October 16, 2002
Hej datafan har kraschat. tänkte köpa lite nya delar. de jag ska köpa är mammakaka, prolle å hd. har minne som är pc2700 så de tänkte jag behålla eftersom jag har 3 512 stickor. graffekortet radeon 9500 behåller jag oxå eftersom jag inte spelar så mkt längre. ja i princip så surfar jag å spelar musik kollar på film så behöver inte va nån höjdar burk. har ingen koll längre på vad som är bra o prisvärt så tänkte att nån kunde säga vad som är bra/prisvärt. har säkert missat nått men men.....
June 27, 2002
Nforce3 moderkort med socket 939.
amd 3000+ venice socket 939
Alla nya datorer går i PC3200 hastighet på minnet om du kör minnet syncat med cpu så kommer alltså dina minnen klockas från 333mhz till 400 mhz, vet du att de klarar det så är det ju helt okej.
HDD har du ju Seagate eller Hitachi som är tysta och pålitliga och såklart så ska du ha SATA HDD.
January 19, 2003
Skulle nog också rekomendera ett NF3 S939 kort med en A64 3000+. Som HDD vill jag rekomendera Samsung Spinpoint, som är en mycket tyst och relativt snabb hdd, ok om den inte har världens lägsta access tid men när den väl har hittat de den söker så går det fort.
Vad jag vet så brukar de flesta moderkort kolla SPD på minnena så de skall nog förbli klockade i 333Mhz även i ett nytt moderkort.
1 Guest(s)