ONOFF!!! världens bästa/billigaste datorer!!!!!|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
ONOFF!!! världens bästa/billigaste datorer!!!!!
Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 17, 2002 - 10:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Nån som varit inne i en OnOff butik nångång...??? eller bläddrat igenom reklambladen man får typ varje vecka..??

Måste skryta lite om denna extremt goda gärning jag utfört: 😛

En dag när jag och en kompis behöver bränna en skiva upptäckte vi en sak, slut på cdr ,vad man göra nu?!?!? onoff har ju öppet....*cykla cykla cykla* ahhh framme på onoff....

*CD-r skivor-5st 129:-* (ja men nästan iaf....)

jag och min kompis står och överväger att köpa dessa extremt dyra skivor, då vi råkar höra ett samtal mellan ett äldre par och en säljare på onoff.

samtalet gick ut på att paret skulle köpa en dator till någe barn i julklapp, man behövde inte lyssna länge för att förstå att säljaren höll på att blåsa dom helt, dator paketet hade följande speccs (typ) "Amd 2200+, 256 mb ram (inte ddr utan vanlig sdram...) cd-rw brännare cd rom, webbkamera 15" skärm windows XP samt ett antal spel och nyttoprogram" 16:995:-, dom stackarna var på g att köpa!!! säljaren gick därifrån för att kolla något.

DÅ, träder hjältarna fram: jag och min m8.

jag: "ursäkta, tänker ni köpa den här datan???"

dom: "ja...??"

min m8: "ni vet att ni kan få samma data under 10 va??"

dom: "ursäkta!?!?!?"

paret blir först lite förbannade för att vi lägger oss i, men vi förklarar lite smidigt att dom håller på att bli lurade på ett antal tusenlappar och glada ungar...

försäljaren kommmer tillbaka och dom frågar naturligtvis om det verkligen är ett så bra erbjudande...

försäljaren säger "Visst!!! ni får ju gott om prestanda och två års garanti!!!"

jag: "påstår du på allvar att dom har "gott om prestanda" med vad jag antar är ett integrerat graffe kort och sdram?!?!? fö 17!!!!!?!?!?!"

försäljaren: "det är fullt tillräckligt till detta pris och dom har ju garanti och MYCKET MYCKET annat!!!"

jag: "och du menar att dom inte skulle kunna få en data med samma spccs och 3års garanti för 10 ca?!?!?! bättre dessutom?!?!?!"

försäljaren: "*haha* det kan dom absolut inte!!!"

jag öppnar internet på demo datan som paret tänkte köpa, och går lite snabbt in på komplett.se och visade dom deras ti4600 paket för 12...

försäljaren: "men den där datan är ju bara en 2000+!!!"

jag: "ja men med 512 mb DDR ram och ti4600 och 3års garanti!!!"

försäljaren blev lite små arg och sa att paret nog var vuxna och minsann kunde bestämma själva vad dom skulle köpa och att jag inte hade med det att göra...:
men dom var ganska intresserade av komplett datan och jag plockade ihop en data för 9 nånting med p4 2,4 mm, och frågade vem som skulle ha datan, "barnbarnen" sa dom till spel o så, så jag rådde dom till en på komplett med p4 2,4 ti46 512 ddr 333mhz 19" cdrw dvd 16X windows XP. home och annat krafs för typ 13....
Dom skällde ut försäljaren, gav mig 100:- och gick därifrån!!! jag och polaren stog kvar o flinade åt försäljaren en stund, sen tog jag mina cd-r och gick hem!!!

varför??? jo, mina föräldrar har gjort samma misstag i samma onoff butik (ligger nåra kvarter bort från vårt hus....) för ca 3-4 år sen...

kommer ner på födelsedan och ser en data uppackad och klar med en skärmsläckare som säger "grattis"!!!

den glädjen varade länge....INTE!!!
mina stackars päron hade köpt data med integrerat graffe kort t mig, d gick typ inte spela på den, datan var i princip värdelös!!!
dom hade betalat hur mycket som helst och fick inte lämna tebax eftersom den var uppackad!!!
så här sitterman....jävla onoff....jag HATAR DOM!!! SÅ JÄVLA MYCKET!!! HAAAAAAAAAAAAAAT!!!!!! HATA!!!

dom kan ju inte påstå att dom inte vet att deras datorer kostar 6-7 förmycket allihop och är värdelösa för allt kul!!
mina päron slängde ca 20 i soptunnan pga denna cp kedja!!! HANDLA ALDRIG PÅ ONOFF!!! ALDRIG ALDRIG ALDRIG!!!

hur sover dom på nätterna?!?!?! fyfan...

så, om ni av en händelse skulle råka gå förbi på onoff, gör samma sak!!! tänk om det var era föräldrar som stog där?!?!? det e ju jul, meningen är ju att man ska vara blödig då....

själv försöker jag av princip skäl inte handla på onoff alls.

Vampis
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1344
236633
December 17, 2002 - 11:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Helt rätt gjort

warzo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 909
236636
December 17, 2002 - 11:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Den vart mycket bra gjort!!! Jag tror deffinitivt att dom barn barnen kommer att se dig o din polare som jultomten 😉

Tetsuwan
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 83
236640
December 17, 2002 - 11:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Onoff e ju blåsta!! Kollade i ett reklam blad nyss och såg deras "Mycket kraftfulla Datorpaket" Kostade typ 20 papp och vad får man med för graffe, jo ett gf4 mx 440!
Jag blir så arg... :banghead:

-=Andreas=-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 509
236656
December 18, 2002 - 12:07 am
sp_Permalink sp_Print

Visst ädelt gjort och de tjänade säkert storkovan.

Var det ett hopplock så kan jag se framför mig hur de står där och monterar kylflänsen utan pasta och helt plötsligt så vart det kanske inte så bra.

Men nu får vi hoppas att de fick ihop den och att gick bra. Det skall ju vara ett glatt slut på varje saga. laugh

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
236669
December 18, 2002 - 12:23 am
sp_Permalink sp_Print

*snyft* wink

[Edit] hade du inte tagit emot pengarna hade det varit ännu mer nobelt.. 🙂

maskot.
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 11
236684
December 18, 2002 - 12:41 am
sp_Permalink sp_Print

Onoff blåste mig också förut, ville ha en ny dator så vi for till onoff och jag och farsan som då (år 2000) kunde nada om datorer valde efter priset.. det blev en skitig IBM för 20000 (kommer inte ihåg prestandan men iaf) kommer hem packar upp och startar nhl1999 (2 år gammalt!!)
laggade nåt rejält.. men tänker att det kanske ska va så (:D) sen 6 månader senare läste jag PC för alla :bok: och ser en bild på min dator med en prislapp på 6000 och då tänkte jag så mycket kan det inte kosta.. kollar i papprerna och på datorn.. det visar sig att jag fått fel dator så vi går tillbaka och säger som det är.. dom skyller på oss när försäljaren gav oss fel..

efter många om och men så fick jag välja en ny dator för 20000 .. 😀 den blev på 666 mhz, tnt2, 128 mb sdrram osv... haha.. aja nu blir det en ny i julklapp ihopplockad av mig.. 😀

ALDRIG MER ONOFF!! 👿 👿 👿

Darkstormz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 593
236697
December 18, 2002 - 1:15 am
sp_Permalink sp_Print

Det värsta är när dem trycker i en typ 2.8 lr 3.06 Ghz + 128 mb DDR + GF4 MX440. Snacka om slöseri med resurser där 🙁
Näe fy fan, dem kan juh fan inte skriva kraftfull när d egentligen är ett GeForce 2 kort ffs...

GooGeL
Member
Medlem
Forum Posts: 4327
236712
December 18, 2002 - 2:51 am
sp_Permalink sp_Print

ahhahahahahaha så sant så.... därför går man aldrig till en sån där lodis butik 😉 h0h0h0 *god jul* 8)

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
236726
December 18, 2002 - 3:29 am
sp_Permalink sp_Print

Visst ONOFF suger balle ja...=)

Men... Det e faktiskt inte dom som gör datorerna dom bara säljer... det e ju SUG Compac o Siemens nixdorf o lite andra företag som suger...
Det e dom stora märkes dator företagen som lurar folk...
Det bästa e ju att gå till nån liten dator butik på stan o snacka lite o så får man en FETING dator med ORGINAL MANUALER o skit...

Hmm. jag plockar ju ihop min själv men tänkte bara på folk som inte kan sånt...

Jag var på en BRA datorbutik här i Uppsala... O hörde hur en försäljare snackade med en kund... Jag vart imponerad av hur ärlig han var med allt...=)

SÅ NER MED MÄRKESDATORERNA!!! 👿 👿 👿 👿 :arg:

GooGeL
Member
Medlem
Forum Posts: 4327
236727
December 18, 2002 - 3:31 am
sp_Permalink sp_Print

ThaMole wrote: Visst ONOFF suger balle ja...=)

Men... Det e faktiskt inte dom som gör datorerna dom bara säljer... det e ju SUG Compac o Siemens nixdorf o lite andra företag som suger...
Det e dom stora märkes dator företagen som lurar folk...
Det bästa e ju att gå till nån liten dator butik på stan o snacka lite o så får man en FETING dator med ORGINAL MANUALER o skit...

Hmm. jag plockar ju ihop min själv men tänkte bara på folk som inte kan sånt...

Jag var på en BRA datorbutik här i Uppsala... O hörde hur en försäljare snackade med en kund... Jag vart imponerad av hur ärlig han var med allt...=)

SÅ NER MED MÄRKESDATORERNA!!! 👿 👿 👿 👿 :arg:

CooL 😉
Mjupp Compaq *host* suger rätt hårt :X

crazyankan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 661
236730
December 18, 2002 - 4:20 am
sp_Permalink sp_Print

ädelt gjort.

helt sjukt att dom kan ta såna priser

Spyder
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 563
236745
December 18, 2002 - 6:49 am
sp_Permalink sp_Print

El-giganten säljer iafall ganska billiga datorer.... Jag köpte min "värsting dator" precis när den processorn, grafikortet och DDR typ var nytt för över 1 och ett halvt år sen med en bra 17 tums skärm för runt en 15 papp
Processorn var en 1400-tbird och 256mb 2100 DDR 60 gigs hårddisk och geforce2 mx 400 64mb... Gaaanska bra för att vara splitternya grejer på marknaden

TERdON
Member
Medlem
Forum Posts: 2919
236765
December 18, 2002 - 8:01 am
sp_Permalink sp_Print

Spyder wrote: El-giganten säljer iafall ganska billiga datorer.... Jag köpte min "värsting dator" precis när den processorn, grafikortet och DDR typ var nytt för över 1 och ett halvt år sen med en bra 17 tums skärm för runt en 15 papp
Processorn var en 1400-tbird och 256mb 2100 DDR 60 gigs hårddisk och geforce2 mx 400 64mb... Gaaanska bra för att vara splitternya grejer på marknaden

Jo det låter ju faktiskt rätt sjysst. Jag gav 12700 ungefär för min, fast det var ett år sen, och då hade min nästan exakt samma specs + ljudkort för 1300 hos den lokala datorkrängaren (Inet)...

Det är förresten den stora fördelen med lokala handlare som bygger själva - är du inte intresserad av spel, då måste du inte ha ett avancerat grafikkort. Du måste inte ha en DVD. Du måste inte ha brännare osv. Man kan enkelt, som jag ville, lägga till något extra bra tillbehörskort om man vill det... Dvs, du kan välja delar du behöver i just den här datorn...

Lentroo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 857
236766
December 18, 2002 - 8:04 am
sp_Permalink sp_Print

Åh vad härligt gjort alltså.

Tycker ni inte vi ska gå in på våra respektive närmaste onoff-butiker och stå där och rädda alla okunniga människor som kommer in i affären tills de kastar ut oss.

Game_Hacker
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 237
236869
December 18, 2002 - 11:56 am
sp_Permalink sp_Print

Det där var ju suveränt gjort ! Måste jag oxå prova, hehe, kul att mobba försäljare...

LousyLamer
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 310
236885
December 18, 2002 - 12:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Härmed utnämner jag dig till veckans hjälte................

Jag hatar folk(försäljare) som blåser okunniga människor.

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
236943
December 18, 2002 - 1:58 pm
sp_Permalink sp_Print

jo man e ju lite stolt!

datorn jag tipsa dom om va ett ihopplock, men jag sa att dom kunde få den testad och monterad för 990 av komplett, dom tog tele numret till kompletts support och skulle beställa via supporten...

om man har vägarna förbi ska man alltid gå in och jävlas lite.....:P

gasolin
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 591
236955
December 18, 2002 - 2:17 pm
sp_Permalink sp_Print

*snyft*
Rörande. Mycket bra Newbie2K

LousyLamer
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 310
236985
December 18, 2002 - 2:51 pm
sp_Permalink sp_Print

När jag tänker efter så kommer jag ju på att du är ju Karl-Bertil Jonsson i egen hög person 😀
Hoppas din pappa inte är likadan som Tyko......

Karl-Bertil:"Jag har tagit en massa andra paket också från rika människor och givit dem åt fattiga människor."

Tyko Jonsson:"VA?! JAG HAR NÄRT EN KOMMUNIST VID MIN BARM!"
Tyko Jonsson hörde till dem som tror att alla som frivilligt ger bort någonting är kommunister.

Det är säkert ingen som har hört talas om den här historien förr......

http://w1.131.telia.com/~u1310.....rl-ber.htm

Karl-Bertil
[Image Can Not Be Found]

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 280
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL