June 4, 2004
Först toch främst, mitt första inlägg på, jaa, cirka 1 år...
Som rubriken lyder är jag ute efter en teve i storleken 32" - 37".
Jag har kollat in diverse apparater, men eftersom jag inte kan så avsevärt mycket om TV vad gäller prestanda, så tänkte jag att jag skulle fråga er här på NH, ni brukar ju ha relativt bra koll.
Som sagt, vad gäller priset tänkte jag mig någonstans mellan 8000 och 10500.
Något i stil med:
http://prisjakt.se/produkt.php?p=164328
eller
http://prisjakt.se/produkt.php?p=165339
Avståndet till teven kommer att vara ca 2-2.5m, så en 37" teve kanske är överdimesionerat?
Tack på förhand.
December 14, 2005
June 4, 2004
csm101 wrote: Bästa sättet att avgöra avståndet -> gå till en butik och ställ dig på önskad avstånd från tv:n och kolla. Sen får du föreställa dig att den kommer bli pyttelite större i hemmet då den stora ytan i butiken får tv:n att verka mindre.
Jo det är sant, men om närbutiken i det lilla samhället inte har så bra utbud, och man inte har tid de närmaste 3 helgerna, samt att jag önskar ha teven rätt snart....?
August 11, 2005
Popeye wrote: [quote=csm101]Bästa sättet att avgöra avståndet -> gå till en butik och ställ dig på önskad avstånd från tv:n och kolla. Sen får du föreställa dig att den kommer bli pyttelite större i hemmet då den stora ytan i butiken får tv:n att verka mindre.
Jo det är sant, men om närbutiken i det lilla samhället inte har så bra utbud, och man inte har tid de närmaste 3 helgerna, samt att jag önskar ha teven rätt snart....?
Det är helt upp till dig, men jag sitter på ett avstånd av 3-3,5m från min 32 och tycker det är lagom, medan nån annan kan tycka att den är för liten. Vem av oss som har den åsikten som bäst passar överens med det du tycker kan du inte veta.
Personligen hade jag inte köpt en sån sak utan att först ha sett den irl, det kan i många fall vara värt att vänta. Men du gör som du vill, tänkte bara komma med råd.
June 4, 2004
Json_81 wrote: Jag sitter på runt 3.5m från min projektorduk på 88".
I sovrummet har jag en 32" på ca 1.5-2m.
Jag tycker inte någon av dem är för stor.
Jag håller med ovanstående som säger att du ska kolla efter 42".
😮
Okej, ska söka vidare...
Kanske borde kolla på den lokala butiken en gång till...
Tack för era invändningar.
1 Guest(s)