January 31, 2004
Hej!
Tänkte fråga om 2500:- för följande är ok, till tjejens systerson?
Komplett dator med 19" CRT, mus och tgb.
Fulltower chassi, cheftech
2x512 Kingston pc3200
Abit AN7 m. AMD 1800+
GeForce4 Ti4600 128mb
2x120Gb hdd
1x60Gb hdd
Dvd-brännare x16 DL
Noname tgb
Logitech dualoptical mus
Är det ett ok pris för ovan nämnda delar? Känns lite trist om det skulle vara överpris :S
Han är medveten om själva prestandan han får ut av den, han skall endast litra cs1.6 och ha den till skolarbete.
November 26, 2002
a01marev wrote: ok, tackar för era svar. Det är nämnligen jag som säljer den så för att behålla familjelyckan så kändes det lite dumt att ta ut ett överpris 🙂
Du vet väl det att när man säljer en dator eller bygger en dator till någon i ens bekantskapsktrets eller inom släkten så ingår alltid livstids support på alla eventuella problem.
Det är vad jag har upplevt i alla fall...
January 31, 2004
John_lz wrote: [quote=a01marev]ok, tackar för era svar. Det är nämnligen jag som säljer den så för att behålla familjelyckan så kändes det lite dumt att ta ut ett överpris 🙂
Du vet väl det att när man säljer en dator eller bygger en dator till någon i ens bekantskapsktrets eller inom släkten så ingår alltid livstids support på alla eventuella problem.
Haha, mjo. Tackar för tipset. Kanske skall lägga på en 500:- för den supporten då 😛
December 3, 2004
a01marev wrote: [quote=John_lz][quote=a01marev]ok, tackar för era svar. Det är nämnligen jag som säljer den så för att behålla familjelyckan så kändes det lite dumt att ta ut ett överpris 🙂
Haha, mjo. Tackar för tipset. Kanske skall lägga på en 500:- för den supporten då 😛
haha, ska du ta 500:- för att hjälpa dina "nära o kära" om datorn börjar fela? 😀
Det men brukar säga är att om man säljer en dator till någon man känner eller släkting så brukar man hjälpa dom med datorn ifall det skulle bli fel 😉
November 26, 2002
ForEvo wrote:
Det men brukar säga är att om man säljer en dator till någon man känner eller släkting så brukar man hjälpa dom med datorn ifall det skulle bli fel 😉
Vänta tills du byggt datorer till 2 kusiner, farsan, brorsan och svärfar. Kusinerna klickar ok på allt som poppar upp i rutan och installerar allt som finns hämta på nätet. Farsan, brorsan och svärfar är fortfarande i den kategorin av datoranvändare att datorn kallas för "den där hårddisken". Oavsett vad som hänt så är det "något som har hänt med hårddisken igen"...
Min favorit är: Farsan skriver ut ett pdf-dokument, går till faxen och faxar det till en snubbe på ett företag. När jag undrar varför han inte mailar det, så svarar han att han inte har en sån där maskin som kan läsa in pappret i datorn!
Jepp, mycket support blir det...
January 31, 2004
ForEvo wrote:
haha, ska du ta 500:- för att hjälpa dina "nära o kära" om datorn börjar fela? 😀Det men brukar säga är att om man säljer en dator till någon man känner eller släkting så brukar man hjälpa dom med datorn ifall det skulle bli fel 😉
Nja 🙂 var väl mer menat som ett skämt så här på skärtorsda´n
1 Guest(s)