March 23, 2003
Jag funderar på nya grejer... Kan man vänta sig en prisnedgång på intels 45nm när Nehalem släppts? Är det något att ens bry sig om, alltså hur häftig borde den bli?
Dom priserna jag sett på Nehalem verkar lite overkill för min studentbudget tyvärr..
Systemet jag tittar på nu är ett P5Q pro, E8400, 4gb 6400-minnen.. Det skulle gå på dryga 3500, vilket jag tycker är nästan ett kap redan där, men det skulle ju vara drygt att ha kunnat tjäna 500-1000 på att vänta ett par veckor... fast det kan man väl alltid 😛
November 4, 2001
I och med att Nehalem är avsedd för high end marknaden och då lynnfield inte kommer förens 2009 kommer C2Dn att få ta Mid/low segmentet. Precis som Delphi säger så kommer priserna inte sjunka speciellt mycket på de "lägre" modellerna. Modellerna närmast nehalemns 266 komme nog dimpa ner en bit med resten stannar nog kvar.
Det blir nog inga jätteras så säg att du skulle "vinna" 300:- på att vänta till nehalemn finns i butik. Sen får du själv avgöra om det är värt att vänta pga prisskillnaden. Om jag ändå hade köpt en c2d efter lanseringen så hade jag nog tagit den idag och sluppit vänta.
1 Guest(s)