December 7, 2003
Har en polare som, i mitt tycke, just lagt ut alldeles för mycket pengar på ett 9800 GX2.
Problemet är bara att kortet kräver både en 6-pins PCI-E-kontakt och en 8-pins PCI-E-kontakt.
Hans nätagg har tyvärr 6-pinnars kontakter istället och det följde inte med någon adapter till hans XFX-kort.
Känns ju minst sagt onödigt att behöva köpa nytt nätagg bara för det här, han har ett riktigt bra agg redan dessutom.
Så min fråga är helt enkelt om nån här har en sån adapter som ligger löst, och skulle vilja vara villig att sälja den för en billig peng.
2900XT-kort kan t ex ha kommit med såna här adapters, annars vet jag inte riktigt, vissa 9800-kort så klart men knappast många som har såna än.
Från sweclockers recension:
"Skall man överklocka 3870 X2-kort med Overdrive-funktionerna i Catalyst måste man koppla in en 6-pinnars och en 8-pinnars strömkontakt (PCIE). Eftersom vi inte fick igång 9800GX2 utan att använda en 8-pinnars kontakt måste man skaffa sig en adapter ifall nätaggregatet inte har en sådan anslutning (Asus 9800 GX2-kort var det enda i testet som hade adapter för 8-pinnars PCIE)"
http://www.sweclockers.com/art.....038;page=6
February 22, 2006
Jag tror att en sådan här kan ordna biffen. Visserligen inte en 6pin->8pin, men det är sak samma så länge du får ström i alla 8pinnar.
1 Guest(s)