December 18, 2001
Goddag
Nu kommer jag med en sån här köpa-nya-saker-tråd.
Om man köper nya saker idag eller om nån månad, vad har ni då att rekomendera?
Jag har fått lite dålig koll sen WoW kom =)
Kom med lite tips på moderkort, CPU, minnen och grafikkort så jag har nåt att gå efter.
Sakerna ska finnas på Datorbutiken.se!
Kör hårt!
January 21, 2005
Zyrus wrote: hmm.. vi säger så här! Det får max kosta...
CPU 2000-3000:-
moderkort 1500-2000:-
minne 2000:-
grafikkort 2000-4000:-
Grafik:Sapphire Radeon X800XL 256MB GDDR3 PCI-Express,Tv-Out, DVI-I, Full-Retail
Minne:2xCorsair XMS3200C2 DDR-DIMM 512MB PC3200 32Meg x 8, CAS 2-3-3-6-T1, 400MHz, 6ns
Moderkort:EPoX EP-9NPAJ, nForce4, Socket-939 ATX, 4xSATA/ATA, GbLAN, DDR, PCI-Ex16
processor:AMD Athlon64 90nm 3200+ 2000MHz/2.0GHz 512kb "Venice" Boxed (with cpu-cooler!) Socket939 * OBS! Tidvis dålig tillgång / lång lev. tid*
vad jag hade plockat ihop om jag spelar. Moderkortet kan du ju läsa en recension om på sweclockers.com
January 21, 2005
Zyrus wrote: hmm... ser bra ut.. nu har jag nåt att gå på.. dags att läsa recensioner.
Vad är DDR 2 egentligen. är det bara skräp eller?Edit: Varför venice och inte winchester kärna?
venice processorer klockar bättre har jag för mig att jag har läst.
jag skulle inte satsa på DDR 2. Har även för mig att dom snart lär släppa DDR 3?
December 18, 2001
Fluffy-141 wrote: [quote=Zyrus]hmm... ser bra ut.. nu har jag nåt att gå på.. dags att läsa recensioner.
Vad är DDR 2 egentligen. är det bara skräp eller?Edit: Varför venice och inte winchester kärna?
jag skulle inte satsa på DDR 2. Har även för mig att dom snart lär släppa DDR 3?
varför inte DDR2? vad är det för fel på dom? Passar dom till samma moderkort som vanliga DDR minnen passar till?
January 21, 2005
Zyrus wrote: [quote=Fluffy-141][quote=Zyrus]hmm... ser bra ut.. nu har jag nåt att gå på.. dags att läsa recensioner.
varför inte DDR2? vad är det för fel på dom? Passar dom till samma moderkort som vanliga DDR minnen passar till?
Nej det gör dom inte. DDR2 minnena är längre än vanliga DDR minnen. DDR2 minnen går i CL4 mot DDR som oftast går i 2.0-3.0
1 Guest(s)