September 2, 2007
Hej min dotter fyller år och behöver en ny pc har tittat på dom som man bygger själv http://www.komplett.se/k/ki.as.....sku=323786
den ska änvändas till lite spel,film regi ,och surf,och att den går att uppgradea senare vid behov.har aldrig byggt själv men är lite sugen på att prova,det är väll när man ska prata bios,ettor och nollor som det kan bli sirap i huvet .
kom med förslag på andra datorer,ej mer än 4000(ej skärm och OS)
Nicke
January 7, 2006
Kolla DatorByggarSkolan om du inte vet hur man bygger en dator 😉
Det är inte särskilt svårt, se bara till att inte glömma distanser, att allt sitter ordentligt och att allt som ska vara inkopplat är inkopplat. Och var lite försiktig med statisk elektricitet, rör helst bara kanterna på delarna.
March 23, 2003
Paketet verkar helt ok till det du pratar om.. Spel klarar den kanske, men inte med speciellt mycket ögongodis.
Vad gäller uppgraderbarhet så är det väl knappt någon dator som är det, visst, du kan sätta i hetare grafikkort, kanske köpa en ny processor om du gör det inom ett par år, och plocka i mer ram. Hårddiskar får du väl plats med ett par stycken till också.
Det jag menar med att ingen dator är ordentligt uppgraderbar är att det alltid kommer nya sockets till processorer eller nya minnesstandarder.
Vilket långt jäkla skitinlägg jag har lyckats med nu :p
1 Guest(s)