November 27, 2001
CPU-AMD Athlon64 3500+ 2200MHz/2.2GHz 512kb Socket939
MB- MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra 4DDR-DIMM 5PCI SATA Raid Audio GB-LAN Firewire Socket939 ATX
MINNE-Corsair CMX512-3200XL XMS3200 2x512Mb (tot. 1024Mb/1Gb) Dual DDR PC3200 XL 2-2-2-5 400MHz with Heatsink
GRAFF-Asus V9999GE "Gamer Edition" GeForce 6800 256Mb DDR3 TV-out DVI RETAIL AGP
HD-Western Digital Raptor WD740GD 74Gb 10000rpm 8Mb cache S-ATA
HD-Maxtor L14S250 Ultra16 250Gb 7200rpm 16Mb RETAIL SATA
LÅDA-Chieftec LCX-01SL-SL-B Super MidiTower silver/black 360W ATX
Är det någe att satsa på eller e man ute och hojjar???? Det va ett tag sen man höll på och läste recesioner, och allt går så fort i den här branschen.
Så jag är tacksam för lite feedback på sylarna jag plockat ihop efter lite skumläsning här. BTW 15500 går kalaset på med lite andra sylar fläktar,pasta,floppy etc.etc
December 5, 2001
Personligen hade jag valt en Seagate istället för Maxtor. Anledningen är negativa erfarenheter av Maxtor och bara positiva erfarenheter av Seagate 🙂
Edit: Jo sen hade jag heller inte betalat 3500:- för ett 6800 även om det är ett special. Lägg till några hundra till ett 6800GT.
Skillnaden mellan PCIe och AGP är så liten ändå såvida du inte vill köra SLI.
December 18, 2002
CTH wrote: Jag skulle nog oxå vänta, men det kommer ju att kosta nån tusing till med nforce 4 och PCIexpress
Det kommer inte kosta en spänn extra. Men iofs, det beror på helt vilken bräda han väljer att köpa.
Men på gfx kort sidan så skiljer sig inte priserna mellan ett PCI-E & ett AGP.
Eller jao, kanske nån tia. Men äh...
Jao, missade HDD.. tycker också att du skall ta en Seagate. 5års garanti för ett par kronor extra är inte en dålig deal.
Samt så är dom riktigt tysta med.
December 5, 2001
dexxaster wrote: Oki tackar för feedbacken so far..=) men jag fimpar Maxtordisken iaf. Men ere vÄrt och vänta på Nforce4 och Pci-E.
I den här branschen kan man juh alltid vänta på någe VÄRRE känns det som =)..
Du har helt klart en poäng där. Planerar du att punga ut flera tusen på två grafikkort, eller tänker köpa en S-ATA 300-disk om nåt år så kanske det är värt det. ELLER om du uppgraderar datorn vart 5:e år eller så 😉
Jag som byter moderkort i princip en gång om året behöver inte oroa mig över vad som är framtidssäkert eller inte :blink:
February 12, 2003
dexxaster wrote: hehe nu måste man läsa en massa om pci-e...suck =) kommer man få extra boost med det eller??? Har väl läst om en viss bandbred men utnyttjas den eller??? om man jämför med AGP???
Nej, inte till en början. AGP utnyttjas inte fullt ut nu heller, så det spelar (imo) ingen roll vad man väljer.
PCI-E kort finns att tillgå av de "värre" korten, vilket inte finns i AGP-varianter.
1 Guest(s)