August 15, 2001
October 15, 2001
hallo du.. jag funderar i samma banor.. jag har nog läst alla review på detta system och bildat mig en hyffsad uppfattning..
Och i det stora hela så ser det ut som ett riktigt bra system för den som har tålamod..
Det tar som sagt mellan 3-4 minuter för att starta upp hela härligheten.
Och ska man ha den snurrandes 24/7 så får man se till att man gör ett riktight ordentligt tätnings jobb, för den jobbar ända ner till -50c.
Processor tempen ligger oftast från -20c och upp till +9 grader, +9c idle och +20c i max load vilket var en P4a i 3.9ghz. Men mellan -30 och runt 0c ligger de flesta AMD system från 2ghz 2.8ghz.
Detta är en liten uppfattning jag fått av alla review jag sett.
Fråga på så kanske jag vet.. det blir iaf ett sådant system för mig denna månaden. Overclockers.se får in denna låda 10/9 och ligger på 6200:-
som sagt.. 1000:- dyrare än Vapochill men mycket kraftigare..
August 15, 2001
December 19, 2000
Det är med den som med VapoChill...om man kör i default under lång tid så finns en liten möjlighet att det bildas kondens. Dessa prylar är ju liksom till för att överklockas med. I och med överklockningen och dem temp. som utvecklas, så värms även den delen upp som ligger an mot cpu:n (kallas HOSE), Det krävs även att man har lite cirkulation i lådan....inte barar i lådan med kyl rigggen utan även i dator lådan.
Har faktiskt oxå funderat på att köpa denna härlighet...ska bara se till att sälja min VApoChill först.
🙂 🙂 🙂
1 Guest(s)