January 14, 2002
Jo, det var tänkt att införskaffa sig ett nytt nätagg till gamla bettan.
Det är en gammal dator med runt 7 år på nacken nu om jag inte misstar mig, med vissa nyare saker inopererade markerade med "ej orginal" 😛
AMD Athlon XP2000+
2x256mb DDR
1x512mb DDR (ej orginal)
Powercolor Radeon 9800pro (ej orginal)
MSI KT3 Ultra2
2x80gb IBM (1 orginal)
1x120gb WD (hade 2, den andra dog för ~3 månader sen :(, ej orginal)
+ massa USB saker, hörlurar, tablet, brännare, webcam, mus, tangenbord osv..
Och allt drivs utav ett 235w noname nätagg som kommer från en 333mhz dator från 97 och har fungerar "ok" i något år nu sen min 250w aopen som kom med datorn dog 😮
Det nätagget jag gått och funderat på är ett Corsair 450w som jag tror ska ha fått bra kritik, det är därför jag vänder mig hit för att få folks synpunkter på detta nätagg eller om det finns något annat för max 700kr värt att nämna?
Att påpekas också är att om jag nu köper nytt nätagg så kommer jag förmodligen låna en kompis MSI moderkort och en AMD Athlon 64 3200+ och köra in allt mitt i den.
Och när tiden är rätt (när min ekonomi tillåter) att köpa en ny dator så kommer förmodligen PSU'n följa med. Kommer ej vara en superdator då jag inte spelar så mycket. Utan något för en billigare summa.
Vet inte om denna tråden skulle postas här eller i hårdvaru delen.
October 23, 2002
Hej!
Jag har precis beställt ett Corsair VX 450 och enligt flera tester jag läst så ska detta nätagg vara väldigt stabilt och har mycket hög effektivitet t.o.m vid 100% belastning. Om du inte ska överklocka mycket och köra SLI/Crossfire så tror jag du blir på helnöjd med detta!
July 18, 2003
FSP gör marknadens bästa nätagg, även om dom ser ut som ett noname ryss märke, dom håller spänningarna jävulskt bra och har sjukt bra kvalitet. Kör på ett FSP 400W, kostar max 500..
edit:
http://www.datorbutiken.com/se.....t=FORT400W
Är minst lika bra som ett ett corsair agg på 400w prestandamässigt, och lovar att du har mindre chans att fsp't går sönder än ett corsair, även om nu corsair är "inne - märket" just nu. Inget ont om corsair, dom gör riktigt bra nätagg, framförallt prestandamässigt, men kvalitetsmässigt slår dom inte fsp
väldigt tyst också
1 Guest(s)