November 5, 2002
OfflineKöpte ny kamera, och ett 8GB minneskort till den... Det visade sig dock att minneskortläsaren i frugans laptop inte supportade SDHC... :^o så nu behöver hon ju en lite modernare dator!
Kan denna vara lämplig tro?
http://www.prisjakt.nu/produkt.....p?e=709028
[Image Can Not Be Found]
Någon som har erfarenheter av vaio? Den ASUS hon har nu har varit ganska bra i 4 år.
Jag misstänker att grafikkortet kommer räcka till gott o väl i hennes fall, men har inte riktigt koll på prestandan i jämförelse med andra kort. Kör själv mest med hi-end kort.
Uppskattar alla kommentarer 🙂 även andra förslag.
Ett önskemål är väl ändå att den inte ska vara "grå o tråkig" :colors:
En rosa Eee vore perfekt, om det inte vore för att den var så liten.
February 3, 2008
Offlineja ifall det ända kravet du har är att kunna använda ditt nya minneskort till datan så kan väl jag tycka att det är lite saftigt att punga ut 6 lax när du kan köpa en kortläsare av något slag för lätt under 200kr.
tyvärr kan jag inte faktiskt säga något konkret om datorn då jag itne känt på någon vaio men den ser rätt nice ut så varför inte
November 5, 2002
OfflineHakke;1259653 wrote: ja ifall det ända kravet du har är att kunna använda ditt nya minneskort till datan så kan väl jag tycka att det är lite saftigt att punga ut 6 lax när du kan köpa en kortläsare av något slag för lätt under 200kr.
Sant, eller varför inte använda kamerans USB-kabel... :hmm:
Nej man det är väl egentligen inte det enda. Det vore nice med en HDMI-utgång så man lätt kan koppla in den till TVn. Och sen brukar hon göra fotoalbum på datorn, men programvaran är tydligen så pass krävande att hon inte kommer så långt innan det segar för mycket, och hon får då fortsätta på min dator. :arg:
Men förutom nämnda punkter så är den fortfarande helt ok.
Har inte heller känt på någon vaio, och håller även med om att den ser lite nice ut. Men sen kommer man ju till det där att det är AMD-grejjer innuti. Finns det någon som helst nackdel med det? eller kanske fördel?
1 Guest(s)

Log In