February 17, 2004
Beställde för 1 vecka sedan varor på en Online butik. Det började med att det tog 3 dagar för dom att bekräfta att betalningen kommit in. Jag påpekade detta. Efter det har det inte hänt så mycket, i fredags packades paketet. Nu har det gått 3 dagar och de packar fortfarande paketet :arg:
Nu har jag kontaktat butiken igen och frågat vad som händer.
Vad kan jag göra om de vägrar skicka varorna, vem ska jag vända mig till?
Det dumma är att jag betalade i förskott. Har beställt där förrut utan problem.
/Dani
February 17, 2004
EliXyR wrote: Vilken butik i fråga?
Vet inte om jag bör nämna det, men ok, de har ju chans att rätta till det.
Butiken är: minnie http://www.minnie.se
/Dani
May 5, 2004
http://www.prisjakt.nu/butiksi.....ftgid=1350
Inte så värst populär butik detta.
February 17, 2004
Roadkill wrote: Tog 6 veckor för en kompis till mig att få tillbaka sakerna han hade inne på RMA. (var bara ett par minnesstickor)
Så om man sammanfattar detta så är minnie.se INTE att rekomendera
men har beställt där tidigare och det kom på 4 dagar. Finns andra mer kända ställen jag haft större problem med..
Vi skiter i detta nu och ser vad som händer om de nu inte skickar varorna vem vänder jag mig till, KO eller?
Borde ju ha rätt att kräva pengarna tillbaka om nu aldrig varorna kommer.
/Dani
August 22, 2006
Jag gissar på att Minnie.se inte har något eget bra lager samt att de har dåliga underleverantörer som är ruskigt sega. Då det står 99 varor i lager eller liknande så betyder det ofta (Ofta på butiker som säljer datorprodukter som inte har gott renomé) att det är underleverantörerna som har det, inte butiken. Eller till och med företaget underleverantörerna får ifrån..
Beställ alltid från butiker med goda referenser, de få gånger de sjabblar till det så brukar det bero på att de har så fruktansvärt många kunder och gör misstag ibland helt enkelt. Inte värt att tjäna någon hundralapp på att handla ifrån skitbutiker.
1 Guest(s)