January 26, 2003
Så va det snart dags för den 25:e, och då ska jag beställa de sissta (och viktigaste) delarna till min nya dator :).
Såhär har jag tänkt mig:
Moderkort: Abit IC7-G
Processor: Intel Pentium 4 Northwood 2.4GHz -C
Grafikkort: Hercules 3D Prophet Radeon 9800Pro 128Mb
Minnen: 2x A-Data PC3600 eller PC4000
Och slutligen en WD Raptor.
Är lite osäker på minnena, har alldrig klockat nått tidigare (haft märkesdator) nu ska jag väll dock klocka systemet endel, tror ni det räcker med pc3600 minnena för att få skapliga resultat, eller är det värt dom där extra pengarna för pc4000?.
Nått jag ska tänka på vid installation sen, är det knepigt att få SATA att funka tex?
Kom GÄRNA med synpunkter på grejjerna! 🙂 (ska inhandla allt från db).
January 26, 2003
Dehman wrote: Jodå A datas minne ska vara bra, har ingen erfarenhet av dem, men corsairs fungerar fint i.a.f. 😀
en rätt lam fråga, men vad tror du ja kommer kunna klocka till med de där grejjerna 🙂 ?
EDIT: såg att dom snart får in ADATA PC3200 512MB Winbond BH-5 på overclockers.se , dom va jävligt billiga, och bh-5 ska juh vara trevligt har man hört, så det blir nog ett par sådana.
January 26, 2003
Sardaukar wrote: [quote=Mirkl0rd][quote=Dehman]Jodå A datas minne ska vara bra, har ingen erfarenhet av dem, men corsairs fungerar fint i.a.f. 😀
en rätt lam fråga, men vad tror du ja kommer kunna klocka till med de där grejjerna 🙂 ?
Vad ska du ha för kylning?
Kör orginal till enbörjan, men detta ska bytas till någon bättre (inte vatten dock).
1 Guest(s)