March 6, 2003
tjena alla jag har fått tag på en 1700+ 0308 nått den ska va bra att klocka me iallafall men jag har liksom inge bra i andra saker jag har ett gigabyte moderkort, det heter 7vaxp tror jag sen har jag ett samsung 256 minne och ett Nynja lr nått på 512 mb, det e någ inte specielt bra allt klocka då vad ska jag köpa mig moderkort och minne e det här det bästa? http://www.datorbutiken.com/se.....=ABNF7SOCZ ?
September 19, 2002
Om du köper det där så lär prollen eller kylningen stoppa före moderkortet/minnet. Givetvis förutsatt att du utför alla vanliga amd-moddar: Kylning på mosfets, sydbrygga samt bättre kylning på nordbrygga. Samt voltmods.
Då har du väldigt bra förusättningar, men du kan nog klocka rätt högt även med allt original förutsatt att prollen gillar hög vcore och att du inte får ett måndagsexemplar av moderkortet.
September 19, 2002
Ja då är det nog moddarna på moderkortet osv som gäller för att pressa max. Prollen lär inte stoppa lika fort vid minus 30. Antar det är promme & inte vappo du kör? Du får isf gärna dela med dig om vad du tycker om den, eftersom jag funderar på en sådan till hösten. Ljudnivå, användarvänlighet osv.
EDIT: Är det nya mach2 eller gamla?
September 19, 2002
Jamendu jag måste nog ta & göra det sen... 😀 Dock blir det inte förrän ett par månader framåt, har nyss fått jobb så jag ska ta & leta lägenhet & lite sånt först, men sen blir det åka av! :bgrin:
Först ska jag nog dock testa att ta min vattenkylning & kyla med vatten direkt på kärnan istället för att ha ett töntigt block ivägen.... Såg ju en kille som gjort det(har bara sett en hittills) och han höll väl typ 3-4 grader över rumstemp oavsett volt & klockning! :bgrin: :bgrin: :bgrin:
January 2, 2003
GoggeL wrote: [quote=Rogue]Är inte Gigabyte VAXP ett KT400-mobo? Dom klockar ju inte så bra, eftersom de ej har lås på AGP / PCI.
vad menas med ej låst PCI och AGP? varför är det inte lika bra och klocka då? förklara.. 🙂
När du ökar fsbn (vilket man gör vid oc) så klockas även AGP och PCI-portarna. Har man tjuriga kort kan detta förstöra både korten och överklockningen. AGP / PCI-lås är att man tvingar respektive att gå i orginalhastigheter.
1 Guest(s)