February 16, 2005
var ute med damen idag och det började rycka i hennes vill-ha-gen och min var inte sämre den, dags å byta tv tittade på denna:
http://www.tbh.se/index.asp?id.....d_id=12783
är det ett bra köp tror ni eller finns det andra modeller ni kan rekomendera framför denna?
tittade på typ denna i affärerna fast modellen billigare/sämre och tyckte den såg bra ut men denna är bara en 500ing dyrare än den första jag tittade på (le-40s71 & LE-40R71 som till och med var dyrare på brl)
TBH ligger i min hemstad så jag tänkte fjäska ordentligt och åka dit å hämta den i så fall (slippa ev. frakt eller i alla fall lev.tiden)
November 10, 2002
Samsungs R7 serie är kanon. Har själv lillebror till den du tänker köpa. Nämligen en LE-32R75B. Fick inte plats med så mycket större i mitt lilla rum där jag har datorer och lite annat. *gnälla lite på kärringen*
Bilden är skarp när jag kör xbox360 via komponent samt tittar på dvd via hdmi. Att titta på 720P material via VGA ingången är också en underbar upplevelse.
Ett litet minus är att den släpper igenom lite ljus i alla hörn när man har en helsvart / väldigt mörk bild.
Annars kan du titta på en LG 42LC3R
Länk: http://www.prisjakt.nu/produkt.....p?p=132886
Vi har en sån ii vardagsrummet, och den har 2st HDMI, 2 TV-tuners och lite annat godis. Ett klart köp om du frågar mig.
October 23, 2005
Den här LG:n är riktigt bra. Har förbättrad svärta samt 100mhz(motsvarande) uppdateringsfrekvens. Helt ny modell så finns inte på lager än men är på ingång.
July 11, 2006
Halloj !
För nån vecka sedan köpte jag en Samsung R32LE77 och den åkte tebax till butiken bums !
LCD är verkligen inte mogen i mina ögon.
Mjölkvit hinna på bilden
Pixlig bild
Taskig övergång mellan färger
Stick i röda färger
Bilden hinner inte med att uppdatera
Kan hålla på hur länge som helst..., vill man ha som ovan, köp en LCD och bli fet besviken !
Som jag ser det är plasma enda alternativet, idag...
Ps. på Samsungen var det dessutom ljusläckage i alla hörnen, plus att det var som en ljus ellips i centrum av bilden, usch... Ds.
August 9, 2005
kentk wrote: Halloj !
För nån vecka sedan köpte jag en Samsung R32LE77 och den åkte tebax till butiken bums !
Mjölkvit hinna på bilden
Pixlig bild
Stick i röda färger
Kan hålla på hur länge som helst..., vill man ha som ovan, köp en LCD och bli fet besviken !
Ps. på Samsungen var det dessutom ljusläckage i alla hörnen, plus att det var som en ljus ellips i centrum av bilden, usch... Ds.
Vi har väldigt bra LCD's på jobbet, du har inte tänkt på att du kanske hade otur? Jag har inte sett något av problemen du nämner.
November 27, 2003
kentk wrote: Halloj !
Mjölkvit hinna på bilden
Pixlig bild
Stick i röda färger
Jag tror du haft otur samtidigt som LCDs kräver att man sätter sig ner och ställer in TVn som den passar i just din miljö.
//Andreas
February 16, 2005
ANG samsungen, det var precis vad säjaren på HIFI-punkten i trollhättan varnade mig för om samsung att dom har bra paneler men taskig uppdatering så risken för släpningar etc är ganska stor medans LG var lite bättre på just den fronten.
LG LB2:an (även lb1:an tror jag) har ju ett optiskt öga som automatiskt ställer in tv:ns färger etc efter rådande ljusförhålladen i rummet, funkar det bra? nån som vet?
1 Guest(s)