May 10, 2002
det var faktiskt min mormor som frågade om jag visste vad man skulle leta efter, hon funderar på plasma och tycker att allt över 32" känns för stort. Finns det några minus med plasma gentemot andra plattskärmar?
Jag är hyfsat grön på ämnet själv så jag vill kolla upp innan jag rekomenderar nåt.
May 28, 2003
pompougnac wrote: Generellt så tillverkas plasmaskärmar bara i typ 32" och större, medan plattskärmar i mindre storlekar är LCD-skärmar. Ska hon ha en liten tv så är det en LCD-tv du ska köpa. Vad jag har förstått iaf.
Sant, det är svårt och dyrt att göra små plasma skärmar, medans LCD är svåra att göra stora och blir dyrare då.
January 22, 2003
Prcis, skippa plasma om det ska vara mindre än 32 tum och gå på LCD istället.
Kolla efter samma saker som när du ska köpa en ny skärm till datorn, färgåtergivning, ljusstyrka etc.
Glöm inte att kolla så den verkligen stödjer riktig HD om det är det som är tanken, vissa har egentligen inte rätt upplösning utan skalar ner till skärmens native upplösning men säger fortfarande att dom klarar HDTV och om jag har förstått det rätt får vissa till och med "HD Ready" märkningen .
2 Guest(s)