January 15, 2004
December 13, 2003
denstore wrote: [quote=BloodMan]vadå va säger dom då ?
"Ditt Asus ti4400-graffe är inte värt det priset du har satt ut. Min polare har klockat sitt Palit Daytona GF440MX till 25k i 3DMark, och därför vill jag ha ditt graffe gratis"
Vad har du begärt då?
Phenom2 X4 955 BE |Gigabyte GA-MA790GPT-UD3H | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | GIGABYTE HD 6970 OC 2GB | SSD 120GB OCZ Vertex 2 + 500GB WD Black X 2 | Corsair TX 750w | Lian Li Lancool PC-K62
March 11, 2003
RobB wrote: [quote=denstore][quote=BloodMan]vadå va säger dom då ?
"Ditt Asus ti4400-graffe är inte värt det priset du har satt ut. Min polare har klockat sitt Palit Daytona GF440MX till 25k i 3DMark, och därför vill jag ha ditt graffe gratis"
Vad har du begärt då?
Har betydelse? I vilket fall som helst anser jag att det inte ger någon anledning att vara dryg. Men att jämföra ett Paylit Daytona med ett Asus V8440TD (ti4400), och säga att det är bättre, känns lite magstarkt....
December 13, 2003
denstore wrote: [quote=RobB][quote=denstore][quote=BloodMan]vadå va säger dom då ?
Vad har du begärt då?
Har betydelse? I vilket fall som helst anser jag att det inte ger någon anledning att vara dryg. Men att jämföra ett Paylit Daytona med ett Asus V8440TD (ti4400), och säga att det är bättre, känns lite magstarkt....
Därför att jag är ute efter något liknade
Phenom2 X4 955 BE |Gigabyte GA-MA790GPT-UD3H | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | GIGABYTE HD 6970 OC 2GB | SSD 120GB OCZ Vertex 2 + 500GB WD Black X 2 | Corsair TX 750w | Lian Li Lancool PC-K62
March 11, 2003
the_wise_guy wrote: vad är målet med den här tråden? 😕
Meningen är väl att diskutera varför folk tror att det är OK att vara snutiga och oförskämda bara för att de svarar på en annons. Om man ger ett bud på en grej, t.o.m. ett skambud, så är det inom gränserna. Men varför envisas folk med att vara tölpiga bara för att de inte får köpa sakerna till det pris de själva vill ge. Är det någon form av förhandlingsstrategi? Om det är det, så kan de fundera på om de tror att en upprörd säljare går ner i pris? Läs en bok om transaktionskostnader. Sånt där basarbeteende gav vi upp för 800 år sedan.....
June 18, 2004
Det kommer alltid finnas människor som är yngre än 15 år, och därmed kommer man alltid att råka ut för sådana här saker.
Tror du råkat ut för en mycket ung och osäker individ denstore!
Nä, men det är bara att ge fan i att bli arg även fast det kan tyckas svårt ibland... =
March 19, 2003
Finns mycket drägg på blocket.
Polare skulle sälja en bärbar dator och när vi åkte för att möta köparen så började han klaga över sin ekonomi och försökte pruta flera tusen på platts.
Och en annan gång när han skulle sälja sitt PS2 så bestämmde de tid och platts så åkte han dit men köparen var inte där, så han ringde för att höra var han var nån stans så fick han svar av köparen "jag ska fan inte köpa ditt ps2, har aldrig sagt de".
Då börjar man undra hur de tänker.
March 10, 2002
denstore wrote: [quote=BloodMan]vadå va säger dom då ?
Haha, 25k i 3dmark med ett mx440? 😛 Det visar hur iq-befriad han är. 😉
Men du, det var ett ganska högt pris du satt. 😉
Alla förstår inte att där är prutmån om man inte skriver det. T.ex. människor som inte har något begrepp om hur det går till i köp & sälj världen. 😛
March 11, 2003
Dehman wrote: [quote=denstore][quote=BloodMan]vadå va säger dom då ?
Haha, 25k i 3dmark med ett mx440? 😛 Det visar hur iq-befriad han är. 😉
Men du, det var ett ganska högt pris du satt. 😉
Alla förstår inte att där är prutmån om man inte skriver det. T.ex. människor som inte har något begrepp om hur det går till i köp & sälj världen. 😛
Hmmmh, jag överdrev lite i den beskrivningen. Egentligen jämförde han mitt 4400 med sin polares ti4200. Men saken är densamma. Oavsett vilka kort eller vilka priser, så finns det aldrig någon anledning att vara oförskämd. Och vilket pris som sätts i annonsen beror ju på omständigheterna. Blockets priser är alltid höga. Och prutmån finns alltid. På blocket oftast ganska rejält. Men knappast mer än 50% av det utsatta priset. Och att skriva ut i en annons att prutmån finnes är ju direkt kontraproduktivt. Det betyder ju bara att startpriset flyttas ned.
2 Guest(s)