Prispress... seriösa?|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Prispress... seriösa?
Avatar
KeeKe
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 672
Member Since:
November 30, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 11, 2009 - 9:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Hejsan hejsan,

Har lite funderingar om vad man ska göra när detta händer en.

Så här börja det, min w880i gick i sönder.
Som vanligt när där är garanti kvar så skicka jag in den på service genom prispress.
Inga problem alls skicka in den.
Sen börjar problemet.

Får ett mail att mobilen är på väg till mig och 1 dag senare får jag avi att jag kan hämta den.
Hämtar ut den åker hem och öppnar paketet.

Jo vad ser man?! Helt fel mobil men med mitt egna kvitto.
Jag skicka in en silvrig får tillbaka en svart/orange
ISBN nummer som identifierar mobilen är fel så kvittot är värdelöst.
Den ser ut att ha blivit över körd av en truck och dragen efter marken.

Kontaktar service lagom arg.
De säger att något ar blivit fel och att min mobil är kvar på service center.
Då skickar de med en fraktsedel så jag kan skicka tillbaka mobilen så skickar de den som ligger på service centret, min mobil som jag skicka in.

Skickar in mobilen. Väntar en vecka ingen mobil i brevlådan.
- drar iväg ett mail till service igen.
Då säger de helt plötsligt att de inte har några silver w880 i lager.
Alltså har han ljugit för mig hela tiden.
- helt uppgiven, Jaha vad gör man nu?
Har ett kvitto som är helt meningslöst och ingen mobil.
För de har lyckats slarva bort den jag skicka på service.

Ska det gå till så här?! har företag de så ostrukturerat att de inte kan hålla reda på vilka mobiler som hör till vilket kvitto när de ska skicka tillbaka den till kunden? De lyckades ju ta rätt kvitto.

Fast det hela kan sluta lite lyckligt.
De SA att de skulle skicka en helt ny w880i Gold till mig, men det återstår att se om det kommer någon.

Om det nu inte skulle komma någon vad gör man då?
Lämna in en anmälan?

Mvh,
Tobias

Cirap
Member
Medlem
Forum Posts: 4230
Member Since:
December 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1225894
May 11, 2009 - 9:20 pm
sp_Permalink sp_Print

KO brukar kunna sätta fart på de flesta företag

jarlen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1233
Member Since:
November 23, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1225897
May 12, 2009 - 7:16 am
sp_Permalink sp_Print

Jag tror inte det är Prispress själva som har hand om servicen. När jag lämnade in min mobil dit så snackade jag några gånger både via telefon och mail och han tyckte det var synd att de på servicestället tog sån tid på sig, det tog ca 5 veckor för mig att få tillbaka mobilen, fast dom hade sagt 2-3 veckor (det var visserligen över jul/nyår, men det borde dom vetat att det skulle komma).

I övrigt skötte sig Prispress själva exemplariskt och det svarar på mail/telefon snabbt och de skickar ut retursedlar med frakt osv utan att knussla (något som andra företag oftast gör).

Sen att det blir fel ibland, det kan ju hända alla. Jag tror iaf att felet är på servicedelen, då de verkar virriga i allmänhet.

Angående din mobil. Jag tror dom kommer fixa det, synd bara om det tar sån tid. Om dom har slarvat bort din mobil så tror jag faktiskt att de kommer skicka dig en ny. (Jag fick även kompensation med ett 2GB M2 minne utöver den service jag fick, så de är inte så snåla som många andra företag).

baronatom
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 205
Member Since:
March 13, 2008
sp_UserOfflineSmall Offline
1226248
May 17, 2009 - 7:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Hmm, faktum är att jag är kamrat med Prispress' chefens son. Utifrån vad jag har hört lär de vara tillräckligt seriösa för att ersätta din telefon, o hans familj bor och arbetar i Kina där även stor del av reparationerna sker (så som jag uppfattat det) - därav tiden det tagit. Men jag håller med, dålig stil. Försöker inte skydda Prispress men ville bara upplysa dig om dessa detaljer som kanske kan förklara fördröjningen.. eller jag vette fan. Höjde bara ögonbrynen åt företagsnamnet då jag är bekant med ägaren.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 35
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL