February 21, 2004
Beroende på vad du gör!
Spelande o vanligt "data användande " så känner du inte så stor skilland från 512 / 1gig
Håller du på med musik så är 1gig minimum om du har bra grejjer
men 2gig helst eller mera om det går
Det en udda sak
HÅLLER du på med filmskapande genom datorn
Så är det såhär minst 300gig hårddisk gärna snabb jävel helst 2 också
2-4gig ram gärna o ett grafik kort på 30k skadar inte!
February 12, 2003
sweclockers wrote: [quote=Callister]A64 3200+, 1024 PC3200, 9800pro.. Räcker ett bra tag framöver?
För att spela med ganska snygg grafik på kommande spel, och nuvarande spel med max inställningar: bf, desertcombat, generals.. osv? 😛
callister o ja inga problem.
Borde inte vara svårt... Annars har pappa pengar...:P (En 512 till kostar inte så mycket, om det behövs i framtiden, menar jag.)
Offtopic: mister swec: Hur i hela friden har du lyckats få en varning? Efter nio (9!) inlägg?
May 17, 2004
AMD_RULEZ wrote: [quote=sweclockers][quote=Callister]A64 3200+, 1024 PC3200, 9800pro.. Räcker ett bra tag framöver?
För att spela med ganska snygg grafik på kommande spel, och nuvarande spel med max inställningar: bf, desertcombat, generals.. osv? 😛
callister o ja inga problem.
Borde inte vara svårt... Annars har pappa pengar...:P (En 512 till kostar inte så mycket, om det behövs i framtiden, menar jag.)
Offtopic: mister swec: Hur i hela friden har du lyckats få en varning? Efter nio (9!) inlägg?
nu är jag mycket off topic, men swec skrev det här inlägget i köp och sälj. denstore och skidroy blev helt korekt arga och skidan fick det sista ordet
sweclockers wrote: jag höjer upp till 10000000000000 kr
EDIT : hoppas det inte är bindande ni sa det! :bgrin: :bgrin:
July 4, 2004
De här grafikkorten för 30k har jag inte förstått mig på. Vad är de bra för?
2-4gb ram, är inte det FÖR mycket nästan?
Behöver man verkligen så mycket med musikskapande. Jag menar, vad är så krävande med musik.
Behöver man inte bara ett riktigt bra ljudkort med någorlunda bra ram-minne osv?
June 28, 2004
Jag som arbetar mycket med musik så hade jag aldrig klarat mig under 2gb i ram om allt ska flyta bra med tanka alla stora samplings bibliotek jag använder mig av, annars klarar man sig ganska långt på 512 i ram för en vanlig hemdator, på jobbet har jag 1gb i ram men det är mest för att klara av och driva alla stora java applikationer smidigt..
1 Guest(s)