ONOFF nästan så jag mår dåligt av märket (IDOT)|Page 2|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
ONOFF nästan så jag mår dåligt av märket (IDOT)
Lukas
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1132
sp_UserOfflineSmall Offline
176566
June 17, 2002 - 9:53 am
sp_Permalink sp_Print

Håller med er alla. Jag blev grymt besviken när det första jag fick göra med min dator var att formatera om.. Ringer man till supporten så innan man hinner säga problemet så säger dom så här "Hej och väkommen till onoff support var vänlig att stoppa i den cs skivan som heter mastercd eller disketter somheter boot-diskett" bla bla bla..Kan man kalla sånt för support? när man ringer till en support är det väl meningen att man ska få hjälp med problemet och inte bli ombedd att formatera om?... Eter ca 10 formateringar så funkar den dock rätt okej.. men jag tycke vi ska skriva ett klagobrev tillsammans till onoff.. vi kanske inte kommer få nån ersättning men dom kanske kan förbättra sig till andra kunder.

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
176602
June 17, 2002 - 12:53 pm
sp_Permalink sp_Print

gör det, då ska det helst va ett dataskrivet brev inte e-mail för det ser mer pro ut 😛

Lentroo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 857
176756
June 17, 2002 - 8:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Nånting man definitivt ska göra är att gå in i en ONOFF eller Siba butik (sa jag butik?! uak!) och agera blåbär, för att sedan byta skepnad efter ett tag. Ni kan knappt ana hur skoj det är.:grin:

Cr0wN
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1131
176904
June 18, 2002 - 12:41 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2002-06-17 22:30, Lentroo wrote:
Nånting man definitivt ska göra är att gå in i en ONOFF eller Siba butik (sa jag butik?! uak!) och agera blåbär, för att sedan byta skepnad efter ett tag. Ni kan knappt ana hur skoj det är.:grin:

Har gjort det några gånger, fyfan va man aeger dom!

SuxDeluxe
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 98
178823
June 26, 2002 - 6:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Det värsta med datorsäljare hos dylika kedjor är att de, dels knappt vet vad de snackar om, dels glatt försöker kränga dyra datorer till folk som inte alls behöver dem. En stackars farbror (som antagligen hade tänkt sig att surfa lite och skriva brev till barnbarnen på datorn ungefär) blev genast bombarderad med diverse förkortningar som AGP, 3D och FSAA.

High Density
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 194
178857
June 26, 2002 - 8:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Tänkvärt är att, inte går man till Dator butiken och köper TV,och man borde rimligtvis inte gå till TV affären och köpa dator smile
Dock kan de inte ett skit om TV apparater i heller på ON-OFF och Siba.

Lukas
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1132
178997
June 27, 2002 - 11:15 am
sp_Permalink sp_Print

Säger ju det..

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
179008
June 27, 2002 - 12:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Ahh... joo.. det e ju riktigt sugig personal på OnOff, siba och ElGiganten...
Men det brukar sitta hotta chicks i kassan...smile
1 fördel iaf att gå dit...
Självplock e det som gäller...

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
179357
June 28, 2002 - 1:37 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2002-06-27 14:03, ThaMole wrote:
Ahh... joo.. det e ju riktigt sugig personal på OnOff, siba och ElGiganten...
Men det brukar sitta hotta chicks i kassan...smile
1 fördel iaf att gå dit...
Självplock e det som gäller...

jajemensan! lösvikts hårdvara på Hårde Harry's Hårdvara och Manikyr är det bästa norr om Fatmomakke!

voodoozzz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1130
179406
June 28, 2002 - 5:46 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2002-06-17 22:30, Lentroo wrote:

Måste jag testa nån gång :grin:... men jag är ganska sällan på "tv afärer".

KlaNg3n
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 86
180681
July 4, 2002 - 10:19 am
sp_Permalink sp_Print

Jo dom suger på ONOFF mm. köpte tex ett par såna här maffiga DJ hörlurar på expert.. gick sönder efter 2 dar.. byggeln som sitter över skallen gick sönder när jag skulle ta på mig dom.. inte med våld alls.. Åkte till butiken (som liger 3,5 mil från mig). Har oxå köpte en försäkring som var 10% av summan på hörlurarna (skulle täcka allt fel som uppstod.) kommer in lämnar fram hörlurarna.. nej du har ju gjort det här själv ungefär var förklaring. inga nya hörlurar inget.. måtligt gald.. (btw: du med problem me ljudet på om du hade compaq hade samma problem fick slå av och på datorn jämt)

Never*
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 45
181614
July 8, 2002 - 12:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Även om ni nu tänker skicka in ett brev över att dom ska bättra sig så kommer jag inte köpa en märkesdator smile

squarepusher
Member
Medlem
Forum Posts: 2154
181621
July 8, 2002 - 1:42 pm
sp_Permalink sp_Print

tycker mest synd om folk som går på ställen som tex on off och blir blåsta, ja menar alla kan inte eller har inte lust/tid att lära sig om hur man sätter ihop en egen dator, då är det bra att det finns ställen där dom enkelt kan köpa färdiga paket, det tråkiga är ju att dom på tex on off inte har den minsta aning om vad dom håller på med.
Hörde en säljare en gång som skulle kränga på en snubbe ett dator paket, killen hade ingen koll på datorer och säljaren hade följande argument: den här är jättebra, den har 2 com portar 1 lpt och 2 usb. vafan?? helt ärligt det e ju fan standard, villket pucko!!
Kan passa på och varna er medans jag ändå håller på, akta er för dataprince, var in där för 5 min och jag har aldrig varit med om så j**la dålig service i hela mitt liv, plus att ingen verkar ha nån koll där, fattar inte hur såna företag kan gå runt?

||PsYcHo||
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 210
182002
July 9, 2002 - 5:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Köpte en Triudus på Triudus butik här i potugal. öppnade tangent bordet idag(FYRA år senare). Vad ser jag då? jo ett avbrutetplast clips ersatt av en fastsmällt/itryckt ståltrådsbit. Prima kvalité! Att veta att man köpt retur-vara är inte den bästa känslan då man betalat fullt pris:S. Hur tänker dom? Tur att man e händig... limma-limma en plastbit... Aldrig mer datorpaket!!!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 374
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL