December 31, 2001
Tycker du ska spara pengarna i stället.
För den budgeten får du knappt ihop till förstärkaren, vänta tills efter jul och önska dig massa pengar av farbror tomten så kommer du köpa fetare grejjer som presterar desto bättre än om du ska få högtalare och förstärkare för 3500.
Du kommer nog bli rätt besviken om du köper något nu.
January 20, 2002
Om du vill ha grymt ljud så får du köpa lite delar itaget. Jag har denna -> http://www.prisjakt.nu/produkt.....?pid=14500 förstärkare. Klarar 6.1 ljud. Du kan alltså koppla in sub, center och 4 högtalare... Börja med något sånt, sen fyller du på med högtalare, center och sub. Detta dugger gott och väll, man märker mest skillnad till filmer... Jag skulle vilja ha lite mer bas, har bara 2st 8" basar på varje element nu.
December 31, 2001
Cezar wrote: Om du vill ha grymt ljud så får du köpa lite delar itaget. Jag har denna -> http://www.prisjakt.nu/produkt.....?pid=14500 förstärkare. Klarar 6.1 ljud. Du kan alltså koppla in sub, center och 4 högtalare... Börja med något sånt, sen fyller du på med högtalare, center och sub. Detta dugger gott och väll, man märker mest skillnad till filmer... Jag skulle vilja ha lite mer bas, har bara 2st 8" basar på varje element nu.
Han ska lyssna på musik på sina högtalare, alltså ska han ha en 2 kanals förstärkare.
March 16, 2004
BelGarath wrote: Jag vill skaffa ny ljudanläggning!
Budget: 3500jag lyssnar på metal me mycket bas och dubbelkaggar men även lite trance så högtalarna skall dunka på bra 🙂
Vad är mest prisvärt anser ni?
Du kan få köpa mina Cerwin Vega AT100 för 3000 😀 , de e för stora för mitt rum så måste göra mig av med dom och köpa några pc högtalare...snacka om nergradering
August 14, 2001
Det börjar likna någon... det kan du väl iaf få en hyffsad sub för 🙂 bara spara ett tag till då.. håller med d som skrivit förut, spara pengarna och köp lite ordentliga saker när du har råd.. så gjorde jag... köpte först förstärkare för runt 8000, hade ett par gamla skräphögtalare till, sen fixade jag bättre högtalare, köpte en hyffsad sub, köpte CD-spelare.. har väl iaf acceptabelt ljud nu, tycker jag... vet inte exakt hur mycket jag lagt ner på d, beror på om man räknar delar som har till ljudsystemet som sitter i datorn ska räknas med och så me, iaf några ggr 5500...
December 31, 2001
Köp en 2 kanals förstärkare och 2 st goa högtalare som du vet hur de låter tillsammans, gå gärna in i butiker och provlyssna grejjerna
du kan köra med en förstärakre så som Sony STRDE197 ca 2000 kr, inget lullull utan 2 kanaler utan subb och drit, ska man lyssna på musik ska man göra det genom 2 högtalare.
högtalare vet jag inte vad jag skulle kunna tipsa dig om men leta på du.
February 12, 2003
Vore Detta nånting att ha överhuvudtaget? Till en början iaf...;)
December 31, 2001
Mean Machine wrote: Vore Detta nånting att ha överhuvudtaget? Till en början iaf...;)
Det är just detta som han inte behöver om han lysnar på musik, spelar han spel och tittat på mycket film så skulle de säkerligen passa honom fin fint, men att spela musik med ett sorundpacket är ingen höjdare tro mig.
February 12, 2003
Death On Wings wrote: [quote=Mean Machine]Vore Detta nånting att ha överhuvudtaget? Till en början iaf...;)
Det är just detta som han inte behöver om han lysnar på musik, spelar han spel och tittat på mycket film så skulle de säkerligen passa honom fin fint, men att spela musik med ett sorundpacket är ingen höjdare tro mig.
Äh, han får väl använda den till det också...:)
Den och Dessa då?
EDIT: Dessa högtalare är det drag i, så länge man spelar högt...;)
December 31, 2001
kanske skulle passa ? 🙂
February 12, 2003
Death On Wings wrote: kanske skulle passa ? 🙂
Now we're talkin'...;)
Ska nog köpa lite efter jul själv om det blir nåt över efter grafikkortspengarna...;)
February 12, 2003
Death On Wings wrote: Man blir ju fruktansvärt sugen i alla fall 🙂
Ljud är himla roligt att hålla på med om man har pengar.
Jag har en far, som hade dessa pengar... Han köpte Jamo's värsta skit nån gång på åttitalet, akkompanjerat med handbyggda cd-spelare, förstärkare och allt...
Nu till det sorgliga: mamsen och pappsen flyttade dit jag bor nu, då ställde farsan stereon i ett förråd, som nu lite senare möglar.
Och var möglar det mest? Jo, klart som fan att det är det hörnet där stereon står, så allt är trasigt. :'(
Annars hade jag haft en grym stereo right now, och inte ens behövt drömma om dessa högtalare.
Lite offtopic kanske, men jag fick bara en släng av sentimentalite.
December 31, 2001
Har ett likande här, när farsan började jobba för sisådär 25 år sedan så köpte han en LP spelare + förstärkare +2 högtalare för 30-35k
Har dock kvar allting än i dag och lp spelarens stift kostade runt 500 kr nya, har ett kvar som ligger i en liten glaskupol.
Han köpte senare till 2 högtalare för några tusen som även de finns kvar.
Allt fungerar till 100% 🙂
February 12, 2003
Death On Wings wrote: Har ett likande här, när farsan började jobba för sisådär 25 år sedan så köpte han en LP spelare + förstärkare +2 högtalare för 30-35k
Har dock kvar allting än i dag och lp spelarens stift kostade runt 500 kr nya, har ett kvar som ligger i en liten glaskupol.
Han köpte senare till 2 högtalare för några tusen som även de finns kvar.
Allt fungerar till 100% 🙂
Faan, jag mår illa...:(
Men man kanske skulle ta och damma av prylarna, körde de varförsig, det verkade vara effektförstärkaren som var trasig sist, och högtalarna har inte ens provar, men av utseendet att döma...
Jaja, back to topic, hjälp lilla satanisten nu...
1 Guest(s)