January 13, 2003
Snart ska jag köpa ett nytt grafikkort hade jag tänkt, o ville bara kolla lite med er vad som e de bästa jag kan få för de maximala 1500 kr jag tänkte spendera..!
Är Gforce FX 5200 ett dåligt val.. om jag tex skulle hålla mig till tusenkronors klassen...?
Tacksam för svar...!
Mvh Odd
November 15, 2002
FX5200 är ingenting att ha. Det presterar klart sämre än tex. ett Radeon 9100 som går att få tag i för en billigare peng. Om du tänkt lägga dig i prisklassen 1000-1500kr är det ett GF4 Ti4200 som gäller. Skulle dock hellre rekommendera ett Radeon 9500Pro för runt 1800kr, klart värt att lägga till dessa pengar och få ett betydligt bättre kort som dessutom har hårdvarustöd för DX9-kort (HL2 och DOOM3 lär dra nytta av detta).
January 13, 2003
Ok tack... Jag vill bara säga att jag nog aldrig mer i hela mitt liv kommer att handla på DB, de har s***dålig service och har skött några av mina returer så dåligt så jag seriöst har funderat att gå till konsumentverket..
Även om det är billigare att handla över nätet så är det tisen ggr svårare att resonera med dom när man inte kan ta kontakt med dom på ett enkelt sätt...
har nyss returerat mitt defekta moderkort till dem, och vad säger dom när man ringer och frågar varför en j***a returbegäran ska ta en månad... jag menar skickar de ut så många defekta varor så de får tillbaka 50% av dom eller vad håller de på med där borta...?
July 11, 2002
De klagar jämt på att de har lite personal... De får ta och skaffa sig lite fast anställda personer, istället för polska bärplockare som paketerar paketen !!!
Fast Db.se har blivit bättre sen 1 år tillbaka, nu har det alltid varor inne samt att email supporten har blivit mycket bättre, får alltid svar efter ett par timmar.
December 1, 2002
Smirnoff wrote: Alla FX grafikkort suger, dessutom är dom väldigt högljudda.
Jag rekomenderar att du tar och köper dig ett Radeon9500, eller POV ti4200 för 1300 på db.se
Så alla fx kort suger. vilken tur att vi har en sådan expert som du här. Jag antar att de passivt kylda fx 5200 korten som han funderar på är högljudda också?? skaffa lite fakta innan du uttalar dig 👿
July 11, 2002
Kanske formulerade min mening dåligt när jag sa "Alla Geforce FX suger". Än så länge piskar ATI, Nvidia när det gäller pris/prestanda.
Det känns som FX5200 är bara ett Geforce3ti200 med en lite hottad kärna, och FX5800 en söndertrimmad Geforce4Ti kärna (och i med så utvecklar massivt med värme och ej att överklockas)
January 13, 2003
Då så bestämt mig, jag köper detta kort... Har ni några andra förslag eller invändningar?
January 13, 2003
O efter lite grafikortssurfande så hittade man detta.... vad ska man tro? 2000 kr 2,8 128 MB DDR2
http://www.datorbutiken.com/se.....=LTFX5200U
Är detta ett kort som har väldigt låga frekvenser med tanke på det låga priset eller vad är haken? 🙄 :bok:
[Image Can Not Be Found]
December 22, 2002
Jag säger så här, de ATI kort som finns på marknaden just nu presterar mycket bättre än geforce korten i samma prisklass. Ska du köpa nåt för 2000 så är 9500pro det självklara valet, har du 2500 så är det 9700 _nonpro_ som gäller (denna ger också mest prestanda för pengarna). Tror inte någon kan säga nåt annat.
Over and out.
May 1, 2003
January 13, 2003
Okej.... Jo nu lagom till att jag ska skicka in min defekta HD så säger dom att nej tyvär vi hanterar inte returer från MAXTOR du måste skicka HD:n till IRLAND FÖR REPARATION.....FYYY FAAN Aldrig i mitt J***A LIv tänkte jag..ja köpte den hos er altså står ni för att ja får mina pengar tebax o ni fåt tebax den defekta HD:n ni skickade mej....
Så jag får väl se vad dom säger nu på måndag.....
För om ja ska skicka en jävla HD till irland så är bara fraktkostnaderna nästan lika stora som att köpa en ny hårdisk...!!!
1 Guest(s)