January 8, 2005
Beställde igår ett sånt här:
1 st EVGF79GT (eVGA GeForce 7900GT 450MHz GPU 256Mb DDR3 HDTV-out DUAL DVI SLI-ready RETAIL PCI Express)
2895.00 kronor inkl moms
från datorbutiken.se, så kollade jag idag och då har dom höjt priset till 3495kr nästan 600kr.
får jag kortet för det 2895kr eller häver dom affären ? menar jag har fått kvitto och allt.
aja tacksam för svar.
mvh pole
March 19, 2003
Marre wrote: [quote=BarateaU]De brukar makulera affären och medela dig att de har blivit fel om de har råkat satt för lågt pris.
Sen e frågan om det är rätt. Ingånget avtal gäller.
Öven om de höger så brukar väll alla butiker höra av sig ifall de har tänkt att ändra slutsumman på beställningen.
November 26, 2002
Iom att priset du fått är rimligt så är det mycket svårt för dom att häva köpet baserat på fel pris. För att säljaren ska få häva ett köpavtal så måste det felaktiga priset vara uppenbart felaktigt. Hade du handlat kortet för 895:- så hade dom kunnat häva köpet enkelt.
Senast det hände mig var på komplett. Dom satte ut en hårddisk för 895.- då den borde varit 1095:-. Jag köpte direkt och fick den för 895:-. Dom mailade mig och sa att dom har satt ett felaktigt pris men att de som beställt till det låga priset kommer att få sina produkter.
1 Guest(s)