February 23, 2004
Jo jag har sökt om paypal och hittat en himla massa trådar här om paypal men däremot ingen information om hur man går tillväga om man blivit "blåst".
Så vitt jag vet skall paypal ha någon funktion som gör att man inte kan bli blåst?
Tänk er detta scenariot: Jag har VISA kort kopplat till paypal. Jag vinner en auktion på ebay. Föröver mina pengar till säljaren genom paypal och efter lång väntan så får jag inget paket på posten eller ett paket med sten osv osv.
Hur skall man då gå tillväga genom paypal för att få sina pengar tillbaks? Det är ju därför många väljer paypal för dem skall tydligen ha någon sådan säkerhet.
Tacksam för all information jag kan få.
May 5, 2004
Fråga Paypal kanske ? Eller läs deras faq.
Ang. direkt köp med kreditkort/bankkort så är det tydligen så i Sverige att här går bankerna på säljarens sida och itne köparens som i USA.
I USA kan du göra en "chargeback" inom 30 dagar och de frågar inte ens varför och säljaren får snällt acceptera det trots att han kan ha sänt grejer.
May 19, 2003
jag har hört, men vet inte om det gäller just paypal. Så här, om man handlar över Ebay, så får inte han som säljer pengarna försän DU har fåt tden RÄTTA varan. När du har fått den, så skickar eBay pengarna till säljaren. Jag vet inte hur man får reda på om detta stämmer, men en kompis till min farsa köper mycket därifrån och farsan berättade om detta smarta system.
June 17, 2002
Vamp wrote: jag har hört, men vet inte om det gäller just paypal. Så här, om man handlar över Ebay, så får inte han som säljer pengarna försän DU har fåt tden RÄTTA varan. När du har fått den, så skickar eBay pengarna till säljaren. Jag vet inte hur man får reda på om detta stämmer, men en kompis till min farsa köper mycket därifrån och farsan berättade om detta smarta system.
Så smart e det väl inte.. det e ju bara att säga att man inte fått nåt... så kan man ju behålla pengarna o ändå få prylen.. eller hur...
2 Guest(s)