ONOFF nästan så jag mår dåligt av märket (IDOT)|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
ONOFF nästan så jag mår dåligt av märket (IDOT)
Terho
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1353
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 8, 2002 - 11:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Min systers kille (MARKUS) köpte en duron 850 med 128MB ram som är delat med grafikkortet 8MB.... å m.m han skulle bara ha den till att plugga med.... Men men när han fick den så var det nå fel på det inbyggda grikkortet alla färger var gul aktiga så han tänkte att de kan va den gammla IBM skärmen han hade så han köpte en ny LG 17 men samma fel de var gul aktigt på hela skärmen.... JAG ringer ONOFF dom säger ett grafikkortet sitter fel men de finns ju inget krafikkort säger jag jo då de finns säger ONOFF man ska trycka in en sak som brukar sitter löst säger ONOFF men jag säger igen att de inte finns nå grafikkort det är ju inbyggt men ONOFF värkar inte lyssna. Det är väldigt dålig still tycker jag + att Den datorn är väldigt instabill. Moderkortet som sitter i heter 1mainbord å har inte änns kylning på busen fast de fanns hål för det. När jag testade att sätta på en kylning på busen vart den mycket stabilare. Men jag fattar inte hur man kan sälja sånt skit. Väldigt dåligt av ONOFF tycker jag kan dom inte fixa sina datorer så dom går rent å bra ska dom inte ha nå datorer den dåliga supporten är ju inte bättre... Ett stort - tycker jag.... ONOFF får allt tänka om igen vad dom igentligen säljer.....

Jag har gjort allt för att hjälpa honom men inget har hjälpt grafiken är endå gul aktig å hur man en gör är den instabil. Å minnet är de stora felet till att den är instabil testade ett av mina minnen å då vart det mycket bättre med....

[ Detta Inlägg ändrades av: SoundHead den 2002-01-09 00:58 ]

lumpa
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 127
131112
January 9, 2002 - 10:34 am
sp_Permalink sp_Print

ONOFF säljer ju bara märkesdatorer. Dvs det är inte ONOFF som byggt ihop burkarna utan det är Compaq mfl. Men eftersom att ONOFF är en så stor rikstäckande kedja borde dom kolla upp att alla olika datorpaket håller bra kvalitee. Men om datorn inte fungerar som den ska, är det ju bara gå tillbaka med den och klaga.

Man kan tycka att det är dumt med integrerande grafikkort etc, men datorerna blir någon hundring billigare, och det är precis vad många som köpare vill ha - En billig dator.

Synd att inte alla klarar av att plocka ihop sin dator själv. Billigare och bättre.

69link
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1398
131142
January 9, 2002 - 12:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Soundhead: varför ska man sätta kylning på busen? Är det för att busen blir så varm när han springer ifrån polisen? wink

oxygenial
Member
Medlem
Forum Posts: 2686
131143
January 9, 2002 - 12:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Men du, lär dig stava!!!
Tycker det borde finnas ett stavningstest innan man skriver inlägg.

Tycker det låter som väldigt mycket skit bakom tangentbordet!
Man köper inte dator hos Siba/On-Off eller kedjor som dom, eftersom de har personal som vet nada, dvs inte vet vad de pratar om.

P.S. Vad menar du med kylning på bussen?
Är det chipsetet som du menar så behövs inte det på de flesta äldre kort. 1Mainboard = FIC = http://www.fic.com.tw

Belcher
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 11
131168
January 9, 2002 - 2:14 pm
sp_Permalink sp_Print

I min datorbarndom köpte jag en personaldator på onoff. Det gör jag aldrig om. Massa fel på grejerna som visserligen inte var deras fel(Packard Bell). Men deras support......fick tom tillbaka den en gång efter de bytt minne, då satt alla grejer löst i burken. Efter 1 månad på verkstad.
Alla vettiga borde köpa dator på dataaffär. Där kan man iaf hoppas på lite kunnigt folk

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
131175
January 9, 2002 - 2:56 pm
sp_Permalink sp_Print

En sak har man iallafall lärt sig under åren...

köp aldrig märkesdatorer, och om du måste köpa dom, köp dom för h*****e inte på ONOFF...

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
131176
January 9, 2002 - 2:58 pm
sp_Permalink sp_Print

jo förresten...

Kolla att sladden till skärmen sitter i som den ska.

Och ifall den gör det, öppna burken och kolla att kontakten på moderkortet sitter som den ska...

Ranta
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 714
131186
January 9, 2002 - 3:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker oxå att du ska kolla sladden. Jag har samma problem just nu, och när jag vinklar kabel till en viss vinkel så försvinner det gula.

Grafico
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 24
131240
January 9, 2002 - 7:19 pm
sp_Permalink sp_Print

mmmm...jag håller helt med alla, det är förjäkla underligt att de inte ens kan ta sig tiden att kolla att det de säljer faktisktfunkar.
Det hade varit lite "skyll dig själv" faktor om det vart nån obskyr bakgårdsverkstad men inte en rikstäckande kedja.
Jag hade samma problem med min f.d j䤤a s¤¤t compaq som inhandlades innan man fick lite koll. Då var det Siba som var i farten och krängde dyngan. Det första jag märkte var att ljudet inte funkade så den fick vara inne i en månad på reparation och när den kom tillbaks hade de inte gjort ett jäkla dugg.
Värdelöst att köpa "datorpaket" från kedjor, värdelös support, värdelösa grejer och värdelös kunnighet.
Det är fan skandal egentligen att datoravdelningarna på typ Siba och Onoff går runt bara på grund av folks okunnighet och vilja att tro det bästa om allt.
I en perfekt värld hade de för länge sen blivit utjagade ur stan av en högaffel-bestyckad pöbel.

laphroaig
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 365
131244
January 9, 2002 - 7:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Köp aldrig någonting på stormarknader...
Köp aldrig märkesdatorer..

Så fort man har betalat så är man totalt ointressant som kund...

Dom märkesdatorer jag varit "inne i" har det bara varit skitkomponenter i ! Konstiga Bios ! Integrade grafikkort ! integrerade konstiga ljudkort & modem ! Ingen AGP port för framtida uppgraderingar ! Har man tryckt i nya minnen så piper det bara ! Det är INTE billigt att köpa en märkesdator ! Det är bara dyrt & dumt ! Usch ....

Mvh..

nemos
Medlem
Forum Posts: 120
131275
January 9, 2002 - 9:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Att det blir gult är nästan ett hundraprocentigt tecken på att kontakten mellan grafikkort och skärm inte är helt rätt. Det kan bero på skadade hål i grafikkortet eller en pin på skärmkabeln som e krökt. Prova att sätta en annan skärm på datorn, blir det fortfarande gult så har nog kortet tagit lite stryk i kontakten. Reklamera det genast! Och om dom trilskas finns alltid konsumentsombudsmannen, och dit hade jag inte tvekat att vända mig om det gällde en jevla märkesdator.

Terho
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1353
131315
January 9, 2002 - 11:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Alla 133 kort har kylning på busen jag bräner mig på busen om jag känner på den.... Behövs det inte kylning då? Jag kan inte ro för att jag är dålig på att stava jag är inte 100% svensk 100% finne har vart i finsk skola smile Sorry men jag försöker så gott jag kan! Jag vet att man inte ska köpa såna datorer men endå är de så fel dom vill ju inte änns hjälpa till.... om man behöver hjälp!

Geforce MX 400 64MB
Kylning..... Bara vanligt vatten men en cross kylare....

[ Detta Inlägg ändrades av: SoundHead den 2002-01-10 00:55 ]

Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
131496
January 10, 2002 - 5:33 pm
sp_Permalink sp_Print

märkesdatorer e okej, om man räknarin 2 saker i kostnadenm: nytt mobo och ny låda med nätagg i.

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
131519
January 10, 2002 - 6:48 pm
sp_Permalink sp_Print

ksw, din sig är fel...

så här ska det va... smile

http://hem.passagen.se/god2001.....tarded.jpg

ironanders
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 423
131526
January 10, 2002 - 7:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Men är inte företags datorer(sådana erbjudanden ni vet) och stormarknadsdatorer samma sorters datorer bara att företags datorer är billigare??

De kan ju inte vara sämre för fan...

Spket
Medlem
Forum Posts: 113
131539
January 10, 2002 - 8:00 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2002-01-09 11:34, lumpa wrote:
ONOFF säljer ju bara märkesdatorer. Dvs det är inte ONOFF som byggt ihop burkarna utan det är Compaq mfl. Men eftersom att ONOFF är en så stor rikstäckande kedja borde dom kolla upp att alla olika datorpaket håller bra kvalitee. Men om datorn inte fungerar som den ska, är det ju bara gå tillbaka med den och klaga.

Man kan tycka att det är dumt med integrerande grafikkort etc, men datorerna blir någon hundring billigare, och det är precis vad många som köpare vill ha - En billig dator.

Synd att inte alla klarar av att plocka ihop sin dator själv. Billigare och bättre.

Att bygga datorer borde man ju lära sig i grundskolan så slipper alla köpa paketdatorer!!

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
131789
January 11, 2002 - 6:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Det går väl att betala för att få en dator monterad om inte annat. Det blir ändå billigare och man får bättre delar.

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
131883
January 11, 2002 - 9:59 pm
sp_Permalink sp_Print

ONOFF är väldigt cepiga.Köp inte där.Jag köpte mitt Creative Gf3 Ti200 där trodde jag. Gick fram till bänken o sa "Jag vill ha ett Geforce 3 Ti200" sa jag snällt."Ska bli" svarade den snälla killen. Så var man hemma,25km från ONOFF...öppnar man paketet o ser VAD? Ett 14.4modem från motorola,Creative Sounblaster 128 CD,manual till nåt 50:- spel. Ilska kännde man då!!! Fick åka tebax..hela vägen,fick mitt Gf3..denna gång bad jag dom verkligen kolla i paketet..så frågade om jag kunde få rese ersättning..men NÄÄÄÄ..det kunde lika gärna varit jag som bytt ut korten sa dom,och så sa dom att jag borde vara nöjd för att få ett nytt kort! Skandal tycker jag...men,det verkar som att ONOFF har fler problem än att packa saker smile)

linsa
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 36
176540
June 17, 2002 - 7:44 am
sp_Permalink sp_Print

Att köpa på nöff-nöff som jag kallar det idag är att köpa grisen i säcken man vet aldrig vad man får, service är ett ord som inte finns i deras ordlista köpte en dator för ett år sedan och kände redan då jag öppnade kartongen att ngt var fel, mycket riktigt musen trasig och en dator som var ominstallerad. fick ny mus efter många turer och som sagt personalen vet nada, men tror sig veta allt och lite till. Så har man råd tid och kunskap köp lösa delar och bygg själv och välj då bara det bästa, blir lite dyrare men då vet du ochså vad du har under huven.

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
176562
June 17, 2002 - 9:39 am
sp_Permalink sp_Print

grymt drygt

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 360
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL