June 4, 2001
Tänkte då bygga ett nytt system. Tänkte mig nått sånt här. Systemet är tänkt att vara ett av de bästa på marknaden. Någon som har synpunkter på detta tex annat mobo, graffe etc?
Gigabyte GA-K8NSNXP nForce3 250 3DDR-DIMM 5PCI SATA Raid Audio GB-LAN IEEE1394b Socket754 ATX
MSI NX6800Ultra GeForce 6800Ultra 256Mb DDR3 TV-out DVI RETAIL AGP
4 st Maxtor DiamondMax Plus9 6Y200M0 200Gb 7200rpm 8Mb cache S-ATA
4 st Seagate Barracuda ST3200822A 7200.7 200Gb 7200rpm 8Mb UDMA100 IDE
Corsair TWINX1024-3200XLPRO 2x512Mb (tot. 1024Mb) DDR PC3200 XL 2-2-2-5 400Mhz PRO Series with activity LEDs
AMD Athlon64 3700+ 2400MHz/2.4GHz 1024kb Boxed (with cpu-cooler!) Socket754
Totalt inkl moms 25120.00
June 4, 2001
Kroon wrote: Antar att det bara va en slump iom att han ville ha 4 stycken SATA o 4 stycken ATA hdds. Vilket antagligen va eftersom han ville kunna ha 8 hdds utan att ha ett kontrollerkort.
Och till svar på din fråga nILGot så tycker jag det ser bara fint ut. 😀
hehe 🙂
May 17, 2002
Spidey wrote: [quote=Redfaction][quote=Neam]Varför maxidera så totalt med diskar?
Mycket diskar e ju drömmen..:) Man vill ju ha plats för alla DVDr filmer..:)
Är det Warez du snackar om ?
behöver det inte vara, han kan göra säkerhetskopierngar av alla sina dvd-filmer, inte otroligt med tanke på hur lätt det är att repa sönder en skiva.
ang datorsystemet så tycker jag du skall lugna dig med alla de där diskarna, köp 4 nu och vänta med att köpa 4 till, det borde ju ta och en stund tills du fyllt dem och då kan du köpa 4 till till ett lägre pris per gigabyte. Du borde även ha med en dvd-brännare tycker jag allt.
June 4, 2001
Krqagyzzz wrote: [quote=Spidey][quote=Redfaction][quote=Neam]Varför maxidera så totalt med diskar?
Mycket diskar e ju drömmen..:) Man vill ju ha plats för alla DVDr filmer..:)
Är det Warez du snackar om ?
behöver det inte vara, han kan göra säkerhetskopierngar av alla sina dvd-filmer, inte otroligt med tanke på hur lätt det är att repa sönder en skiva.
ang datorsystemet så tycker jag du skall lugna dig med alla de där diskarna, köp 4 nu och vänta med att köpa 4 till, det borde ju ta och en stund tills du fyllt dem och då kan du köpa 4 till till ett lägre pris per gigabyte. Du borde även ha med en dvd-brännare tycker jag allt.
Orkar inte köpa senare. Får snart en fin lina så ja ska ta hem mkt shareware och sånt 🙂
Dyrt. Nja ska man ha en hyffsad dator så.
Men inget om graffet? Hur stor är skillnaden på Nvidia och Ati? Har vart lite tillbaka dragen när de gäller den marknaden nu =/ så har inte sten koll på alla tester etc.
April 13, 2004
nILGot wrote: [quote=Darko]Om du åndå ska vara värst, varför inte FX-53 och 2 gig ram när du ändå är igång 😉
Annars ser de fett ut!
Hehe.. tycker itne de är prisvärt.. ger så lite mer prestanda iförhållande till priset.
Så det är mer prisvärt med 8st diskar alá 200gig? :bgrin:
June 27, 2002
Neam wrote: [quote=nILGot][quote=Darko]Om du åndå ska vara värst, varför inte FX-53 och 2 gig ram när du ändå är igång 😉
Annars ser de fett ut!
Hehe.. tycker itne de är prisvärt.. ger så lite mer prestanda iförhållande till priset.
Japp
June 23, 2002
Neam wrote: [quote=nILGot][quote=Darko]Om du åndå ska vara värst, varför inte FX-53 och 2 gig ram när du ändå är igång 😉
Annars ser de fett ut!
Ja, lätt!
Den med mest hddspace när man dör vinner.
1 Guest(s)