September 20, 2001
TJO
Farsan frågade mig häromdan om den var värd att köpa, är en kombinerad DVD/VHS. Den ksotade bara 999:- och det fanns inga andra alternativ i den prisklassen, så det fick la gå. Gissa om jag blev positivt överaskad när den har DivX stöd, progressive scan och DD dekoder. Inget av det stod på OnOffs hemsida, eller i reklambladet. 😕 De kanske fick in fel modell, för M står det inte efter modellnamnet någon annan stanns, bara på kartongen...
Har inte hunnit testa den än direkt, men den spelade en test DivX utan problem 🙂 Riktigt prisvärd iaf
September 20, 2001
Tar den DivX tar den XviD med om den som encodar håller sig till standarderna. Den är DivX och MPEG4 kompitabel vilket innebär XviD med.
(Finns ingen XviD certificering då det är open source samt de som skapade den vägrar ge certifikat föräns hårdvaran stöder alla inställningar man kan göra i XviD)
TVn är upptagen av friidrott, kan inte kolla än. ska se om det funkar med subs med...
September 20, 2001
Ångerrätt 😉
En lite "intressant" detalj:
Denna modellen kostade i vanliga fall 1500:-
Modellen över kostar i vanliga fall 1200:- (vet inte om den också klarar DivX nu när jag fick modellM)
Alltså har de dyrare priser för en sämre vara för att de ska kunna skriva "Prissänkt 500:- " fast en bättre modell finns att köpa för ett par hundra mer. Lite luuuuuuurigt
September 20, 2001
Region code hack posted by Jonas from Sweden, August 20 2004:
1: Swith On the player
2: Open the tray
3: Press "pause" button on the remote
4: Press "3" "1" "4" "1" "5" "9" button on the remote
5: On the TV screen there schould appear a meny for the region code.
6: Press "0" button on the remote.
7: Press "pause" button on the remote.
8: Swith Off the player and wait for a few sec.
9: Swith On the player and it works.
August 16, 2003
akta kass VHS.
nu säger jag det inte bara för att VHS är kasst.
utan för att pappa för några månader sedan köppte en sån där LG (utan DivX tyvärr) och den videon är askass, den är så kass så att han funderar på att reklamera den, vet inte om det var ett måndags ex. eller om alla är så
September 20, 2001
Hmm, lär inte vara sämre än den JVCn som farsan köpte innan för två år sedan (för2500:- vilket var svindyrt) Den brinner så fort en fas går, medans vi hade en panasonic innan i 15år.
Ingen som kollar på VHS ändå, den är väll mest där för att "vi måste ha en sånn till alla gamla band"
January 2, 2003
Står att spelaren inte stödjer Divx, är du säker på att din spelar upp Divx/Xvid?
January 2, 2003
August 8, 2005
Köpte åxå en V8706 på Onoff i förra veckan. Såg att det satt en dekal om Progressive scan på den samt att den hette "M" på slutet. Säljaren sa att det nog var den senaste modellen även om det stod V8706 på kartongen och manualen.
DivX alla varianter och XviD klarar den åxå enligt en annan dekal på maskinen, har inte provat. Måste vara LG som packat nya maskiner i gamla kartonger och Onoff har inte märkt det! 990:- var den iaf värd! 🙂
Har letat en manual på V8706M men inte hittat ngn... Kanske finns det ngn annan som hittat det på nätet?
/Per
2 Guest(s)