July 23, 2004
ska man köpa den allra svagaste athlon64
AMD Athlon 64 2800+ 1.8 GHz Socket 754, 512 KB cache, OEM
eller en p4 i motsvarande prisklass?
ntel Pentium 4 2.4 GHz Boxed PC533 Socket PGA478, 1MB cache, Prescott
och ramen, ska det vara en 512 mb pc3200 eller 2x256? vad funkar bäst?
March 5, 2002
En 2800+ är mycket snabbare än en 2.4 prescott. Ta AMD:n du. Ta en sticka med 512mb också, för AMD:n har singlechannel, vilket inte ger något prestandaförlust gentemot dualchannel (i detta fallet). Kolla så att du köper CAS 2.5 eller CAS 2-minnen, i alla fall inte CAS 3.
July 8, 2004
Fackamato wrote: En 2800+ är mycket snabbare än en 2.4 prescott. Ta AMD:n du. Ta en sticka med 512mb också, för AMD:n har singlechannel, vilket inte ger något prestandaförlust gentemot dualchannel (i detta fallet). Kolla så att du köper CAS 2.5 eller CAS 2-minnen, i alla fall inte CAS 3.
ar det san skillnad att man marker natt spec om man kor med cas 3?
March 5, 2002
ntm wrote: [quote=Fackamato]En 2800+ är mycket snabbare än en 2.4 prescott. Ta AMD:n du. Ta en sticka med 512mb också, för AMD:n har singlechannel, vilket inte ger något prestandaförlust gentemot dualchannel (i detta fallet). Kolla så att du köper CAS 2.5 eller CAS 2-minnen, i alla fall inte CAS 3.
ar det san skillnad att man marker natt spec om man kor med cas 3?
De flesta minnena har cas 2.5, det är bara väldigt billiga minnen som har cas3 (se därför upp för cas3), well, du ångrar dig bara om du köper cas3.
March 14, 2004
Oneil wrote: varför är det så speciellt för amd? är det värt att köpa athlon 64 eller köpa en vanlig barton med en massa extra mhz?
fifan allt under cas 3 är svindyrt ju! eller är det jag som är dålig på att leta?
Beror på hur du definierar ordet "dyrt"... Du kan ju hitta ett par 256:or med 2-2-2-7 för 1600:- på http://www.overclockers.se , dom har jag, rekomenderar dom starkt.
December 15, 2003
Oneil wrote: varför är det så speciellt för amd? är det värt att köpa athlon 64 eller köpa en vanlig barton med en massa extra mhz?
fifan allt under cas 3 är svindyrt ju! eller är det jag som är dålig på att leta?
Det är så att AMD fungerar bättre med kvalitetsminnen blev extremt låga timings (om du ser i min signatur så de corsair jag har funkar perfekt till AMD, lite onödigt för mig då jag har intel.
A64 vs Barton: Upp till dig att hoppa på 64bits tåget, själv väntar jag lite tills det kommer ut program som stödjer 64 bits och det verkligen funkar.
Dyra minnen: Japp, smakar det så kostar det.
1 Guest(s)