December 9, 2001
Ska man välja en amd64 3000+ eller en 3200+? Ja, det ska vara winchester men annars spelar det någon roll?
Sen har jag tittat på nya minnen och det står mellan a-data pc4000 minnen eller crucial ballistix pc4000(pc3200 om de e samma minnens kretsar som pc4000).
Har för tillfället intel så jag har inte så stor koll på amd. Så är det något mer jag ska tänka på???
December 5, 2002
NinD wrote: Ok, det kommer nog bli en 3000+.
Vilket vattenblock ska jag välja???
Ett Polarflo TT eller DD TDX?? Dessa 2 block är dom jag står och väger mellan med tanke på att det verkar omöjligt att få tag på ett mcw6002 utan att beställa från annat land i europa.
Spara pengar och satsa på en bra luftkylning istället, själv har jag precis beställt Thermalright's XP-120, och lär kunna klocka dugligt med den. Jag har en polare kör sin 3000+ @ 2300mhz nu med BOXED-kylare (lol). Och jag har som sagt inte pressat min och med BOXED-kylaren nått 2200mhz utan problem i 1.55v vcore.
Så hade jag varit du hade jag satsat på luftkylning istället. Btw, till grafikkortet så hade jag satsat på Zalmans vga-kylare helt i koppar, den funkar också super =]
2 Guest(s)