November 4, 2001
affe wrote: jaja. jag e väl lite blödig av mig. från min morsas sida.
just det. han ville ha med kvitto, så det var där skon klämde. 🙄
Ska du skicka det, bara att lägga kvittot där? Har han frågat efter vad du köpte det för? Har han gått med på det priset så finns det ju inget han kan göra.
November 9, 2002
om d va du som bestämde priset så tycker väl ja att de e lite små-taskigt
men om han sa typ:
"-Du!! Ja vill köpa ditt graffe-kort! Du får 14.000 spänn för´t. E d ok för dig?"
Då får han ju skylla sig själv (fast ja tror inte pris-skillnaden e riktigt sååå extrem, men du fattar va ja menar?)
May 31, 2002
Jag hatar när överpriser på begagnade grejjer.
Ser jag en annons på blocket som är till för att lura okunniga människor så mailar jag ibland och frågar om han är dum i huvudet.
Brukar även skriva här i forumet om nån annons är löjligt dyr även om jag inte är intresserad av grejjerna.
Tål inte överpriser helt enkelt. Jag vill köpa begagnade grejjer billigt.
När jag säljer mina egna saker så säljer jag billigt också.
June 16, 2002
October 7, 2002
Klart som sjutton att det är oetiskt att sälja en sak dyrare än man köpte den, i alla fall när det gäller datordelar som normalt bara går neråt i värde (antikviteter, konst och aktier förstår jag ju om de ökar i pris...). Speciellt datordelar som köparen kanske inte är jättehaj på, tycker jag det är dumt att göra så med. Tänk själv - om du fick reda på att datorprylen du köpte går att få fatt i för halva priset du betalade för den, begagnad, skulle du bli glad på säljaren då?
July 14, 2002
xbergz wrote: svar nej. Tänk bara att du förhöjt värdet på graffekortet genom att tweaka det som ett pr0 och att dom slipper diverse frakt eller bli lurade till nått gforce MX kort av en siba försäljare. moraliskt icke fel!
Hmmm....jag tycker inte direkt att värdet höjs av att nån 14-åring med moppemusch sitter och pillar på kortet....
November 25, 2002
LousyLamer wrote: [quote=xbergz]svar nej. Tänk bara att du förhöjt värdet på graffekortet genom att tweaka det som ett pr0 och att dom slipper diverse frakt eller bli lurade till nått gforce MX kort av en siba försäljare. moraliskt icke fel!
Hmmm....jag tycker inte direkt att värdet höjs av att nån 14-åring med moppemusch sitter och pillar på kortet....
hähä tyvär va det länge sen man va i den åldern :<
January 5, 2002
FarsanEdde wrote: Ser jag en annons på blocket som är till för att lura okunniga människor så mailar jag ibland och frågar om han är dum i huvudet.
Problemet är att de inte är dumma i huvudet, de är riktigt smarta. Folk som inte vet ett smack om datorer kommer att acceptera det där överpriset (som de inte vet är ett överpris).
Det är fult att göra på det viset, men jag klandrar inte folk som gör så. Frågan är ifall köparen inser att han blir blåst eller ej. Det är väl frågan om att göra ett bra eller dåligt köp, och ifall du inte känner för att informera honom om att han pröjsar för mycket så är det din sak. Vill du vara en schysst säljare så kan du ju tala om att han pröjsar mer än vad du gjorde för ett nytt kort.
October 7, 2002
snyde wrote: Problemet är att de inte är dumma i huvudet, de är riktigt smarta. Folk som inte vet ett smack om datorer kommer att acceptera det där överpriset (som de inte vet är ett överpris).
Det är fult att göra på det viset, men jag klandrar inte folk som gör så. Frågan är ifall köparen inser att han blir blåst eller ej. Det är väl frågan om att göra ett bra eller dåligt köp, och ifall du inte känner för att informera honom om att han pröjsar för mycket så är det din sak. Vill du vara en schysst säljare så kan du ju tala om att han pröjsar mer än vad du gjorde för ett nytt kort.
Bra svar!
Jag kom att tänka på att det finns undantagssituationer då det faktiskt kan vara berättigat med ett högre begagnatpris - det enda jag kom på var iofs DDR266-minne. Det var nere ganska långt nere ifjol höstas, under 500 för en 256:a har jag för mig som allra bäst. Och nu är de några hundringar dyrare - dvs priset för DDR-minne har ökat generellt...
1 Guest(s)