March 4, 2002
Håller med er alla. Jag blev grymt besviken när det första jag fick göra med min dator var att formatera om.. Ringer man till supporten så innan man hinner säga problemet så säger dom så här "Hej och väkommen till onoff support var vänlig att stoppa i den cs skivan som heter mastercd eller disketter somheter boot-diskett" bla bla bla..Kan man kalla sånt för support? när man ringer till en support är det väl meningen att man ska få hjälp med problemet och inte bli ombedd att formatera om?... Eter ca 10 formateringar så funkar den dock rätt okej.. men jag tycke vi ska skriva ett klagobrev tillsammans till onoff.. vi kanske inte kommer få nån ersättning men dom kanske kan förbättra sig till andra kunder.
April 26, 2001
On 2002-06-17 22:30, Lentroo wrote:
Nånting man definitivt ska göra är att gå in i en ONOFF eller Siba butik (sa jag butik?! uak!) och agera blåbär, för att sedan byta skepnad efter ett tag. Ni kan knappt ana hur skoj det är.:grin:
Har gjort det några gånger, fyfan va man aeger dom!
November 26, 2001
Det värsta med datorsäljare hos dylika kedjor är att de, dels knappt vet vad de snackar om, dels glatt försöker kränga dyra datorer till folk som inte alls behöver dem. En stackars farbror (som antagligen hade tänkt sig att surfa lite och skriva brev till barnbarnen på datorn ungefär) blev genast bombarderad med diverse förkortningar som AGP, 3D och FSAA.
March 17, 2002
May 10, 2002
On 2002-06-27 14:03, ThaMole wrote:
Ahh... joo.. det e ju riktigt sugig personal på OnOff, siba och ElGiganten...
Men det brukar sitta hotta chicks i kassan...
1 fördel iaf att gå dit...
Självplock e det som gäller...
jajemensan! lösvikts hårdvara på Hårde Harry's Hårdvara och Manikyr är det bästa norr om Fatmomakke!
December 26, 2001
On 2002-06-17 22:30, Lentroo wrote:
Nånting man definitivt ska göra är att gå in i en ONOFF eller Siba butik (sa jag butik?! uak!) och agera blåbär, för att sedan byta skepnad efter ett tag. Ni kan knappt ana hur skoj det är.:grin:
Måste jag testa nån gång :grin:... men jag är ganska sällan på "tv afärer".
July 3, 2002
Jo dom suger på ONOFF mm. köpte tex ett par såna här maffiga DJ hörlurar på expert.. gick sönder efter 2 dar.. byggeln som sitter över skallen gick sönder när jag skulle ta på mig dom.. inte med våld alls.. Åkte till butiken (som liger 3,5 mil från mig). Har oxå köpte en försäkring som var 10% av summan på hörlurarna (skulle täcka allt fel som uppstod.) kommer in lämnar fram hörlurarna.. nej du har ju gjort det här själv ungefär var förklaring. inga nya hörlurar inget.. måtligt gald.. (btw: du med problem me ljudet på om du hade compaq hade samma problem fick slå av och på datorn jämt)
May 29, 2001
tycker mest synd om folk som går på ställen som tex on off och blir blåsta, ja menar alla kan inte eller har inte lust/tid att lära sig om hur man sätter ihop en egen dator, då är det bra att det finns ställen där dom enkelt kan köpa färdiga paket, det tråkiga är ju att dom på tex on off inte har den minsta aning om vad dom håller på med.
Hörde en säljare en gång som skulle kränga på en snubbe ett dator paket, killen hade ingen koll på datorer och säljaren hade följande argument: den här är jättebra, den har 2 com portar 1 lpt och 2 usb. vafan?? helt ärligt det e ju fan standard, villket pucko!!
Kan passa på och varna er medans jag ändå håller på, akta er för dataprince, var in där för 5 min och jag har aldrig varit med om så j**la dålig service i hela mitt liv, plus att ingen verkar ha nån koll där, fattar inte hur såna företag kan gå runt?
July 5, 2002
Köpte en Triudus på Triudus butik här i potugal. öppnade tangent bordet idag(FYRA år senare). Vad ser jag då? jo ett avbrutetplast clips ersatt av en fastsmällt/itryckt ståltrådsbit. Prima kvalité! Att veta att man köpt retur-vara är inte den bästa känslan då man betalat fullt pris:S. Hur tänker dom? Tur att man e händig... limma-limma en plastbit... Aldrig mer datorpaket!!!
1 Guest(s)