March 19, 2003
Tja!
Min order på Datorbutiken har nu lämnat ordersystemet och lämnats över för packning och leverans. Min fråga är nu hur lång tid det brukar ta för Datorbutiken att packa klart och skicka iväg allt?
Det handlar om en hel dator i delar, så när som på moderkortet, cpu:n och fläkten som de ska montera åt mig!
Finns det någon möjlighet att man kan ha datorn denna veckan? 🙂
//Matte
¤ Abit NF7-S rev 2.0 ¤ AMD Athlon XP Barton 2500+ @ 2170MHz ¤ 2x256MB TwinMOS Original PC3200 @ 434Mhz ¤
¤ Sapphire ATI Radeon 9600Pro Atlantis ¤ Spire WhisperRock IV 21dBA ¤
September 4, 2002
Senast jag beställde från Datorbutiken så skickade jag beställningen tidigt en måndag. Inte förrens på torsdag kväll skickade de paketet.
Mitt råd är att du ska undvika Datorbutiken och köpa från Komplett. De är lite dyrare men du får alltid grejerna på två dagar såvidare de har sakerna i lager (vilket de oftast har).
March 19, 2003
Samma dator kostar typ 1000:- mer på Komplett, vilket gjorde att jag valde DB. Hade det dock skiljt nån hundralapp hade nog valet blivit Komplett!
¤ Abit NF7-S rev 2.0 ¤ AMD Athlon XP Barton 2500+ @ 2170MHz ¤ 2x256MB TwinMOS Original PC3200 @ 434Mhz ¤
May 5, 2003
March 19, 2003
Nog snackat om vilka som är bäst av dessa två butiker! 🙂
Men ni tror alltså inte att det finns någon större chans att jag har datorn denna veckan då? 😕
March 18, 2003
Får jag ställa en liten fråga? Skit samma, det gör jag ändå...
Varför klagar alltid alla på att det är så dålig support på datorbutiken, jag har aldrig upplevt något dåligt med deras support...
Ta t ex. om man får en kass vara, så skickar man in den, får en ny... Går en vara sönder, så skickar man in den, får en ny... Krånglar något, så ställer man frågot, fixar det och sen är det klart... Ångrar man att man har köpt en viss sak, så skickar man in den och får något annat eller pengar...
Som sagt, alltid bra support från datorbutiken... Skulle jag vara den enda då? Skulle inte tro det...
P.S. Ursäkta mitt missbruk av "..." D.S.
December 9, 2002
HomeBurneR wrote: Får jag ställa en liten fråga? Skit samma, det gör jag ändå...
Varför klagar alltid alla på att det är så dålig support på datorbutiken, jag har aldrig upplevt något dåligt med deras support...
Ta t ex. om man får en kass vara, så skickar man in den, får en ny... Går en vara sönder, så skickar man in den, får en ny... Krånglar något, så ställer man frågot, fixar det och sen är det klart... Ångrar man att man har köpt en viss sak, så skickar man in den och får något annat eller pengar...
Som sagt, alltid bra support från datorbutiken... Skulle jag vara den enda då? Skulle inte tro det...
P.S. Ursäkta mitt missbruk av "..." D.S.
Jag tycker inte heller det är något fel med själva supporten, det är väl bara tiden det tar för dem att fatta vad som hänt.
July 8, 2003
Jag tycker db är helt ok. Har aldrig haft problem med dem tidigare och dessutom är det ju bland de billigaste företagen (billigaste?). Jag menar, ska beställa datorn därifrån i augusti. Kanske, om jag inte köper den av en kompis som jobbar i en datorbutik (jag kan få förmånliga priser).
August 13, 2002
Alltså, när man läser vad folk tycker här inne, så verkar det som om folk inte ens beställt från DB, utan tycker som alla andra.
Jag själv beställde en HD från DB, som var trasig, så jag tog kontakt med dem, och de fixade allt åt mig alltså.
Underbar service. Det ända man behöver göra är att vara lite småsur, så blir det fart på grabbarna 😉
May 26, 2003
Jag beställer alltid mina saker från db.com och det har aldrig varit några problem på grejerna eller leveranstiden. Men om något krånglar så har jag hört att det kan bli problem! Men eftersom att de är Sveriges största datorbutik och deras lager ständigt töms så får man ha överseende med att det kan ta lite tid ibland, tycker inte att en veckas mer väntetid är värd 2000kr extra iaf.
1 Guest(s)