Paypal|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Paypal
pcw
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 853
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 8, 2004 - 2:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo jag har sökt om paypal och hittat en himla massa trådar här om paypal men däremot ingen information om hur man går tillväga om man blivit "blåst".

Så vitt jag vet skall paypal ha någon funktion som gör att man inte kan bli blåst?

Tänk er detta scenariot: Jag har VISA kort kopplat till paypal. Jag vinner en auktion på ebay. Föröver mina pengar till säljaren genom paypal och efter lång väntan så får jag inget paket på posten eller ett paket med sten osv osv.

Hur skall man då gå tillväga genom paypal för att få sina pengar tillbaks? Det är ju därför många väljer paypal för dem skall tydligen ha någon sådan säkerhet.

Tacksam för all information jag kan få.

pqxl
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 66
615318
May 8, 2004 - 3:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Fråga Paypal kanske ? Eller läs deras faq.

Ang. direkt köp med kreditkort/bankkort så är det tydligen så i Sverige att här går bankerna på säljarens sida och itne köparens som i USA.

I USA kan du göra en "chargeback" inom 30 dagar och de frågar inte ens varför och säljaren får snällt acceptera det trots att han kan ha sänt grejer.

EliXyR
Member
Medlem
Forum Posts: 2588
615348
May 8, 2004 - 3:49 pm
sp_Permalink sp_Print

paypal är som att betala förskott så man kan bli lika mycket blåst med det som med vanlig överföring jue.

Vamp
Member
Medlem
Forum Posts: 2675
615364
May 8, 2004 - 4:16 pm
sp_Permalink sp_Print

jag har hört, men vet inte om det gäller just paypal. Så här, om man handlar över Ebay, så får inte han som säljer pengarna försän DU har fåt tden RÄTTA varan. När du har fått den, så skickar eBay pengarna till säljaren. Jag vet inte hur man får reda på om detta stämmer, men en kompis till min farsa köper mycket därifrån och farsan berättade om detta smarta system.

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
615395
May 8, 2004 - 4:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Vamp wrote: jag har hört, men vet inte om det gäller just paypal. Så här, om man handlar över Ebay, så får inte han som säljer pengarna försän DU har fåt tden RÄTTA varan. När du har fått den, så skickar eBay pengarna till säljaren. Jag vet inte hur man får reda på om detta stämmer, men en kompis till min farsa köper mycket därifrån och farsan berättade om detta smarta system.

Så smart e det väl inte.. det e ju bara att säga att man inte fått nåt... så kan man ju behålla pengarna o ändå få prylen.. eller hur...

Pojo
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
615704
May 9, 2004 - 9:56 am
sp_Permalink sp_Print

Paypal har väl inte nåt direkt att göra med om säljaren skickar prylen. Paypal är väl nåt säkerhetssystem vid betalning med kreditkort.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 336
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL