 9, 2004 - 7:56 pm
sp_Permalink sp_Print

tips: sätt punkt och kommatecken så man fattar det du skriver...

till ämnet: orkar inte diskutera med dig då du vägrar att ge dig 🙂

Mobo vet jag inte riktigt ännu ,funderar på att vänta och se tills DDR2 stöd kommer till amd64 om det nu gör det.

håller med här, har man tur så får man pci express oxå hehe, lika bra att byta up sig när man väl ska köpa en ny dator...

Redfaction
Member
Medlem
691938
August 10, 2004 - 1:00 pm
sp_Permalink sp_Print

CasO wrote: tips: sätt punkt och kommatecken så man fattar det du skriver...

till ämnet: orkar inte diskutera med dig då du vägrar att ge dig 🙂

håller med här, har man tur så får man pci express oxå hehe, lika bra att byta up sig när man väl ska köpa en ny dator...

Vadå e du blind eller nåt? Väntar du på DDR2 till AMD64 så får du vänta ett år i bästa fall.

Caso
Member
Medlem
692104
August 10, 2004 - 4:49 pm
sp_Permalink sp_Print

kanske och kanske inte, ddr2 gör inte så stor skillnad ändå...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 400
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL