July 17, 2004
Finsktlejon wrote: okay de låter bra.. sen så undrar jag.. är raptor diskarna så snabba som man har hört?? o är det någon skillnad på 36gb o 74 gb raptor diskarna förutom storleken?
Söktiden 36 giggen har 5,2 MS
Söktiden 74 giggen har 4,5 MS
ja dom är jäävligt snabba när jag kör 2x 74 i Raid-0
January 26, 2004
Spidey wrote: [quote=Finsktlejon]okay de låter bra.. sen så undrar jag.. är raptor diskarna så snabba som man har hört?? o är det någon skillnad på 36gb o 74 gb raptor diskarna förutom storleken?
http://www.westerndigital.com/en/products/Products.asp?DriveID=65
http://www.westerndigital.com/en/products/Products.asp?DriveID=40
Vart har du fått att 36 giggaren har en söktid på 5,2MS? i specen står det 4,5MS på båda
July 17, 2004
zeg wrote: [quote=Spidey][quote=Finsktlejon]okay de låter bra.. sen så undrar jag.. är raptor diskarna så snabba som man har hört?? o är det någon skillnad på 36gb o 74 gb raptor diskarna förutom storleken?
http://www.westerndigital.com/en/products/Products.asp?DriveID=65
http://www.westerndigital.com/en/products/Products.asp?DriveID=40
Vart har du fått att 36 giggaren har en söktid på 5,2MS? i specen står det 4,5MS på båda
Det står det lite längre ner på sidan
74 GB------> Read Seek Time (Average) 4.5 ms
Write Seek Time (Average) 5.9 ms (average)
Track-To-Track Seek Time 0.6 ms (average)
Full Stroke Seek 10.2 ms (average)
36 GB ------>Read Seek Time (Average) 5.2 ms
Write Seek Time (Average) 5.9 ms (average)
Track-To-Track Seek Time 0.7 ms (average)
Full Stroke Seek 10.2 ms (average)
July 17, 2004
[ToMaHaWk wrote: ]Notera dock att de INTE är något för dem som vill ha tysta datorer... Har byggt många burkar med raptors på jobbet & jag skulle bli tokig att ha en dator med bara en sån disk i rummet jag befinner mig i då de låter som en 10 år gammal traktordisk typ.. 😉
Överdriv inte jag har 2x själv och dom låter inte så som du beskriver det iaf [-X
September 19, 2002
Spidey wrote: [quote=[ToMaHaWk]]Notera dock att de INTE är något för dem som vill ha tysta datorer... Har byggt många burkar med raptors på jobbet & jag skulle bli tokig att ha en dator med bara en sån disk i rummet jag befinner mig i då de låter som en 10 år gammal traktordisk typ.. 😉
Överdriv inte jag har 2x själv och dom låter inte så som du beskriver det iaf [-X
Sen beror det alltid på vad man definierar som "tyst" också... Om jag bygger en dator som ska betecknas tyst så finns det inte en chans att en raptordisk kommer i närheten av den datorn då de överröstar allt annat i datorn om man går ut för att bygga en TYST dator(även om man bara använder billigare tysta luftkylningslösningar). En normal persondator är inte tyst, de är liksom "lagom", och i en sån dator gör det väl inte så mycket.
Om en kund kommer in & vill ha en offert på en tyst dator & jag lägger in en raptordisk så skulle jag fasen få sparken på stubben det kan jag lova.. 😉 I den här branschen så är det bara så att säger jag till en kund att den här datorn är tyst, så ska den banne mig vara det också.
Inget ont om raptordiskarna i övrigt, men ljudnivån är det många som stör sig på. De raptors vi har sålt har ofta kommit tillbaks pga att kunderna blivit så chockade av ljudnivån jämfört med deras 4 andra vanliga idediskar de haft i datorn, det går inte att komma ifrån att de låter klart märkbart mer än vanliga IDE-diskar, vill bara att trådskaparen ska vara medveten om det. Sen beror det som sagt helt & hållet på hur noga man själv är med ljudnivån, vad en kallar tyst kan räknas som högljutt för en annan, så är det bara.
Vet av en kille som tycker att deltas fläktar inte alls låter så farligt mycket, han sover hur gott som helst även om han har en burk igång i sovrummet med tre st deltafläktar i... 😕 Nu är ju han ett extremfall, men ändå.
1 Guest(s)