December 14, 2006
Hejsan , jag hade tänkt köpa nytt moderkort och nya minnen. Just nu har jag ett moderkort som bara stöder DDR skulle vilja byta till ett som stödjer DDR2. Eller är det värt att byta för att ja ska få DDR2 är det stor skillnad osv `? för jag ska i alla fall fixa vista inom en snar framtid.
Nån som vet något bra moderkort att köpa ? socket 939. PciE ? 🙂
tack i förhand 😀
January 7, 2006
Davve1337 wrote: jahaja 😛 hm . Men då i så fall måste jag ju byta cpu också. Är DDR2 mycket bättre än vanliga DDR så det kan vara värt en uppgradering ?
Nej, DDR2 är inte värt pengarna. Men att få ny processor är värt pengarna; både Intel och AMD lanserar roliga saker snart, om du vill köpa typ idag så tycker jag att du ska köpa C2D (alt. Quad).
January 7, 2006
Davve1337 wrote: Vad är C2D ? men annars så egentligen klarar jag mig på min Opteron 175. Men i fall jag byter CPU så byter jag ju moderkort och Minnen också:)
Core 2 Duo, Intels processor. Jo, jag förstår vad du menar, vad jag försöker säga är att inte är minnesbytet som är värt pengarna; det är de andra delarna som du måste byta ut om du ska byta minnen som gör skillnad.
Men om du tycker att du klarar dig med din Opteron så finns det egentligen inte anledning att byta något alls.
Eftersom du har "BFG 8800GTS 320mb" i signaturen, så misstänker jag att du spelar spel emellanåt..
Mitt tips är att behålla riggen ett tag till, och komplettera med lite till RAM.. Typ 1 GB till skulle inte skada.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
1 Guest(s)