November 18, 2003
Vamp wrote: Nice, läs föregående svar. Folk spelar alla nya spel, som tex Far Cry med 512mb och funkar fint.
Plus att jag prioriterar 5.1ljud framför extra 512 minne, går alltid att köpa sen om det kniper.
det är bra jag sittter med 512 o ja kan spela far cry fast inte på högsta för då hänger inte graffet med 🙁
March 14, 2004
Jaja, jag kan iaf säga att det är MYCKET laggfriare med 1024 mb minne. Jag "nedgraderade" mig från 1024 mb CL3 minnen till mina OCZ(se sign). Går mycket segare att minimera spel omman har tex. lirat ett långt wc3 game och kommit en bit. Fast det funkar.
Om jag skulle köpa en ny dator idag skulle jag lätt ta 1024 mb i minne. Lätt värt pengarna
February 23, 2004
Det går att spela Far Cry med 512... men det hade inte skadat o ha 1024 då det är minneskrävande med stora öppna landskap. Till skillnad från UT2004 som går otroligt mjukt med 512 så gör inte Far Cry det pga som sagt stora banor/texturer... men det går å spela så om du inte är superkräsen (som jag är) så kommer det gå bra.
February 12, 2003
Maelmoor wrote: Många nya spel kräver mer och mer minne så jag skulle satsa på 1024 i minne istället för ljudet..
Stor del av spelupplevelsen ligger i ljudet. Så om du bara sitter och lirar "halvgamla" spel klarar du dig lätt med 512 meg... Själv börjar jag tvivla, såhär inför hitman 3. Ska köpa det på söndag...
May 19, 2003
Hmm, har fundera lite mer nu. Det blir såhär:
Barton 3000+
9800 Pro
Abit An7
1024mb Twinmos Pc3200
+ alla andra nödvändigheter som chassi, cd rom, floppy osv.
Kom på att när jag ändå ska ha 9800 pro, så varför inte ta bort 5.1 ljudet och braka på med en 3000+, då jag är ganska kräsen :).
July 27, 2002
Är det itne så att en 2500+ klockas upp till 3200 på en gång, utan att behöva kyla extra? 🙂
Edit:
Det är bra med 1gb RAM men du kan ju alltid köpa till sedan, men det beror på hur kräsen du är också. MIn lillebror lirar vice city med 256 ram, det flyter faktiskt jävligt bra. 🙂
June 2, 2003
men fan 5.1 ljud kostar inte mycke så jag förstår inte varför man ska avstå de ena....... om ni inte tjänar egna pengar så får ni vellan gå ut o leta burkar som många fattiga pensionärer gör.....eller varför inte göra som en del----gå o sätt er på en gågata med en mugg o en lapp me texten JAG VILL HA !! har sett en del sitta o tigga mitt i stockholm stad......ganska irriterande !
October 7, 2002
Jag har 512 minne just nu och 5.1. De spel som utnyttjar surroundljudet känns ibland "skrämmande nära" (när det smäller bakom ryggen). Jag har tidigare kört med 768 MB RAM, och det är klart bättre. Skulle jag bli tvungen att välja är det dock ljudet som går före (tänk på att du behöver ok högtalarset för att utnyttja det bara!). Klarar mig hyfsat med 512 MB RAM, även om jag skulle vilja ha mer...
2 Guest(s)