March 5, 2002
Rockband är jätteskoj, på trummor. Håller ju på att varva det på Expert hos polaren, då är det ju bättre om jag varvar det ordentligt på min egen konsoll... Jag har en X360 stående i Sverige redan, men den orkar jag inte släpa hit, dessutom används den av otacksamma bröder.
Alltså måste jag skaffa en. Vilken?
PS3 pros/cons:
+ Liten, snyggare
+ Gratis online-spel
+ Tystare (?)
- Dyr(are)
X360 pros/cons:
+ Moddbar...
+ Skönare kontroll, tycker jag.
+ Billig(are)
+ Fler/bättre spel (?)
- Låter en del
- Kvalitetsproblem (verkar löst iom Jasper?)
Kostar spelen lika mycket för båda plattformarna? Kan inte bestämma mig...
January 20, 2003
Har en 360 så säger 360.
Har inte lirat online med PS3:an så vet ej hur bra/dåligt det fungerar, att det sen kostar några tior per månad att lira på Live är ingen big deal.
Bättre spel beror väl lite på vad du lirar, de flesta spelen släpps till båda...
Prisskillnaden är stor så det är ju en stor fördel för 360:n.
Ljudnivån är hög om du kör spelen från skiva, men det är inget problem om man installerar spelen på hårddisken.
March 5, 2002
Guufi wrote: Har en 360 så säger 360.
Har inte lirat online med PS3:an så vet ej hur bra/dåligt det fungerar, att det sen kostar några tior per månad att lira på Live är ingen big deal.Bättre spel beror väl lite på vad du lirar, de flesta spelen släpps till båda...
Prisskillnaden är stor så det är ju en stor fördel för 360:n.
Ljudnivån är hög om du kör spelen från skiva, men det är inget problem om man installerar spelen på hårddisken.
Ah, så man kan installera spelen på hårddisken nu alltså? Det har jag missat. Hela spel, eller bara delar av dom? (som på PS3)
Kan man köra utan skiva då?
Att lira live kostar 5-600kr per år på 360, lägger man in den kostnaden direkt i konsollen så kostar ju en PS3:a lika mycket som en 360 första året, sen är PS3:an billigare året efter...
October 23, 2005
Templar- wrote: Jag är ingen tvspelskille, men borde inte 360 få en uppföljare snart? den har ju funnits på marknaden jättelänge nu..
Det verkar vara en Slim version på gång av XBoxen. Den lär gå svalare och tystare.
http://www.xbitlabs.com/news/m.....ished.html
March 5, 2002
HeJo wrote: Det verkar vara en Slim version på gång av XBoxen. Den lär gå svalare och tystare.
http://www.xbitlabs.com/news/m.....ished.html
Det såg ut som ett aprilskämt 🙂
October 23, 2005
Finns många sidor som har uppgifter om XBox 360 Slim men verkar inte finnas någon bekräftad info.
http://www.eniro.se/query?sear.....8;what=web
November 27, 2003
Jag spelar båda regelbundet, men den enda jag faktiskt längtar tillbaka till är PS3an och det är helt och hållet de exklusiva titlarna som gör det.
Metal Gear Solid 4 som är ett av de mesta episka actionspel som skapats.
Ratchet & Clank - Plattform när det är som bäst.
PS Store är ganska nice och om nu bara Sony får tummen ur ska videotjänsten komma till Europa också 🙂
Att kunna spela gamla PS (och PS2 i mitt fall) är värt mycket för mig också.
//Andreas
March 5, 2002
Hmm... dom har ett "manager's deal" pa Game har i shoppingcentret:
* PS3 (vet ej om det ar 120GB eller 250GB)
* Heavy Rain
* Battlefield: Bad Company 2
* God of War 3
* HDMI-kabel
* "PS3 keypad" <- huh?
* "2 year accidental damage guarantee"
For 390 euro. Ar det bra pris egentligen?
March 10, 2003
Låter som en bra deal så ps3 i sverige går på runt 3000kr för slim 250, sedan kostar ju spelen minst 500kr stycket.
Keypad är lite skumt formulerat, kan ju vara extrakontroll eller den där tangentbordsaken man sätter på handkontrollen.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
March 10, 2003
-Tjalve- wrote: Väntar på att det kommer ett modchip till PS3. Sedan är det den som gäller för min del 🙂
och att man kan byta disk till nått annat förståss 😉
Det där kan nog dröja väldigt länge, tror t.om. det inte kommer hända. Det säkerhetshålet som upptäcktes nyligen blev tilltäpt iom att OtherOS försvann i senaste uppdateringen. Sedan så undrar jag vad det är för fel med att köpa sina spel ?
Har förvisso en chippad PS2, men det är för att göra den regionsfri, och spelen jag lagt på dess HD har jag på skiva med.
Laddar snabbare från HD så därför jag gjort så. Lite som att läggas in 360 spelen på HD.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
1 Guest(s)