September 23, 2002
Någon som beställt därifrån och tycker dem är bra ?
Beställde igår före kl 13:00 och jag har fortfarande inte fått något paket nummer.
Ringde kundservice och dem sa att det går iväg idag, den 30:e.
24-48timmar leverans skryter dem med på hemsidan, vad som inte framgick är att DHL inte levererar på helger. Att man inte kan få varan på 24h till Sverige när lagret är i Paris kan man förstå, men 48h borde dem ju klara.
Detta innebär att jag, om jag har tur får varan först på Måndag...
Dåligt att inte informera att helger inte räknas in i tiden.
Konstigt också att DHL som är ett så stort företag inte kör på helger...
Men pengarna drog dem minsann på stubinen, ska bli intressant att se hur detta utvecklas.
:cy:
February 12, 2003
Falcon wrote: Pratade med dem igen precis, nej det går inte att häva köpet, trots att paketet inte skickats än.
Otrevlig och spydig kundtjänst också.
Fy fan vad jag ångrar detta köpet redan.
Ring och veva lite om polisanmälan och ARN och skit. Du har väl ångerrätt och mys enligt svensk lag som vanligt? (Har inte läst riktigt vad du har gjort, men ska se)
September 23, 2002
Mean Machine wrote: [quote=Falcon]Pratade med dem igen precis, nej det går inte att häva köpet, trots att paketet inte skickats än.
Otrevlig och spydig kundtjänst också.
Fy fan vad jag ångrar detta köpet redan.
Ring och veva lite om polisanmälan och ARN och skit. Du har väl ångerrätt och mys enligt svensk lag som vanligt? (Har inte läst riktigt vad du har gjort, men ska se)
Jodå, 14 dagar ångerrätt som vanligt. Men tråkigt att det ska bli så här, hade informationen varit korrekt och ärlig hade jag sluppit detta.
Nu får jag ligga ut med nästan 2000:- samtidigt som jag ska köpa ett annat kort nu på komplett.se
Såg att dem fått in Powercolor X800GTO för 2295:- , det kortet är om jag förstått allt rätt bra mycket bättre än det GT som jag beställt från Pix.
September 23, 2002
Snorch wrote: Du ska nog se att det är alla förare och åkerin som kör åt DHL som inte vill jobba på helgerna, du vill säkert inte det heller..? 🙄
Spelar det någon roll vad jag vill ?
Det står på deras hemsida 24-48h leverans. Två dygn.
Inte arbetsdagar.
Dessutom jobbar jag hela helgen, alla kan ju inte vara lediga. Eller ska vi stänga Polis, sjukvård, taxi, färdtjänst etc bara för att det är helg.
March 14, 2001
Falcon wrote: [quote=Snorch]Du ska nog se att det är alla förare och åkerin som kör åt DHL som inte vill jobba på helgerna, du vill säkert inte det heller..? 🙄
Inte arbetsdagar.
Dessutom jobbar jag hela helgen, alla kan ju inte vara lediga. Eller ska vi stänga Polis, sjukvård, taxi, färdtjänst etc bara för att det är helg.
Tydligen inte..
Då är det ju så att pixmania som uppger felaktig information och inte DHL som gör något fel..
Yeah yeah, det är ju inte alls någon skillnad på åkerier och polis/sjukvård..
Förresten:
Pixmania.com wrote: Hur lång är leveranstiden ?
Med DHL: 48-72 H (för beställningar som gjorts före 13.00 och veckoslut undantaget) Med DPD: 3-4 arbetsdagar)
September 23, 2002
Snorch wrote: [quote=Falcon][quote=Snorch]Du ska nog se att det är alla förare och åkerin som kör åt DHL som inte vill jobba på helgerna, du vill säkert inte det heller..? 🙄
Inte arbetsdagar.
Tydligen inte..
Då är det ju så att pixmania som uppger felaktig information och inte DHL som gör något fel..
Förresten:
Med DHL: 48-72 H (för beställningar som gjorts före 13.00 och veckoslut undantaget) Med DPD: 3-4 arbetsdagar)
Nej, har aldrig skyllt på DHL heller, var ser du det ?
Var hittar du informationen om 48-72h ?
Jag har inte hittat det, det står klart och tydligt på deras hemsida 24-48h, 24h är naturligtvis svårt från Frankrike till Sverige, det hajar jag, men 48h borde funka.
Rätt ointressant just nu då mitt paket kommer försent oavsett, ville bara informera andra att Pixmania suger något alldeles oerhört.
Fluffy-141 wrote: ja men det är väl självklart att åkerier inte levererar på helger? Borde väl säga sig själv?
Jasså, jag vet flera som gör det, Jetpak och UPS är två för att nämna några.
Gott om besserweissers här alltså, nästan lite Lunar varning.
March 14, 2001
Falcon wrote: [quote=Snorch][quote=Falcon][quote=Snorch]Du ska nog se att det är alla förare och åkerin som kör åt DHL som inte vill jobba på helgerna, du vill säkert inte det heller..? 🙄
Inte arbetsdagar.
Tydligen inte..
Förresten:
Jag har inte hittat det, det står klart och tydligt på deras hemsida 24-48h, 24h är naturligtvis svårt från Frankrike till Sverige, det hajar jag, men 48h borde funka.
Rätt ointressant just nu då mitt paket kommer försent oavsett, ville bara informera andra att Pixmania suger något alldeles oerhört.
Fick bara den känslan då du drog upp det om att polisen mfl också skulle stänga bara för det är helg.. men skitsamma..
Pixmania.com --> Sverige-länken --> FAQ.. Voila..
January 21, 2005
Falcon wrote: [quote=Snorch][quote=Falcon][quote=Snorch]Du ska nog se att det är alla förare och åkerin som kör åt DHL som inte vill jobba på helgerna, du vill säkert inte det heller..? 🙄
Inte arbetsdagar.
Tydligen inte..
Förresten:
Fluffy-141 wrote: ja men det är väl självklart att åkerier inte levererar på helger? Borde väl säga sig själv?
Jasså, jag vet flera som gör det, Jetpak och UPS är två för att nämna några.
Gott om besserweissers här alltså, nästan lite Lunar varning.
Okej? Då är det endast till företag dom kör på helger.Aldrig till privatpersoner!
December 3, 2004
Beställde du över nyår och inbillade dig att du skulle få det under den tiden?
Du skrev ju inlägget den 30:e december, alltså beställde du 29:e, tror du Dhl kör ut paket på nyårsafton? Nej, alltså får du vänta till minst måndag/onsdag eftersom många frakter stannar upp över nyår, som te.x på posten där de på sorteringen inte ens jobbar på nyåretm , alltså får paketen stå still 1-2 extra dagar, vilket inte är pixmanias fel, utan leverantörens.
Aldrig haft probs med pixmania, fick heller inget "kollie id" när jag beställde, men paketet fanns här hos mig på mindre än 48tim, beställde på tisdag kväll och på torsdag morgon stod en DHL gubbe utanför huset.
December 3, 2004
Falcon wrote: Jag fick kortet i Måndags, helt ok med tanke på nyårshelgen.
Och återigen, jag gnäller inte på Pixmania, men dem informerar felaktigt på sin hemsida.
" Din leverans kan skickas med Express 48 timmar " är felaktigt i många avseenden.
Express borde betyda något.
haha....företag räknar ändå inte med nyårsdagar/helgdagar vilket du borde räknat ut innan.
Eller tror du seriöst att nån DHL nisse skulle jobba över 2tim på nyår för att köra ett paket till dig?
Jag har alltid fått mina minst 48tim efter, varför? JO, för att jag är smart nog och beställer under en vardag i början av veckan, finns inga företag som levererar paket på helger, inte ens posten.
Paketet ligger därför på centralen istället över helgen, funkar likadant med posten. De säger ju att ett paket ska ta 3dagar, men om du skickar det på en fredag, så ligger paketet stilla under helgen och skeppas vidare på måndagen så du kan hämta det på onsdag.
September 23, 2002
ForEvo wrote: [quote=Falcon]Jag fick kortet i Måndags, helt ok med tanke på nyårshelgen.
Och återigen, jag gnäller inte på Pixmania, men dem informerar felaktigt på sin hemsida.
" Din leverans kan skickas med Express 48 timmar " är felaktigt i många avseenden.
haha....företag räknar ändå inte med nyårsdagar/helgdagar vilket du borde räknat ut innan.
Eller tror du seriöst att nån DHL nisse skulle jobba över 2tim på nyår för att köra ett paket till dig?
Jag har alltid fått mina minst 48tim efter, varför? JO, för att jag är smart nog och beställer under en vardag i början av veckan, finns inga företag som levererar paket på helger, inte ens posten.
Paketet ligger därför på centralen istället över helgen, funkar likadant med posten. De säger ju att ett paket ska ta 3dagar, men om du skickar det på en fredag, så ligger paketet stilla under helgen och skeppas vidare på måndagen så du kan hämta det på onsdag.
Du kallar mig dum alltså, som inte var smart nog att beställa en dag tidigare.
Det är personligt påhopp och är inte tillåtet i forumet. Dessutom är du ohyggligt dryg. (Du med en varning ska ta det extra försiktigt om du bryr dig om din framtida vistelse här)
Tagga ner lite, förstår inte vad ditt problem är ?
Och jo det finns dem som kör ut på helger, UPS, men dem är tydligen ett av få riktigt seriösa på marknaden. Se det som klart.
Dessutom är det inga problem att skicka ett paket med Posten på Fredag och hämta det på Måndag. Fredag till Onsdag har jag aldrig varit med om...du kanske bor i boden iofs.
Peace.
December 3, 2004
Falcon wrote: [quote=ForEvo][quote=Falcon]Jag fick kortet i Måndags, helt ok med tanke på nyårshelgen.
Du kallar mig dum alltså, som inte var smart nog att beställa en dag tidigare.
Det är personligt påhopp och är inte tillåtet i forumet. Dessutom är du ohyggligt dryg. (Du med en varning ska ta det extra försiktigt om du bryr dig om din framtida vistelse här)
Tagga ner lite, förstår inte vad ditt problem är ?
Och jo det finns dem som kör ut på helger, UPS, men dem är tydligen ett av få riktigt seriösa på marknaden. Se det som klart.
Dessutom är det inga problem att skicka ett paket med Posten på Fredag och hämta det på Måndag. Fredag till Onsdag har jag aldrig varit med om...du kanske bor i boden iofs.
Peace.
Vem är det som kommer med personliga påhopp?
Vart i min föregående text har jag nämnt ordet "dum" ?
Vad spelar min varning för roll, det är ju du som är dryg mot människor, inte jag, jag försöker förklara verkligheten för nybörjare som dig som inbillar sig att dagens företag håller vad dom lovar.
Jag tycker bara det är idiotiskt att inbilla sig att nån stackars människa på DHL ska jobba över på nyår bara för att du har inbillat dig att fraktföretag åker runt och delar ut paket på nyårsafton?
Du kan ju gärna prova skicka ett paket från sundsvall till te.x göteborg och tro att det är framme mellan fre-mån, gärna för mig.
Och för det andra, var det du eller jag som hade beställt något?
Inte jag iaf, det är inte min tråd, inte jag som grinar på ett forum över ett paket som blev försenat nån dag.
Tråden kan dessutom låsas, du fick ditt paket och diskutionen är över.
September 23, 2002
ForEvo wrote: Jag tycker bara det är idiotiskt att inbilla sig att nån stackars människa på DHL ska jobba över på nyår bara för att du har inbillat dig att fraktföretag åker runt och delar ut paket på nyårsafton?
"Jobba över" ? Antingen jobbar man eller så har man stängt. DHL kör dygnet runt, alla dagar, men kör inte ut paket till slutkund på helger(Nyårsafton eller "vanlig" helg spelar ingen roll.)
ForEvo wrote: jag försöker förklara verkligheten för nybörjare som dig som inbillar sig att dagens företag håller vad dom lovar.
Nybörjare ? På vad ? Förstår inte sammanhanget.
Har beställt massor av saker på internet, antar att du också gjort det. Då är vi två, men vad är jag nybörjare på ?
ForEvo wrote: inte jag som grinar på ett forum över ett paket som blev försenat nån dag.
Jag vet inte men grinar har olika betydelse vart i Sverige man bor.
Och jag gråter inte för att paketet kom tre dagar sent. (Däremot kan jag gråta till en sorglig film eller om min fru/barn skulle gå bort) 🙂
Men dem ska inte skriva 48timmar på sin hemsida, för det kan dem inte hålla.
Och det finns ingen anledning att låsa tråden, tråden handlar om Pixmania, bra eller dåligt. Detta är Köpguiden Mr Muscle.
Dessutom
är
det
störigt med mellanslag efter varje
mening...
1 Guest(s)