January 30, 2002
Jag beställde för ett tag sedan ett par hårddiskar från db.se
Då jag aldrig fick något AVI från posten kunde jag inte hämta ut paketet
det verkar som om db.com inte vill inse att det inte är mitt fel att paketet inte kom fram till mig och att man får räkna med ett visst svinn när man skickar paket.
Jag tänker då inte betala 577kr för returfrakt på ett paket jag aldrig sett
Vem är det som är ansvarig om AVI lappen inte kommer fram till mig som mottagare ?
Det måste väl ändå vara Posten står för detta ? Det är ju nämligen ganska svårt att hämta ett paket om man inte vet att paketet finns.
January 30, 2002
Det enda mail jag fick var ett ordererkännade , i det stog det att ett andra mail skulle skickas med kollinummer , detta mail fick jag aldrig.
Försökte ringa till DB men det var lönlöst , jag har annat för mig än att sitta i telefonkö hela dagarna.
Jag beställer en vara och räknar med att få den levererad , Jag har inte tid att sitta och jaga ett paket som jag inte ens vet finns.
January 30, 2002
Skywalker[TSG wrote: ]Det enda mail jag fick var ett ordererkännade , i det stog det att ett andra mail skulle skickas med kollinummer , detta mail fick jag aldrig.
Försökte ringa till DB men det var lönlöst , jag har annat för mig än att sitta i telefonkö hela dagarna.
Jag beställer en vara och räknar med att få den levererad , Jag har inte tid att sitta och jaga ett paket som jag inte ens vet finns.
Annars kan man ju maila dem också, brukar vara det smidigaste sättet! får man inget kolliid. kan man ju bara skicka iväg ett mail till kundtjänst och fråga vad som hänt...´
Själv har det hänt någon gång att mail från Internetbutiker hamnat i skräppostlådan på min hotmail och då är det lätt hänt att man kastar bort det av misstag.
January 12, 2001
I samband med leveransen får man _alltid_ kollinr via e-mail från oss så att man kan följa upp leveransen. Eller så kan man få kollinumret genom att fylla i kundnr och ordernr på vår hemsida + valfri e-mailadress.
Detta kan alltså användas om man vill se var försändelsen befinner sig så att man t ex kan se när den ankommit sitt lokala uthämtningsställe/post och det står också i detta mail att det är givetvis alldeles utomordentligt att använda om Posten skulle missa att lämna ut en avi eller om man råkat slarva bort avin i sin egen "posthantering"...man kan ju faktiskt råka slänga den där avin...
Gör man inte detta och inte ens vill att vi skickar varorna igen så kan vi och nog ingen annan heller inte förstå varför man ens beställde...man verkar ju inte vara särskilt intresserad av att följa upp leveransen...verkar som om det mer eller mindre kvittar om man får det man beställt eller inte...och så kan det väl ändå inte vara?
Berätta - vill du ha grejerna eller ej?
Skywalker[TSG wrote: ]Jag beställde för ett tag sedan ett par hårddiskar från db.se
Då jag aldrig fick något AVI från posten kunde jag inte hämta ut paketet
det verkar som om db.com inte vill inse att det inte är mitt fel att paketet inte kom fram till mig och att man får räkna med ett visst svinn när man skickar paket.Jag tänker då inte betala 577kr för returfrakt på ett paket jag aldrig sett
Vem är det som är ansvarig om AVI lappen inte kommer fram till mig som mottagare ?Det måste väl ändå vara Posten står för detta ? Det är ju nämligen ganska svårt att hämta ett paket om man inte vet att paketet finns.
January 30, 2002
DatorButiken.com wrote: I samband med leveransen får man _alltid_ kollinr via e-mail från oss så att man kan följa upp leveransen. Eller så kan man få kollinumret genom att fylla i kundnr och ordernr på vår hemsida + valfri e-mailadress.
Detta kan alltså användas om man vill se var försändelsen befinner sig så att man t ex kan se när den ankommit sitt lokala uthämtningsställe/post och det står också i detta mail att det är givetvis alldeles utomordentligt att använda om Posten skulle missa att lämna ut en avi eller om man råkat slarva bort avin i sin egen "posthantering"...man kan ju faktiskt råka slänga den där avin...Gör man inte detta och inte ens vill att vi skickar varorna igen så kan vi och nog ingen annan heller inte förstå varför man ens beställde...man verkar ju inte vara särskilt intresserad av att följa upp leveransen...verkar som om det mer eller mindre kvittar om man får det man beställt eller inte...och så kan det väl ändå inte vara?
Som sagt jag försökte ringa er men fick inget svar !
Jag ville ha det jag beställde , men jag vill inte betala för någonting jag inte sett röken av.
Om någonting har kommit bort i transporten så är det väl ändå till posten ni ska vända er för att få ersättning.
January 12, 2001
V.g läs våra Köpvillkor - det är villkor du intygat att du läst, godkänt och inte minst förstått när du beställde. Om du nu inte kom fram på tfn - e-mail kanske? Ingenting har kommit bort i någon transport, du kanske har råkat slänga avin...vad vet vi...däremot vet vi att du har fått kollinr och har all möjlighet att följa upp leveransen om du har något som helst intresse av varorna. Vill du fortfarande har varorna så rekommenderar jag dig att maila mig: [email]db@datorbutiken.com[/email] och uppge kundnr, ordernr samt hänvisning till denna tråd så skall jag tillse att varorna skickas till dig igen.
Skywalker[TSG wrote: ][quote=DatorButiken.com]I samband med leveransen får man _alltid_ kollinr via e-mail från oss så att man kan följa upp leveransen. Eller så kan man få kollinumret genom att fylla i kundnr och ordernr på vår hemsida + valfri e-mailadress.
Detta kan alltså användas om man vill se var försändelsen befinner sig så att man t ex kan se när den ankommit sitt lokala uthämtningsställe/post och det står också i detta mail att det är givetvis alldeles utomordentligt att använda om Posten skulle missa att lämna ut en avi eller om man råkat slarva bort avin i sin egen "posthantering"...man kan ju faktiskt råka slänga den där avin...Gör man inte detta och inte ens vill att vi skickar varorna igen så kan vi och nog ingen annan heller inte förstå varför man ens beställde...man verkar ju inte vara särskilt intresserad av att följa upp leveransen...verkar som om det mer eller mindre kvittar om man får det man beställt eller inte...och så kan det väl ändå inte vara?
Jag ville ha det jag beställde , men jag vill inte betala för någonting jag inte sett röken av.
Om någonting har kommit bort i transporten så är det väl ändå till posten ni ska vända er för att få ersättning.
June 20, 2002
DatorButiken.com wrote: Eller så kan man få kollinumret genom att fylla i kundnr och ordernr på vår hemsida + valfri e-mailadress.
nopes... det kan man ej... efter att min order har blivit skickad så får jag bara som svar "ordern finns inte i vårat system" eller nnågot liknande när jag gör en leveransförfrågan...
January 12, 2001
Det beror då på att du skrivit fel kundnr eller ordernr givetvis. Du måste skriva rätt.
boogey wrote: [quote=DatorButiken.com] Eller så kan man få kollinumret genom att fylla i kundnr och ordernr på vår hemsida + valfri e-mailadress.
nopes... det kan man ej... efter att min order har blivit skickad så får jag bara som svar "ordern finns inte i vårat system" eller nnågot liknande när jag gör en leveransförfrågan...
June 20, 2002
DatorButiken.com wrote: Det beror då på att du skrivit fel kundnr eller ordernr givetvis. Du måste skriva rätt.
[quote=boogey][quote=DatorButiken.com] Eller så kan man få kollinumret genom att fylla i kundnr och ordernr på vår hemsida + valfri e-mailadress.
klippte och klistrade iofs, men jag ska testa igen...
January 12, 2001
Klipp och klistra är farligt ibland - du kan få mellanslag då - ta bort dem i så fall.
boogey wrote: [quote=DatorButiken.com]Det beror då på att du skrivit fel kundnr eller ordernr givetvis. Du måste skriva rätt.
[quote=boogey][quote=DatorButiken.com] Eller så kan man få kollinumret genom att fylla i kundnr och ordernr på vår hemsida + valfri e-mailadress.
klippte och klistrade iofs, men jag ska testa igen...
June 17, 2002
Fan vad sjysst att nån från DB.com har reggat sig här på NH...
Så kan man få svar på tal med en gång istället för att folk ska göra vilda spekuleringar...
O jag förstår inte snubben som inte fick sin leverans.. Fan.. när jag beställde från db så kolla jag ju iaf minst 3ggr / dag vart min leverans var...=) Hade inte ens fått hem AVIn när jag hämta grejerna från "posten"... en konsum affär här brevid..=)
January 30, 2002
DatorButiken.com wrote: V.g läs våra Köpvillkor - det är villkor du intygat att du läst, godkänt och inte minst förstått när du beställde. Om du nu inte kom fram på tfn - e-mail kanske? Ingenting har kommit bort i någon transport, du kanske har råkat slänga avin...vad vet vi...däremot vet vi att du har fått kollinr och har all möjlighet att följa upp leveransen om du har något som helst intresse av varorna. Vill du fortfarande har varorna så rekommenderar jag dig att maila mig: [email]db@datorbutiken.com[/email] och uppge kundnr, ordernr samt hänvisning till denna tråd så skall jag tillse att varorna skickas till dig igen.
[quote=Skywalker[TSG]][quote=DatorButiken.com]I samband med leveransen får man _alltid_ kollinr via e-mail från oss så att man kan följa upp leveransen. Eller så kan man få kollinumret genom att fylla i kundnr och ordernr på vår hemsida + valfri e-mailadress.
You have mail.
February 4, 2003
Har själv haft liknande problem. Och jag anser också att det är
Postens fel, och att det därför bör vara de som betalar, eller ialla fall
inte debiterar Datorbuitken.com för utlägg.
Ni kan inte hävnisa till att han har email, det finns lagar som säger att
man inte ska vara beroende av email.
Samt att era förbaskade sidor ofta inte fungerar, den klagar alltid på
något verkar det som.
Jag tycker att om man har beställt en produkt så ska den komma när
den kommer, man ska inte behöva sitta och försöka förutse att
avit försvinner.
Jag tycker Datorbutiken.com ska ta kundens sida i såna här frågor, och
bråka lite med Posten. Det händer att Posten inte skickar AVIer det har
hänt mig, men jag dock följer upp mina orders, dock tycker jag inte
ni ska säga att det är ett krav.
Man ska inte behöva göra halva jobbet själv.
Men jag har också förmig att Posten skickar ut två avier.
Ett i första hand, och ett till ca. 10dagar efter (4dagar innan paketet
går i retur). Har jag fel?
Mitt ärende gällde Enjoy filmklubb, där jag aldrig fick någon film, samt
att jag bor i lägenht (med nerkast). Så där fick jag rätt, Enjoy
fick betala då de är ansvariga för leverans till mig. fast de i sin tur krävde
pengar av Posten.
mvh/smurf
1 Guest(s)