November 30, 2006
Hejsan hejsan,
Har lite funderingar om vad man ska göra när detta händer en.
Så här börja det, min w880i gick i sönder.
Som vanligt när där är garanti kvar så skicka jag in den på service genom prispress.
Inga problem alls skicka in den.
Sen börjar problemet.
Får ett mail att mobilen är på väg till mig och 1 dag senare får jag avi att jag kan hämta den.
Hämtar ut den åker hem och öppnar paketet.
Jo vad ser man?! Helt fel mobil men med mitt egna kvitto.
Jag skicka in en silvrig får tillbaka en svart/orange
ISBN nummer som identifierar mobilen är fel så kvittot är värdelöst.
Den ser ut att ha blivit över körd av en truck och dragen efter marken.
Kontaktar service lagom arg.
De säger att något ar blivit fel och att min mobil är kvar på service center.
Då skickar de med en fraktsedel så jag kan skicka tillbaka mobilen så skickar de den som ligger på service centret, min mobil som jag skicka in.
Skickar in mobilen. Väntar en vecka ingen mobil i brevlådan.
- drar iväg ett mail till service igen.
Då säger de helt plötsligt att de inte har några silver w880 i lager.
Alltså har han ljugit för mig hela tiden.
- helt uppgiven, Jaha vad gör man nu?
Har ett kvitto som är helt meningslöst och ingen mobil.
För de har lyckats slarva bort den jag skicka på service.
Ska det gå till så här?! har företag de så ostrukturerat att de inte kan hålla reda på vilka mobiler som hör till vilket kvitto när de ska skicka tillbaka den till kunden? De lyckades ju ta rätt kvitto.
Fast det hela kan sluta lite lyckligt.
De SA att de skulle skicka en helt ny w880i Gold till mig, men det återstår att se om det kommer någon.
Om det nu inte skulle komma någon vad gör man då?
Lämna in en anmälan?
Mvh,
Tobias
November 23, 2001
Jag tror inte det är Prispress själva som har hand om servicen. När jag lämnade in min mobil dit så snackade jag några gånger både via telefon och mail och han tyckte det var synd att de på servicestället tog sån tid på sig, det tog ca 5 veckor för mig att få tillbaka mobilen, fast dom hade sagt 2-3 veckor (det var visserligen över jul/nyår, men det borde dom vetat att det skulle komma).
I övrigt skötte sig Prispress själva exemplariskt och det svarar på mail/telefon snabbt och de skickar ut retursedlar med frakt osv utan att knussla (något som andra företag oftast gör).
Sen att det blir fel ibland, det kan ju hända alla. Jag tror iaf att felet är på servicedelen, då de verkar virriga i allmänhet.
Angående din mobil. Jag tror dom kommer fixa det, synd bara om det tar sån tid. Om dom har slarvat bort din mobil så tror jag faktiskt att de kommer skicka dig en ny. (Jag fick även kompensation med ett 2GB M2 minne utöver den service jag fick, så de är inte så snåla som många andra företag).
March 13, 2008
Hmm, faktum är att jag är kamrat med Prispress' chefens son. Utifrån vad jag har hört lär de vara tillräckligt seriösa för att ersätta din telefon, o hans familj bor och arbetar i Kina där även stor del av reparationerna sker (så som jag uppfattat det) - därav tiden det tagit. Men jag håller med, dålig stil. Försöker inte skydda Prispress men ville bara upplysa dig om dessa detaljer som kanske kan förklara fördröjningen.. eller jag vette fan. Höjde bara ögonbrynen åt företagsnamnet då jag är bekant med ägaren.
1 Guest(s)