August 16, 2004
Har fått hem en annons från PC City i Upplands Väsby där de har följande dator som ett öppningserbjudande:
Compaq Presario PRESR3205SF
AMD Athlon Mobile XP 2800+
256 MB minne
40 GB HDD
CD-brännare/DVD-läsare
15"
Win XP
Pris: 4990:-
Då laptopen hemma är en gammal, sliten och halvtfungerande P2 känns det som det är dags att uppgradera den. Nu undrar jag om det här är ett pris som gör det värt att klänga på affärsdörren kl. 08.00 eller ej (de har bara 300 st.) ? Datorn är först och främst tänkt att användas för ordbehandling, internet och film.
August 9, 2003
Det tycker jag verkligen du ska göra! En kompis har letat efter en sådan ett tag nu och det är synd att han bor i Götet, ananrs så skulle han nog ha hängt där på dörrhantaget med dig =)
Jag antar att det är ett uselt grafikkort, men du kan ju kolla om det finns någon tv-out kontakt, alltid bra att ha om man vill slänga upp någon film på en liten större skärm.
August 16, 2004
Förmodar att datorn som jag kollar på har ett snarlikt grafikkort som COMPAQ PRESARIO R3205EA (skiljer inte , ett nVidia GeForce 420 Go Discrete och den ska ha tv-ut 🙂
Undrar bara vad det är för skillnad mellan de två modellerna, den som finns på PC City heter R3205SF och den som jag länkar till heter R3205EA, hmm va står SF resp. EA för ?
August 16, 2004
bha* wrote: Nu undrar jag om det här är ett pris som gör det värt att klänga på affärsdörren kl. 08.00 eller ej (de har bara 300 st.) ? Datorn är först och främst tänkt att användas för ordbehandling, internet och film.
300 st borde räcka i några minuter iaf, speciellt med tanke på att det är en vardag 😉
August 16, 2004
fogmod
Trodde att du skojade, men så var icke fallet.
Kom till PC City en halv timme innan de skulle öppna portarna och möttes av denna syn:
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Kön sträckte sig långt bortom den första bilden, hade tyvärr för dålig kamera med mig (T630) för att kunna fotta det, så det var bara att sätta sig i bilen och åka/köa hem 😛
July 27, 2002
Folket är galna!
Jag var med om att ComputerCity här i Väsby sålde ut ungefär 15 exemplar av en skrivare (kosta 2500 egentligen), tror de kostade ungefär 10 kr styck. Jag och en polare gick dit dagen det började gälla och möttes av en hemsk syn, sen gick vi hem. 😀
*Var även andra saker till 10 kroners pris, zipdrive, 100 cd-r skivor, och massa saker...
1 Guest(s)